tæt på omsorgssvigt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Krabben

Hmm

Når nu det ikke drejer sig om økonomi og moren ikke ønsker at samarbejde... Så synes jeg virkeligt I skal grive fat i børnehaven. Hvis ikke de må udtale sig til jer, synes jeg I skal tage en alvorlig snak hvor I beskriver JERES oplevelse af situationen, og bede lave en vurdering også, hvorefter de kan tage kontakten til moren/kommunen mm. alt efter hvem de vurderer skal blandes ind i sagen.

I skal måske også overveje, om I kan leve med at moren har fuld forældremyndighed? I dag er det jo ikke automatisk givet, at den fulde ret går til moren og I kunne jo ansøge om delt forældremyndighed som en start. Jeg ved godt det hurtigt kan blive en ond slåskamp, men det vigtigste må være pigens tarv. Og det er jo kun jer, der kan vurdere og beslutte hvad der skal gøres, for at hun får den omsorg hun har brug for.

Mvh

Krabben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Lillefe

mullesmith2 skriver:

Altså jeg syntes du skal lade din mand/kæreste finde ud af hvad i skal gøre det er jo hans barn. En mulighed var jo at søge om fælles forældremyndighed i det mindste og så måske også have hende mere end hver anden weekend så vil i også have mere indsigt i om hun kommer i bad og sådan. Men det skal jo være for barnest bedste det i gør, så husk bare på at hvis hun virker tilpas og glad så har hun det nok godt på trods af manglende tøj og bad og den snak kunne faderen jo lige ta med moderen, det er vel hans pligt og interesse at hans datter har det godt.

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

cmks2007 skriver:

Skal måske lige præcisere lidt i mit tidligere indlæg. Jeg synes ikke, at det nødvendigvis er omsorgssvigt, at tøjet ikk er i orden - men jeg finder det kritisabelt, at det ikke som minimum kan holde hende varm og tør. Tøj behøver ikke at være nyt og fint, men den funktionelle værdi bør som minimum være i orden.

Jeg synes til gengæld, at det er omsorgssvigt at man tager medicin fra hende pga. en ikke lægelig person lige synes, at det kan man da lige så godt. Jeg får det indtryk, at moderen er underkuet af den stedfar...

Ved ikke om hum er underkuet. Altså umiddelbart virker han rigtig sød. Han er uddannet pædagog. Det eneste er at Barnet fortæller os at "mor siger at ..... er psykopat" Og "mor siger at ... drikker vodka og er dranker" Har nu overhovede ikke indtryk af at han skulle drikke. Men skal ikke kunne sige om han er "psykopat" over for sin dame?

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Ja, problemet er bare at han har det rigtig skidt med at tale med moderen, fordi hun i sin tid vsr hans papstorsøster. Hun var 25 og han var knap 15 år da hun drak ham fuld på en ferie og barnet blev til.

Ved godt det lyder lidt underligt, men derfor har jeg kontakten til moderen. Min kæreste bære ikke nag til barnet eller noget, han elsker hende betingelses løst.

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

mullesmith2 skriver:

Altså jeg syntes du skal lade din mand/kæreste finde ud af hvad i skal gøre det er jo hans barn. En mulighed var jo at søge om fælles forældremyndighed i det mindste og så måske også have hende mere end hver anden weekend så vil i også have mere indsigt i om hun kommer i bad og sådan. Men det skal jo være for barnest bedste det i gør, så husk bare på at hvis hun virker tilpas og glad så har hun det nok godt på trods af manglende tøj og bad og den snak kunne faderen jo lige ta med moderen, det er vel hans pligt og interesse at hans datter har det godt.

Klik her for at rette dette indlæg

Ja, problemet er bare at han har det rigtig skidt med at tale med moderen, fordi hun i sin tid vsr hans papstorsøster. Hun var 25 og han var knap 15 år da hun drak ham fuld på en ferie og barnet blev til.

Ved godt det lyder lidt underligt, men derfor har jeg kontakten til moderen. Min kæreste bære ikke nag til barnet eller noget, han elsker hende betingelses løst.

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Vingummien skriver:

Selvom hunhar den fulde, har han stadig ret til at ringe og høre om sit barn i denbørnehave barnet går i.

Kunne jeg ikke forstille mig at hun gør, måske i skal komme lidt mere fokus på det overfor moren?

Ja det må vi gøre/prøve igen. Det er bare en meget svær ting at skulle sige til en mor at hun gør noget så vigtig forkert. Især nr hun reagere som hun gør.

Anmeld

24. marts 2011

Lillefe

Anonym skriver:

Din kæreste bliver nød til mande sig op hvis han vil være der for sin datter. Hvad vil hun ikke tænke om ham når hun bliver stor og han ikke har gjort noget for hende? "far hvorfor hjalp du mig ikke dengang osv osv?" jeg kan da lige se det for mig! Du må få ham til at skrive en mail til dem, det ville klart være bedst så har i ogås noget på skrift. Plus at du kan hjælpe ham med at formulere mm.

Anmeld

24. marts 2011

Lillefe

Anonym skriver:

Ja det må vi gøre/prøve igen. Det er bare en meget svær ting at skulle sige til en mor at hun gør noget så vigtig forkert. Især nr hun reagere som hun gør.

Men det kan jo også god være moren har sagt noget til dem i børnehaven som gør at de ikke vil udtale sig?

Anmeld

24. marts 2011

Lillefe

Anonym skriver:

ps hun er sku da heller ikke helt normal... 

Anmeld

24. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Synes virkelig i skal komme igang med at søge delt eller helt forældremyndighed.. ville nok starte med delt.. så kontakte kommunen og børnehaven... høre dem af hvordan de opfatter tingenes tilstand(børnehaven), gøre kommunen opmærksom på de andre ting, som du nævner, for det grænser meget til omsorgssvigt og det skal kommunen have afvide... og hvis de går ind i sagen, så kan det være i kan blive primære på hende... Jeg ville gå efter det, da han er dårlig stillet, som tingene er nu... og vil egentlig ikke miste noget, da man altid har krav på samvær... der skal virkelig noget til, for at han ikke får det igen... Så gør noget ved sagen... det er jo en lille pige, som er taberen i det her... ville bestemt ikke tage nogen hensyn til moderen på nogen måde... hun lyder ikke til at være værdig til at kunne kalde sig MOR....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.