tæt på omsorgssvigt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Fabienne

Hvorfor har de ikke fælles forældremyndighed?

Hvorfor reagerer i først nu?

Efter den nye forældreansvarslov fra...hm 2007 eller '08, så er det næsten kun en formalitet at dele myndigheden, såfremt faren har regelmæssigt samvær. Medmindre der selvfølgelig er en grund til at moren har fået den fulde, men igen, det er rigtig svært.

Det er ikke sikkert at børnehaven vil udtale sig, det bør de, men det er ikke alle der er inde i reglerne og vil. Vores" børnehave ville ikke udtale sig til os før manden fik del i forældremyndigheden, og vi blev også afvist af en læge en enkelt gang barnet var sygt, og vi ville have det til læge ( vi havde altså en 7-5 ordning og barnet var aktuelt hos os under sygdommen).

Men ellers må fremgangsmåden jo være at få fælles forældremyndighed og straks søge aktindsigt. I skal have fat i børnehave, sundhedsplejerske, læge og formentlig også i kommunen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Lillefe

Mathias Villads skriver:

Synes virkelig i skal komme igang med at søge delt eller helt forældremyndighed.. ville nok starte med delt.. så kontakte kommunen og børnehaven... høre dem af hvordan de opfatter tingenes tilstand(børnehaven), gøre kommunen opmærksom på de andre ting, som du nævner, for det grænser meget til omsorgssvigt og det skal kommunen have afvide... og hvis de går ind i sagen, så kan det være i kan blive primære på hende... Jeg ville gå efter det, da han er dårlig stillet, som tingene er nu... og vil egentlig ikke miste noget, da man altid har krav på samvær... der skal virkelig noget til, for at han ikke får det igen... Så gør noget ved sagen... det er jo en lille pige, som er taberen i det her... ville bestemt ikke tage nogen hensyn til moderen på nogen måde... hun lyder ikke til at være værdig til at kunne kalde sig MOR....

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Din kæreste bliver nød til mande sig op hvis han vil være der for sin datter. Hvad vil hun ikke tænke om ham når hun bliver stor og han ikke har gjort noget for hende? "far hvorfor hjalp du mig ikke dengang osv osv?" jeg kan da lige se det for mig! Du må få ham til at skrive en mail til dem, det ville klart være bedst så har i ogås noget på skrift. Plus at du kan hjælpe ham med at formulere mm.

Ja vi har faktisk flere gange siddet og udfyld ansøgning om forældremyndighed. Men det er svært at vide om man gør det rigtige. Vores frygt er jo at vi ikke for medhold og tilmed for et dårligere forhold til moren fordi vi søgte og dermed slet ikke fr lov at se hende. Så har vi jo slet ikke chance for at være der for barnet. Tror bare vi ser dårlige ud i forhold til dem, de er i 30´erne, vi i 20érne, der har arbejde, vi har su, osv Tror ikke vi ville få medhold.

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Fabienne skriver:

Hvorfor har de ikke fælles forældremyndighed?

Hvorfor reagerer i først nu?

Efter den nye forældreansvarslov fra...hm 2007 eller '08, så er det næsten kun en formalitet at dele myndigheden, såfremt faren har regelmæssigt samvær. Medmindre der selvfølgelig er en grund til at moren har fået den fulde, men igen, det er rigtig svært.

Det er ikke sikkert at børnehaven vil udtale sig, det bør de, men det er ikke alle der er inde i reglerne og vil. Vores" børnehave ville ikke udtale sig til os før manden fik del i forældremyndigheden, og vi blev også afvist af en læge en enkelt gang barnet var sygt, og vi ville have det til læge ( vi havde altså en 7-5 ordning og barnet var aktuelt hos os under sygdommen).

Men ellers må fremgangsmåden jo være at få fælles forældremyndighed og straks søge aktindsigt. I skal have fat i børnehave, sundhedsplejerske, læge og formentlig også i kommunen.

De har ikke fælles fordi min kærestes forældre skrev under på hun skulle have den da min kæreste kun var 15 og ikke ville være far.

Vi reagere ikke først nu, men det  bliver altid ved snakken det er så svært at vide hvad der er det rigtige at gøre, det er så svært. Kan slet ikke udtrykke det. Alle i familien ved det selv barnets mormor har advaret os om at få noget på skrift og hun har samme oplevelser som os.

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Men det kan jo også god være moren har sagt noget til dem i børnehaven som gør at de ikke vil udtale sig?

Ja det er ikke til at sige. Hun manipulere ihvertfald med barnet. Da hun var 2 og dårligt kunne lave en hel sætning selv havde hun lært at sige "far skal opføre sig ordenligt" "far er en slem en" osv.

Anmeld

24. marts 2011

Fabienne

Jo i vil formentlig få medhold i den fællesforældremyndighed. Ligesom i vil få svært ved at få den fulde (og hvorfor skulle i egentligt også det?) så vil moren også få svært ved at bibeholde den fulde selv.

Ang jeres frygt med samarbejdet til moren hvis i søger delt myndighed, så vil jeg være så fræk at spørge hvordan du synes samarbejdet er pt??  Jeg synes ikke det virker som om der er noget samarbejde fra morens side der kan gå tabt?

Altså for barnets skyld burde i søge dlt myndighed, så i kan få vished om hvad der sker i barnets liv .

Da vi fik delt ( eller ja det er jo egentlig min mand, selvom jeg elsker barnet ligeså højt) søgte vi aktindsigt bare sådan rent pro forma, vi troede at samarbejdet mellem forældrene var relativt fint og at vi vidste hvad der skete i barnets liv, men ak vi fik sagsakter på næsten 150 sider fra diverse myndigheder og alt gik bare så dårligt som det kunne....men i guder den mor kan holde gode mine til slet spil, og hvis ikke det var fordi jeg nu kender myndighedernes side af historien, ville jeg til hver en tid tro moren, hun kan virkelig sit pokeransigt.

Anmeld

24. marts 2011

Fabienne

Anonym skriver:

De har ikke fælles fordi min kærestes forældre skrev under på hun skulle have den da min kæreste kun var 15 og ikke ville være far.

Vi reagere ikke først nu, men det  bliver altid ved snakken det er så svært at vide hvad der er det rigtige at gøre, det er så svært. Kan slet ikke udtrykke det. Alle i familien ved det selv barnets mormor har advaret os om at få noget på skrift og hun har samme oplevelser som os.

Uh jeg ville altså tage tyren om hornene, belært af mine egne kedelige erfaringer! Hellere handle igår end i morgen, hvis du ved hvad jeg mener .

Der sker jo intet ved at i deler forældremyndigheden, det går ikke ud over moren eller barnet. Jovist i risikerer at moren bliver mindre samarbejdsvillig end hun er, men det lyder helt ærligt ikke til at i har noget at tabe.

Hvis du har nogle yderligere spørgsmål eller brug for råd, så er du meget velkommen til at skrive til mig privat. Det er ikke sikkert jeg får fulgt op på tråden når jeg først logger af computeren senere

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Føler mig som et meget dårligt menneske at have oprettet den her tråd. Føler jeg går bag moderens ryg. Tror heller jeg må få snakket med hende om alle de her ting, for kan se at det ikke bare er os der synes den er helt gal.

Tak for alle rådene

Anmeld

24. marts 2011

Fabienne

Det lyder altså også noget incestøst og for Freudiansk til mig, det med at det er stedsøster der "forgriber" sig på bror og så 10 års aldersforskel på dem.... er det overhovedet lovligt?? Alene der lyder hun jo ikke heeeelt normal

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Fabienne skriver:

Det lyder altså også noget incestøst og for Freudiansk til mig, det med at det er stedsøster der "forgriber" sig på bror og så 10 års aldersforskel på dem.... er det overhovedet lovligt?? Alene der lyder hun jo ikke heeeelt normal

Ja det har jeg også været meget vred over på min kærestes vegne. Men så længe hun ikke gør noget ved barnet så kan jeg bære over ned det. Det siges at hun også har rørt ved sin lillebror som er 1 år yngre end min kæreste. Om det passer ved jeg ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.