Nu 1 år siden, og savner dig stadigvæk hver dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Vial

Christina.78 skriver:

´ja man gør mange mærkelige ting når man er i sorg..jeg læste side op og ned om alt hvad der kunne ske med børn efter fødslen..hvad de kunne dø af og så videre..fik´en masse viden som jeg tænkte utrolig meget over mens jeg ventede cecilie..hvordan børn kunne dø på de forskelligste måder..man kan som gravid tro på at alt er iorden og når du sidder med barnet hos dig så er alt ok, og det er det ikke altid...man lærer lektien..

Lige så snart man bliver gravid, så leger man med skæbnen. Det var den følelse, jeg pludselig fik. Aldrig havde jeg forestillet mig, at der kunne gå så mange ting galt, før jeg begyndte at interessere mig for emnet - altså selv blev gravid.

Jeg fik også mange chok. Risiko for fødsel i 23. uge, for lille datter og for lidt fostervand. Når jeg tænker tilbage i dag, så var det ikke særlig fedt at være gravid. Er glad for at det er overstået.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Heidi B

Tanja84 skriver:

Kære Heidi

Hvor gør det mig dog ondt at hører I ligeledes har måtte sidde i samme situation. Det er forfærdeligt at skulle sidde i denne situation og skulle tage sådan et valg  

Er så glad for at hører I, i dag har 2 raske tvillinger.

Synes det var umenneskeligt og så hårdt... men selvfølgelig det hele værd...

Anmeld

29. marts 2011

Christina.78

KaMa skriver:

Lige så snart man bliver gravid, så leger man med skæbnen. Det var den følelse, jeg pludselig fik. Aldrig havde jeg forestillet mig, at der kunne gå så mange ting galt, før jeg begyndte at interessere mig for emnet - altså selv blev gravid.

Jeg fik også mange chok. Risiko for fødsel i 23. uge, for lille datter og for lidt fostervand. Når jeg tænker tilbage i dag, så var det ikke særlig fedt at være gravid. Er glad for at det er overstået.

Nej der kan ske så mage frygtelige ting..ting som man godt kunne have været foruden, men rart at vide at jeg ikke er den enéste der gjorde dumme ting..

Anmeld

29. marts 2011

Vial

Christina.78 skriver:

Nej der kan ske så mage frygtelige ting..ting som man godt kunne have været foruden, men rart at vide at jeg ikke er den enéste der gjorde dumme ting..

Altså jeg gjorde ikke dumme ting  Jeg bekymrede mig..

Dvs. på et tidspunkt, så sagde Dorthemusen (herfra), at jeg skulle lade være at læse flere historier om, hvor det gik galt. Så jov, det var da måske dumt..

Anmeld

29. marts 2011

Tanja84

JulieE skriver:

Søde du!! Jeg kan tydeligt huske dig og føler meget med dig!

Vi har et nært vennepar der har været igennem næsten samme tur. Chokket over der var to fostre og der efter glæden, for efter MD scanning at få at vide, at den ene dreng havde det dårligt og følge ham langsom blive dårligere og dø i maven

Har I fået noget hjælp til at bearbejde det? Jeg ved vores vennepar gik i en sorggruppe og fik det bearbejdet på den måde!

Stort knus og tanker fra mig!!

Sender dit vennepar en masse varme tanker og et stort

Vi fik ikke tilbudt noget hjælp, hvilket jeg faktisk var lidt overrasket over. Synes i hvert fald de burde tilbyde det, også må det være op til en selv, om man vil tage imod den. for der var da uden tvivl hvor jeg godt kunne have haft brug for at tale ud om det.

Men heldigvis har vi hele vejem igennem haft 100 % støtte fra både venner, familie og vores arbjede (vi arbejder sammen)

Anmeld

29. marts 2011

Christina.78

KaMa skriver:

Altså jeg gjorde ikke dumme ting  Jeg bekymrede mig..

Dvs. på et tidspunkt, så sagde Dorthemusen (herfra), at jeg skulle lade være at læse flere historier om, hvor det gik galt. Så jov, det var da måske dumt..

Bekymre sig unødvendigt..det var også det jeg mente...

Anmeld

29. marts 2011

Vial

Christina.78 skriver:

Bekymre sig unødvendigt..det var også det jeg mente...

Årrh, så er vi enige..

Anmeld

29. marts 2011

JulieE

Tanja84 skriver:

Sender dit vennepar en masse varme tanker og et stort

Vi fik ikke tilbudt noget hjælp, hvilket jeg faktisk var lidt overrasket over. Synes i hvert fald de burde tilbyde det, også må det være op til en selv, om man vil tage imod den. for der var da uden tvivl hvor jeg godt kunne have haft brug for at tale ud om det.

Men heldigvis har vi hele vejem igennem haft 100 % støtte fra både venner, familie og vores arbjede (vi arbejder sammen)

Godt at høre, I har fået en masse støtte fra jeres omgivelser!! Kan jo kun tale ud far dte jeg oplevede, men vores venner, og det var godt nok barske løjer!! sdelvom de hele tiden holdt fast i at være positive og hukse de fik et sundt og rask barn med hjem Mener også de selv opsøgte sorgruppen, da de heller ikek direkte fik tilbudt noget hjælp. Du har helt ret, at det burde være et obligatorisk tilbud i en sådan situation!!!

Anmeld

29. marts 2011

Tanja84

KaMa skriver:

Årh, hvor er du sød.

Jeg lå søvnløs flere nætter pga det med jer. Det var jo så let at sætte sig ind i, når jeg selv bar på en søn og en datter.

Det mest skræmmende er, at det sker oftere end man tror. Er på en anden babyside, og der er flere lignende situationer. Skrækkeligt.

Jeg havde for et par uger siden lavet aftale med en, om at de skulle hente to sække tøj her. Manden ringede og aflyste, da begge tvillinger desværre aldrig kommer til at bruge det.. FUCK, verden kan være modbydelig!!

Tager virkelig også hatten af, for at du hele vejen igennem har haft mod og overskud, til at være så aktiv på baby.dk

Du har selv gået igennem en meget følelsesladet og bekymrende graviditet, men har altid haft overskud til ligeledes at være her for andre.

Som du selv skriver i et andet svar længere nede, så får man nemt tendens til at lege med skæbnen når man er gravid.

Jeg blev helt dårlig i en længere periode af at sidde på baby.dk og andre sider, og måtte derfor holde en pause.

Synes at alle skrev om komplicerede graviditeter, og mange ulykkelige historier. Disse historier har naturligvis kun fyldt en meget lille procentdel, men det var dem jeg fik klikket ind på hver gang, og de rørte mig, og frygtede derefter at alt dette også kunne ske for mig/os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.