xxx

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Mira0911

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg tænker lidt om i ikke bare skal sige nu, at i faktisk er i tvivl om hvad det skal være.. Så kommer i nok til at hører på en masse pigenavne, men er det ikke bedre? Når du så har født, så må i jo sige at ja, vi har fundet et navn men vi vil gerne have at det forbliver hemmeligt, og så må i gøre det klar for svigermor, at hun ikke skal spørge ind til det, for i fortæller det ikke!

Det er måske også lidt farligt at sige et forkert navn, i og med nogen af gæsterne så måske køber noget med det navn på, som faktisk ikke er det rigtige?

Nu du siger det, ja så må vi heller røbe det rigtige navn når fødslen er overstået... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

LinLin

MoarJ skriver:

Jeg sagde faktisk også at piger kan godt have drengenavne som mellemnavne, hvor han sagde, at på justitsministeriets hjemmeside stod at, man ikke må give piger drengenavne og omvendt... Han er virkelig gået til den.. 

Så siger han at vores nuværende datters navn faktisk heller ikke r godkendt... Hvor jeg sagde, det er godkendt ved præsten og på nettet.. Han siger på nettet er det hvert fald ikke godkendt.. 

Han går godt nok op i det, hva?

Jeg har taget min kærestes navn - det var et "fornavn" på hans dåbspapirer men jeg kunne godt tage det hvis det kom til at stå som "mellemnavn"...

Bare hold fast

Anmeld

29. marts 2011

Mira0911

DAs mor skriver:

Han går godt nok op i det, hva?

Jeg har taget min kærestes navn - det var et "fornavn" på hans dåbspapirer men jeg kunne godt tage det hvis det kom til at stå som "mellemnavn"...

Bare hold fast

Jeg holder dælme også fast frem til fødslen... 

Ja han går meget op i det... 

Anmeld

29. marts 2011

Bare mig..

Nu du siger det, ja så må vi heller røbe det rigtige navn når fødslen er overstået... 

I behøver ikke sige det når hun er født, men sige nu, at i har valgt hun ikke skal hedde det alligevel men at i nu er i tvivl..

Når hun er født, bliver i vved med at sige i ikke ved det, indtil en mdr eller to inden hun skal døbes, og dér siger i så, at navnet er hemmeligt.. Mon ikke i kan holde masken overfor familien og vennerne en mdr. eller to.. De må sgu bare vente!!! Hvis de siger, at det er dårligt, i ikke har et navn når hun på givende tidspunkt er nogen mdr. jamen så ved i jo med jer selv, at i HAR et navn...

I må sige i ikke ved det endnu, og når hun er født, må i holde masken over for dem der plager, og sige i ikke siger det!! evt ignorerer når de bliver ved at spørge!

Synes det er fedt hvis i holder det hemmeligt indtil dåben. Men i skal nok ikke sige et andet navn, i frygt for, at nogen vil købe noget med SLETTET skrevet på!

Anmeld

29. marts 2011

Fenja09

Hvis i ikke vil sige det lige ud, at i ønsker at holde det hemmeligt, så synes jeg måske at i skulle have fundet et navn som var mere "realistisk", altså et hvor ikke fremgår. Evt fortæl at i har ændret til eller noget i den dur...

Hvis det var mig, havde jeg nu bare sagt det som det var. Og så ville jeg bede dem om at holde mund, hvis de plager.

/Fenja

Anmeld

29. marts 2011

MinNoah

Må indrømme jeg synes det virker lidt underligt at opdigte et "falsk" meget specielt navn - og så lyve om det så længe.

Altså jeg er helt med på I gerne vil holde det hemmeligt, fuldt forståeligt, men jeg kan virkelig ikke se ideen i at opdigte et navn - det bliver da total underligt for hele familien at barnet har heddet ?! i flere mdr og pludselig skal hedde noget heeelt andet.

Jeg ville uden at tøve sige at navnet er hemmeligt, og så må svigermor spørge alt det hun vil, I kan jo bare lukke ørerne I kan også bare sige i virkelig ikke har nogle navne der "passer" endnu....

Anmeld

29. marts 2011

SussieThyssen

Lige nu er der ingen i familien der får at vide hvad vores pige skal hedde... 

Vi har sagt til alle at hun skal hedde .... 

MEN... Svigerfar går i detaljer og søger rundt på nettet.... 

At man må ikke give en pige et drengenavn og omvendt... Indtil jeg har født eller frem til dåben - er det rigtige navn hemmeligt... 

Jeg bliver ved med at sige, at hun skal hedde og han siger, at det må hun ikke... For man må ikke give drenge pigenavne osv... 

Princippet i navnet er jo  er fornavnet og mellemnavnet... 

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op længere... For vi vil holde navnet hemmeligt denne gang.... 

Vi vil blive ved med at sige at hun skal hedde - Så siger svigerfar - Har i snakket med præsten om det.... 

Puha... Jeg er ved at være opgivende... Men opgive, det skal jeg ikke... 

Hvad gør jeg? For han bliver ved med at søge på nettet... 

LOOOL
Luskefis
Men så kan du hilse svigerfar fra den gamle kordegn her og sige at det må man godt som mellemnavn.
Min ældstes far hedder Lykke til mellemnavn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. marts 2011

L.J.L

Sig til familien hun skal hedde så er der ingen ko på isen

Anmeld

29. marts 2011

Mira0911

Må indrømme jeg synes det virker lidt underligt at opdigte et "falsk" meget specielt navn - og så lyve om det så længe.

Altså jeg er helt med på I gerne vil holde det hemmeligt, fuldt forståeligt, men jeg kan virkelig ikke se ideen i at opdigte et navn - det bliver da total underligt for hele familien at barnet har heddet ?! i flere mdr og pludselig skal hedde noget heeelt andet.

Jeg ville uden at tøve sige at navnet er hemmeligt, og så må svigermor spørge alt det hun vil, I kan jo bare lukke ørerne I kan også bare sige i virkelig ikke har nogle navne der "passer" endnu....

Det rigtige navn bliver røbet når hun er født... 

Anmeld

29. marts 2011

Mussen2

Nej, bare han opgiver det at finde ud af tingene... 

Hvis han nu er så ihærdig og finder ud af at man ikke må/kan kalde hende til mellem navn, kan du så ikke afslappet sige at så vil være andet valget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.