Vi har i den grad forskellige holdninger til tingene og fred være med det. Jeg går 100% ind for abort og er bestemt heller ikke bleg for at indrømme at jeg har fået en, da jeg var yngre.
Et ansvar kan jo i høj grad også være at få en abort, især hvis graviditeten skyldes en tanketorsk eller et kondom der sprang. Jeg tror og håber at de færreste dyrker ubeskyttet sex bare for at gøre det.
Du skriver meget om hvor elsket din datter er og TRO mig, det er min søn også så det er slet slet ikke det, det her handler om!!
Jeg har ikke frarøvet hans biofar fritid, han kommer når det passer ind i hans planer (en aftale vi begge er tilfredse med, da han bor i udlandet) så for mig er det SLET ikke om hvor vidt barnet vil blive elsket men om at jeg dengang jeg blev gravid, handlede mod faderens vilje og DET ville jeg aldrig gøre igen ELLER råde andre til!
Jeg er slet ikke i tvivl om at dit barn er elsket, men jeg mener stadig at hvis man dyrker sex så er risikoen stadig for at man bliver gravid, og medmindre man er uheldig både på p-piller og kondom så er man jo beskyttet hvis man bruger begge dele, så jeg ser ingen undskyldning.
Jeg går skam også ind for kvindes ret til selv at bestemme om man skal have en abort eller ej, men jeg vil bare ikke kunne leve med det.
Det jeg mener er at hvorfor er det faderen du gør det mod, han har jo kendt risikoen for at dyrke sex, ligeså vel som du har, så reelt set har han I gjort det mod jer selv, hvad med det du gør mod dig selv hvis du handler imod dine ønsker og får en abort. Jeg mener virkelig (uden at det skal lyde forkert) at hvis man virkeligt ønsker et barn (når man finder ud af at man er gravid), så vil også have barnet uanset omstændighederne. Men hvis man ikke ønsker barnet fordi faderen ikke vil være i billede, så ønsker man sig virkelig ikke et barn på det tidspunkt (og det har ikke noget med barnet at gøre - men ens egne ønsker), og så kan jeg godt forstå at man kan få en abort - den følelse har jeg bare ikke haft og derfor kan jeg ikke sætte mig ind i det - jeg var mor fra det øjeblik da jeg så stregerne.
men jeg kender flere der har sagt de ville ønske de havde valgt anerledes ift. børn både enlige og ikke enlige (som derefter er blevet enlige) og det er jo ikke fordi de ikke elsker deres børn eller ønskede deres børn - men de ville gerne have ventet, og så var det jo da de blev gravide ikke "barnet" de ønskede men pakken - alt det som barnet repræsentaterede - som en familie. men jeg mener at hvis man vælger at få et barn (uden at faderen er involveret) så skal det også være fordi man ønsker sig et barn og ikke kan forestille sig livet videre uden det barn i denne verden.
Anmeld