tæt på omsorgssvigt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Vingummien skriver:

Det syntes jeg ikke at i gør. Jeg syntes bestemt i skal snakke med moren om det, på en pæn måde selvfølgelig.

Måske kan det bunde i at hun ikke har råd til tøj osv, men ikke vil indrømme det og syntes det er flovt.

Så få en snak igang med hende, og hjælper det ikke, vil jeg mene i måske skulle tænke lidt over hvor langt i vil lade det gå.

Hun har penge til tøj, hendes mand har fast job, hun er dog selv i fleksjob, ved ikke hvad man får der. Men vi køber også tøj til barnet, så det mangler hun ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Bshizzle

Ikke for at forsvare nogle overhovedet...

Men hvordan kan du/i sige at barnet næsten aldrig kommer i bad?
Børn kan sagtens i en alder af 5 år sige de ikke kommer i bad f.eks..
Kan være hun bare er en af de "beskidte børn" som elsker at gøre sig beskidt i børnehaven...

Men HELT sikkert.. så skal barnet i bad.. alt andet er virkelig klamt!.
Ta f.eks en snak med barnets mor om de ting.. hvis i bare lukker tingene inde og ikke kommer ud med det, så blir der jo ikke gjort noget ved det.  

Anmeld

24. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Skal måske lige præcisere lidt i mit tidligere indlæg. Jeg synes ikke, at det nødvendigvis er omsorgssvigt, at tøjet ikk er i orden - men jeg finder det kritisabelt, at det ikke som minimum kan holde hende varm og tør. Tøj behøver ikke at være nyt og fint, men den funktionelle værdi bør som minimum være i orden.

Jeg synes til gengæld, at det er omsorgssvigt at man tager medicin fra hende pga. en ikke lægelig person lige synes, at det kan man da lige så godt. Jeg får det indtryk, at moderen er underkuet af den stedfar...

Anmeld

24. marts 2011

Vingummien

Anonym skriver:

Hun har penge til tøj, hendes mand har fast job, hun er dog selv i fleksjob, ved ikke hvad man får der. Men vi køber også tøj til barnet, så det mangler hun ikke.

OKi, men dækker han så også en del af det, altså hendes mand.

Læs lige det her

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4693

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej

Det lyder da som en forfærdelig trist situation, og stakkels lille pige. Jeg kan godt forstå du er bekymret og i tvivl om hvad du skal stille op.

Jeg synes bestemt lyder som om pigens mor har brug for noget støtte i hverdagen, så hun kan passe ordentligt på sin datter. Men har du prøvet at snakke med moren om situationen? Eller med børnehaven om hvad de tænker? Det kan måske hjælpe, at høre deres faglige vurdering af situationen, så du i hvert fald ikke skal stå alene med det.

Jeg håber i hvert fald der bliver grebet ind, for et lille barn fortjener mere omsorg end det du beskriver. Og måske kan moren bare ikke overskue at bede om hjælp, og vil i virkeligheden sætte pris på en lille håndsrækning... Hvem ved.

Mvh

Krabben

Jeg ved hun havde aflastning til hende fra hun blev født til hun var 3 år. Hun var en weekend i pleje, hos sin mormor i hverdagene og hos min kæreste de resterende weekender ( dog først fra hun var 1,5)Men efter moren fandt sin mand har hun brudt med sin mor og stoppe med aflastningen.

Når vi prøver at snakke med hende om tingene bliver hun meget gal. Sidst ente det ud i at hun skrev diverse frygtelige beskeder til min kæreste hver time i 24 timer hvor efter hun pludselig holdt i vores indkørsel og sagde vi skulle komme ud til bilen og aflevere barnet.

Anmeld

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Lægen har ikke været inde over. Vi har ´bedt dem kontakte lægen for så kan han måske fortælle dem at de ikke bare kan holde op med at give hende medicin. Ved ikke om de har gjort det. Men sidst vi skulle have hende, sagde moderen, "vi kan desværre ikke give hende medicin med for lægen siger at det er udsolgt over hele landet de næste 14 dage" Ved ikke om det var fordi de ikke har talt med lægen endnu, synes det lyder mærkeligt hvis det ikke kan fåes i hele landet i 14 dage? Hun sagde at det ikke havde givet hende det i flere måneder så vi behøvede det heller ikke. Det mente hendes mand nemlig ikke de hbehøvede.

vis en medicin er udsolgt så findes det et suplement til det produkt som man kan give i stedet . 

Så det der er en stor omgang vrøvl at det er udsolgt i hele landet , det er simpelthen fordi de ikk har snakket med lægen om det . 

Jeg synes virkelig i skal tage en snak med børnehaven og med moderen selv om alt det her . 

Det er jo ganske forfærdeligt for sådan en lille pige , moderen selv ville jo heller ikk gå og lugte nede fra skridtet . 

Jeg synes ikk du på nogen måde overragere , men i må tage konsekvens af det her . 

Anmeld

24. marts 2011

Lillefe

Anonym skriver:

Synes du at det lyder meget slemt? Er nemlig lidt i tvivl om vi overreagere, det er jo også følelser imellem.

Ja det er ekstremt slemt.. jeg ville straks søge om fulde forældre myndighed.. hun skal slet ikke være der.. 

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Ikke for at forsvare nogle overhovedet...

Men hvordan kan du/i sige at barnet næsten aldrig kommer i bad?
Børn kan sagtens i en alder af 5 år sige de ikke kommer i bad f.eks..
Kan være hun bare er en af de "beskidte børn" som elsker at gøre sig beskidt i børnehaven...

Men HELT sikkert.. så skal barnet i bad.. alt andet er virkelig klamt!.
Ta f.eks en snak med barnets mor om de ting.. hvis i bare lukker tingene inde og ikke kommer ud med det, så blir der jo ikke gjort noget ved det.  

Vi ved hun ikke kommer i bad fordi barnet selv siger det. Og fordi hun kommer med samme frisure som vi havde sat inden vi afleverede hende. Hun kan godt lide at få frisure med en 4 - 5 fletninger og der laver jeg jo skilninger i firkanter som er der endnu når vi henter hende 14 dage efter, De ville gå væk i et bad.

Anmeld

24. marts 2011

mullesmith2

Altså jeg syntes du skal lade din mand/kæreste finde ud af hvad i skal gøre det er jo hans barn. En mulighed var jo at søge om fælles forældremyndighed i det mindste og så måske også have hende mere end hver anden weekend så vil i også have mere indsigt i om hun kommer i bad og sådan. Men det skal jo være for barnest bedste det i gør, så husk bare på at hvis hun virker tilpas og glad så har hun det nok godt på trods af manglende tøj og bad og den snak kunne faderen jo lige ta med moderen, det er vel hans pligt og interesse at hans datter har det godt.

Anmeld

24. marts 2011

Bshizzle

Anonym skriver:

Vi ved hun ikke kommer i bad fordi barnet selv siger det. Og fordi hun kommer med samme frisure som vi havde sat inden vi afleverede hende. Hun kan godt lide at få frisure med en 4 - 5 fletninger og der laver jeg jo skilninger i firkanter som er der endnu når vi henter hende 14 dage efter, De ville gå væk i et bad.

Ja Okay... .. Det er sku synd..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.