hvordan får i jeres baby til at sove efter lift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Lou87

nvm skriver:

min datter er 4,5 mdr, jeg overvejer snart at fjerne liften og bruge voksipose...

MEN MEN MEN hun plejer at blive puttet i liften om aften, og sidder lidt med den på mine ben og rokker den frem og tilbage, ellers falder hun ikke i søvn. Problemet er så, nu når jeg fjerner liften, hvordan pokker får jeg hende så til at sove. 

Nogen gode råd?

og det råd med at lade hende græde, det vil jeg helst ikke bruge,da jeg synes hun er for lille til det.

heller ingen vugge eller slynge vugge, det har jeg prøvet og det hjælper ikke

Jeg VED det lyder hårdt.. Men det tog mig to aftener, med ca 10-15 min og få min pige til og sove i sin vugge da hun begyndte og bøvle med ikke og ville sove uden hun lå i vores arme først.

Og tro mig - mit hjerte blødte indeni.. Min kæreste måtte berolige mig, men jeg er SÅ glad for det i dag.. Og du hjælper altså også kun både dig og dit barn bedst sådan. Sys jeg ihvertfald..
Du får "fred" til lidt voksen/alenetid og hun lærer "regler"..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Mama3

kamtok skriver:

Du skriver at det med at lade hende græde ikke er optional (og det kan jeg godt forstå), men har du prøvet at lægge hende til at sove uden at vugge hende? 
Vi lægger vores søn i sin tremmeseng med en nusseklud på hver side og så kysser vi ham godnat, og så kan han nogle gange ligge og pludre, lege og lave "ballade", men han falder stort set altid i søvn indenfor 10 min. - Og sådan har det faktisk været siden han var omkring 3,5 måneder og han er 5 måneder nu. 

Det siges at det tager ca. 1 uge at vænne babyer fra en ting til en anden ting..

det virker også hos os og det har  det gjort længe min datter er også 5 mdr

Anmeld

27. marts 2011

nvm

Lou87 skriver:

Jeg VED det lyder hårdt.. Men det tog mig to aftener, med ca 10-15 min og få min pige til og sove i sin vugge da hun begyndte og bøvle med ikke og ville sove uden hun lå i vores arme først.

Og tro mig - mit hjerte blødte indeni.. Min kæreste måtte berolige mig, men jeg er SÅ glad for det i dag.. Og du hjælper altså også kun både dig og dit barn bedst sådan. Sys jeg ihvertfald..
Du får "fred" til lidt voksen/alenetid og hun lærer "regler"..

jamen jeg gjorde det også selv med min ældste men hun var ældre 7-8 mdr.

synes jo den yngste er så lille endnu, vil heller ikke ha hun skal ind på eget værelse og seng endnu, da jeg ammer hende om natten endnu

Anmeld

27. marts 2011

nvm

idamaria83 skriver:

Nej - de koster da 200 kr for et sæt af fire - her kan du faktisk få et sæt for 100 kr: http://www.pinocchio.dk/vare/2439-brio-bed-rocker-saet 

hmm der står da stk.

så det måske bare mig der forstår forkert. har du selv prøvet dem? eller kender nogen der har?

Anmeld

27. marts 2011

nvm

sus82 skriver:

Jeg kender godt det der med at det er svært at få baby til at sove. Her var det det samme, men vi begyndte at lave om på ritualet da hun var omkring 3 måneder.  Jeg startede med at holde godt øje med hvornår hun var ved at være træt og så fik hun ren ble og så kom hun i seng, jeg synger den samme sang hver aften og så har vi en sov-godt-baby cd som vi sætter på. I starten sad jeg hos hende til hun sov og det tog nogen gange en time, men efter noget tid kendte hun rutinen og nu kan jeg lægge hende og så går der 10 minutter og så sover hun og jeg kan gå efter sangen og så skal hun bare have sutten et par gange. hun har også en sutteklud som får hende til at falde til ro.

min hun sover altid inden kl 21, det blevet en fast rutine at hun sover seneste kl 21.00

dog vågner hun 1-2 gange inden kl 00 og skal ha mad, hun er et meget sulten barn og hun tar meget lidt af gangen, det kan jeg desværre ikke ændre på, kan ikke tvinge hende til at sluge mere mad end hun kan rumme

men plejer skifte hende, gi hende nattøj på, gi hende nat flaske(ammer fuldt ud men hun får altid en nat flaske) og så det godnat,MEN liften skal rokkes lidt frem og tilbage ellers eender de ti en masse skrigeri

så den lift er meget vigtig men snart for lille ØV

Anmeld

27. marts 2011

Janni85

nvm skriver:

hmm der står da stk.

så det måske bare mig der forstår forkert. har du selv prøvet dem? eller kender nogen der har?

Kiggede lige på dem - og tror at man køber et sæt med 4 stk

Anmeld

27. marts 2011

nvm

Janni85 skriver:

Kiggede lige på dem - og tror at man køber et sæt med 4 stk

så det okay, hvis det er for 4

Anmeld

27. marts 2011

Janni85

nvm skriver:

så det okay, hvis det er for 4

Altså det lyder da smart, men har ikke prøvet dem

Anmeld

27. marts 2011

nvm

Janni85 skriver:

Altså det lyder da smart, men har ikke prøvet dem

det lyder rigtig smart.

ku være jeg skulle lave et indlæg om der er nogen der har prøvet dem

Anmeld

27. marts 2011

Janni85

nvm skriver:

det lyder rigtig smart.

ku være jeg skulle lave et indlæg om der er nogen der har prøvet dem

Ja, det kunne være  Så er der også andre der kan se man kan købe dem - for smarte ser de ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.