Alene og gravid. Abort eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Topp

Anne_85 skriver:

hey...

jeg står med at kæmpe spørgsmål, som i nok ikke kan svare på.

men mig og min eks, gik fra hinanden for en månede siden, og jeg fandt så ud af igår jeg er gravid i 4 uge. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Min eks siger nu han ikke ønsker at være en del af det, og skal ikke regne med hans hjælp...

jeg bor 150 km væk fra mine forældre, så har ikke lige nogle der kan give en hånd med.

en del af mig vil virkelig gerne beholde det barn, er 26 og føler mig klar, men det er jo aldrig ens drøm, at starte ud med at være alene med et barn. og føler osse jeg går imod min eks vilje ved at beholde det, han har vel osse lidt at sige.

er bar så bange for at fortryde hvis jeg for en abort, det er jo et lille væsen herinde, som et mit.

nogen der står i samme situation, eller lignede?????

følg dit hjerte.

Jeg blev alene da jeg var i 6. måned - og var lidt nervøs for hvordan det skulle gå at være alene med 2 børn.

MEN det er næsten nemmere at være alene syntes jeg - man "slipper" for mange "gør du lige det" og "gider du ikk lige"  - bliver ked og sur over manden ikke træder nok til osv osv.

det bruger man faktisk en DEL energi på hehe

man VED at skal det gøre skal man selv.

Alt i alt syntes jeg det har været meget lettere denne gang - til trods for hun oven i købet var kolikbarn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

mia1981

Anne_85 skriver:

hey...

jeg står med at kæmpe spørgsmål, som i nok ikke kan svare på.

men mig og min eks, gik fra hinanden for en månede siden, og jeg fandt så ud af igår jeg er gravid i 4 uge. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Min eks siger nu han ikke ønsker at være en del af det, og skal ikke regne med hans hjælp...

jeg bor 150 km væk fra mine forældre, så har ikke lige nogle der kan give en hånd med.

en del af mig vil virkelig gerne beholde det barn, er 26 og føler mig klar, men det er jo aldrig ens drøm, at starte ud med at være alene med et barn. og føler osse jeg går imod min eks vilje ved at beholde det, han har vel osse lidt at sige.

er bar så bange for at fortryde hvis jeg for en abort, det er jo et lille væsen herinde, som et mit.

nogen der står i samme situation, eller lignede?????

Hej anne_85

Normalt vil jeg sige, at man IKKE skal have abort. Men jeg blev alene 28 dage før jeg havde termin og sidder nu alene med min søn på 2 en halv uge... og en søn fra et tidligere forhold på 7 år.... Det er IKKE en drøm. Har ærligt svært ved at knutte mig helt til min søn fordi jeg bare er så ked af det. Vi havde været sammen i 4 år og nu føler jeg mig bare rigtig rigtig svigtet.

Syntes virkelig du skal overveje om du ønsker at stå alene med så stor en ting, for det er alt andet end let.

Håber det gav lidt

Anmeld

18. maj 2011

taya

ja jeg kender føelsen.. er selv gravid i snart 9 uge. er sammen med en muslim som ikke vil ha noget at gøre med barnet eller mig. han siger jeg skal få  abort og vil hjælpe mig osv men kan bare ikke få mig selv til det. der jo meget at tænke på.

håber du finder ud af det.

Anmeld

18. maj 2011

N&J

taya skriver:

ja jeg kender føelsen.. er selv gravid i snart 9 uge. er sammen med en muslim som ikke vil ha noget at gøre med barnet eller mig. han siger jeg skal få  abort og vil hjælpe mig osv men kan bare ikke få mig selv til det. der jo meget at tænke på.

håber du finder ud af det.

og kram til dig, som står med ligeså svært et valg

Anmeld

18. maj 2011

karina pigen

svanen73 skriver:

Kan godt ske vi kan selv...men i min verden skal man ik pådutte nogen forældreskab de ikke ønsker.

Det er immervæk det største i livet og burde være noget man er sammen om og ønskeligt for begge parter.

Jeg kunne i hvert fald aldrig finde på at pådutte en mand et barn han ik ønsker. Det er en skræmmende magt vi kvinder har.

synes ik kan skal pådutte nogen noget. men man har været 2 til den sjove del af det her..

jeg havde beholdt barnet hvis jeg førte mig klar og hvis faren ik vil væe en del af det så er det hans valg.. han skal ha muligheden for at vælge fra og til men tager man beslutningen om at beholde det velviden at han ik ønsker del af det så skal man fandem ik be om børnepenge, hvis der imod han gerne vil så er det som det jo er..

mænd især, skal ha lidt tid til at vænne sig nogen kommer til " fornuft" eller ændre mening når de ser barnet andre gør ik.

jeg havde beholdt barnet, og gjort med mig selv at jeg nok skulle være alene om det!!!

Anmeld

18. maj 2011

karina pigen

mia1981 skriver:

Hej anne_85

Normalt vil jeg sige, at man IKKE skal have abort. Men jeg blev alene 28 dage før jeg havde termin og sidder nu alene med min søn på 2 en halv uge... og en søn fra et tidligere forhold på 7 år.... Det er IKKE en drøm. Har ærligt svært ved at knutte mig helt til min søn fordi jeg bare er så ked af det. Vi havde været sammen i 4 år og nu føler jeg mig bare rigtig rigtig svigtet.

Syntes virkelig du skal overveje om du ønsker at stå alene med så stor en ting, for det er alt andet end let.

Håber det gav lidt

søde mia, synes der er forskel på jeres situationer.. du har en i forvejen. tror hvis man fra starten er indstillet på at dette skal gøres alene at man er afklaret med det. jaa det er da hårdt det er det sgu om man er  alene eller ej..

har en veninde der blev gravid med hendes ex, lykken var gjort noget de havde kæmpet for mens de var sammen. forholdet gik ik og han mistede pludselig lysten ti at være far, hun brugte graviditeten til at indstille sig og forberede sig på dette som alene mor, og hun klre det super godt fare er begyndt at komme mere og mere ind i billedet hvilket jo er lækkert nok..

Anmeld

18. maj 2011

karina pigen

i sidste ende mener jeg ..

du skal følge dit hjerte, kan være den drøm du havde bliver endnu bedre ...

kæmpe kram..

Anmeld

18. maj 2011

Lise 26

mit råd er at du skal følge dine mavefornemmelser

Anmeld

18. maj 2011

132319

Jeg har stået i situationen og selvom jeg elsker min søn overalt, så ville jeg ikke gøre det igen.

Dels har jeg det elendigt med at jeg påduttet en mand at blive far når han ikke ville og dels så har det bare bragt en masse problemer og frustrationer for alle parter.

Det handler på ingen måde om at jeg ikke kan/kunne klare det selv for naturligvis kunne jeg det. Det handler om at jeg tog et valg som en anden intet kunne stille op med, det er jeg bestemt ikke stolt af!

Min søn er en dejlig dreng og jeg ville naturligvis aldrig bytte ham for noget men jeg ville ALDRIG tilråde nogen at få et barn alene, mod faderens vilje!

For at det ikke skal være løgn, så er jeg nu alene med to små børn (nummer 2's far og jeg gik dog først fra hinanden da min datter var 2 måneder) og jeg er ked af at jeg aldrig får de der dejlige familieliv som man ser andre have.

Anmeld

19. maj 2011

N&J

karina pigen skriver:

synes ik kan skal pådutte nogen noget. men man har været 2 til den sjove del af det her..

jeg havde beholdt barnet hvis jeg førte mig klar og hvis faren ik vil væe en del af det så er det hans valg.. han skal ha muligheden for at vælge fra og til men tager man beslutningen om at beholde det velviden at han ik ønsker del af det så skal man fandem ik be om børnepenge, hvis der imod han gerne vil så er det som det jo er..

mænd især, skal ha lidt tid til at vænne sig nogen kommer til " fornuft" eller ændre mening når de ser barnet andre gør ik.

jeg havde beholdt barnet, og gjort med mig selv at jeg nok skulle være alene om det!!!

Skal man fandme ikke bede om børnebidrag fra faderen.. nå da da..

hvorfor skal man ikke det, man har som du selv skriver været to om at lave baby og far (der ikke får noget ansvar) betaler lige over 1100 hvor han kan trække de 999 fra i fradrag - så reelt set betaler han 101 kr. om mdr. til at forsøge et barn som han faktisk selv har været med til at skabe - hvis man ikke vil have børn så må man jo beskytte sig, men tydeligvis har du ikke stået der for så havde du nok haft en tand mere indsigt og forståelse for hvad du rent faktisk sidder og udtaler dig om, det er altid nemt at sige hvad man vil og ikke vil gøre i diverse situtioner, men det er lidt noget andet at stå der.

Jeg finder det enormt respektløs for os som er enlige mødre at udtale sig på den måde (og det her er måden du udtaler dig på ikke at du har en anden mening om tingene) om noget man ikke selv har prøvet på egen krop, fair nok at din verden er så sort og hvid, men i min verden er mit barn det vigtigste - og verden har farver. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.