xxx

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

TbCp

Jeg har gjort klar overfor svigerfar at det er ... og så er den ikke længere! 

Ja han vil blive ved fordi man kan ikke give en pige et drengenavn - og den holder han jo fast i... 

Men så er der vel egentlig ikke noget problem...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

lauras*mor*

Bare sig at i har bestemt jer for at det er det hun skal hedde basta.. Og at i har tænkt jer at søge om det i tilfælde af at det ikke er godkendt.. Evt spørg en præst om det...

Du kan så sige: ja det dur normalt ikke kære svigerfar, men da vi har en god grund til mellemnavnet skal være johan (opkaldt efter en eller anden på din side) så skal vi søge om det og får med høj chance lov til det.. Sig at i er i gang med at lave ansøgningen og at du nok skal sige til ham når der foreligger svar...Og håb så han måske giver op og glemmer det..

du kan også bare sige at i ombestemt jer og vil kalde hende et pige navn (find selv på et) til mellemnavn..

I det at det hele er løgn så er det jo faktisk lige meget hvad d siger til ham.. Det handler vel bare om at få ham til at droppe det... hehe... Men mon ikke det er forrdi han måske godt kan regne ud at det ikke reelt er det i vil kalde jeres barn...

Hed og lykke med at få ham på afstand mht navnet..

Anmeld

29. marts 2011

Isabella_mor

... er navnet indtil fødslen eller dåben... Vi vil holde det hemmeligt denne gang... 

okay... så det er selve navnet hun bliver døbt eller bestemmer i jer først for det rigtige navn indtil du har født?? ej jeg er da helt blond... jeg forstår det stadig ikke.. sorry.

Anmeld

29. marts 2011

Mira0911

DAs mor skriver:

Jeg har et drengenavn som mellemnavn - så det kan man altså godt

- så synes da bare I skal kalde hende det

Jeg sagde faktisk også at piger kan godt have drengenavne som mellemnavne, hvor han sagde, at på justitsministeriets hjemmeside stod at, man ikke må give piger drengenavne og omvendt... Han er virkelig gået til den.. 

Så siger han at vores nuværende datters navn faktisk heller ikke r godkendt... Hvor jeg sagde, det er godkendt ved præsten og på nettet.. Han siger på nettet er det hvert fald ikke godkendt.. 

Anmeld

29. marts 2011

Mira0911

okay... så det er selve navnet hun bliver døbt eller bestemmer i jer først for det rigtige navn indtil du har født?? ej jeg er da helt blond... jeg forstår det stadig ikke.. sorry.

Hehe,... Det rigtige navn er fundet... Indtil da bliver hun kaldt ...

Anmeld

29. marts 2011

Isabella_mor

Hehe,... Det rigtige navn er fundet... Indtil da bliver hun kaldt ... 

hahaha så fangede jeg den... 

Anmeld

29. marts 2011

Mira0911

TbCp skriver:

Men så er der vel egentlig ikke noget problem...

Nej, bare han opgiver det at finde ud af tingene... 

Anmeld

29. marts 2011

Bare mig..

Jeg tænker lidt om i ikke bare skal sige nu, at i faktisk er i tvivl om hvad det skal være.. Så kommer i nok til at hører på en masse pigenavne, men er det ikke bedre? Når du så har født, så må i jo sige at ja, vi har fundet et navn men vi vil gerne have at det forbliver hemmeligt, og så må i gøre det klar for svigermor, at hun ikke skal spørge ind til det, for i fortæller det ikke!

Det er måske også lidt farligt at sige et forkert navn, i og med nogen af gæsterne så måske køber noget med det navn på, som faktisk ikke er det rigtige?

Anmeld

29. marts 2011

mariamiss6

Har lige skrevet et svar ovenfor, hvor det indgår at jeg har sagt til svigerfar at navnet er sådan og så er den ikke længere... 

Sp sig til svigerfar, at bliver det en pige skal hun hedde , og bliver det en dreng skal han hedde  

Anmeld

29. marts 2011

Mira0911

Sp sig til svigerfar, at bliver det en pige skal hun hedde , og bliver det en dreng skal han hedde  

Hehe ja, det kunne jeg også.. har sagt til ham at det bliver  uanset hvad han synes... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.