tæt på omsorgssvigt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.454 visninger
42 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

Anonym trådstarter

Omsorgssvigt, det lyder måske lige grofts nok. Men vi aner simpelhen ikke hvad vi skal gøre. Bore weekendbarn bor hos sin mor i hverdagene. Hun er 5 år, kommer kun i bad 1 gang på 14 dage, nogen gange slet ikke, vi sørger så for at vaske hende når hun er hos os, hun får kun ret sit hår når hun har været i bad og kun hvis hun selv vil have det. Hun lugter meget dårligt fra skridtet pga de sjælndne bade. Synes det er så synd for hende at hun skal være beskidt i børnehave, er bange for de andre børn driller hende.

Hun er også syg stort set 2 gange om måneden, ved godt de raver en del til sig i den alder, men hun er bare ikke klædt særlig godt på, så tror også det har noget at sige. Sidst vi hentede hende i børnehave havde hun tyndslidte strømpebukser på, ingen undertrøje og en meget kort kjole der ikke engang dækkede hendes numse. Og prikken over i´et mørnede gummistøvler som var for små og med huller i og en tynd jakken. Og det var en rigtig kold dag hvor der havde været nattefrost.Hun lider af astma, men hendes mor har valgt at tage hendes medicin fra hende fordi det mener hendes mand at de ligeså godt kunne.

Ja der lyder som en lang gang brok herfra, men er bare så frustreret over det. Har stået på sidelinie og set det forgå siden hun var 1, 5 år. Synes det er så synd for hende. Jeg er jo kommet til at elske hende højt med årene og derfor er det kun blevet  værre at være vidne til.

Skulle bare lige ud med det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Vingummien

utroligt at børnehaven ikke har gjort noget. Troede jeg faktisk de skulle hvis det er så slemt, for de må da også kunne se det.

Har i prøvet at snakke med moren om det? Og hvordan er moren selv i tøj osv? For hvis hun selv er sådan, er det ikke sikkert hun kan se det

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Vingummien skriver:

utroligt at børnehaven ikke har gjort noget. Troede jeg faktisk de skulle hvis det er så slemt, for de må da også kunne se det.

Har i prøvet at snakke med moren om det? Og hvordan er moren selv i tøj osv? For hvis hun selv er sådan, er det ikke sikkert hun kan se det

Ved ikke om børnehaven har langt mærke til noget, det vil helst ikke informere os om noget da, moren har den fulde forældremyndighed. Ved dog at børnehaven har haft besøg af barnets sagsbehandler.

Hun har godt nok et par gange haft smågennesigtige bluser på uden bh og man kunne se babelutterne, så det kan da godt være hun ikke tænker over det? Havde jeg ikke tænkt på før.

Anmeld

24. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg synes ikke det er TÆT på omsorgssvigt - jeg synes det ER omsorgssvigt. Især at de har taget hendes medicin fra hende, fordi stedfaderen synes det?! Med mindre lægen har været med indeover den beslutning, så synes jeg faktisk det er så voldsomt et svigt, at moderen ikke er egnet til at være bopælsforælder! Og så ville jeg nok gå til børnehaven og BEDE dem om at indberette det, eller evt. gøre det selv - hvis den ene forælder kan det ift. den anden (alle regler herfor er jeg ikke inde i.)

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Vingummien skriver:

Synes du at det lyder meget slemt? Er nemlig lidt i tvivl om vi overreagere, det er jo også følelser imellem.

Anmeld

24. marts 2011

Krabben

Hej

Det lyder da som en forfærdelig trist situation, og stakkels lille pige. Jeg kan godt forstå du er bekymret og i tvivl om hvad du skal stille op.

Jeg synes bestemt lyder som om pigens mor har brug for noget støtte i hverdagen, så hun kan passe ordentligt på sin datter. Men har du prøvet at snakke med moren om situationen? Eller med børnehaven om hvad de tænker? Det kan måske hjælpe, at høre deres faglige vurdering af situationen, så du i hvert fald ikke skal stå alene med det.

Jeg håber i hvert fald der bliver grebet ind, for et lille barn fortjener mere omsorg end det du beskriver. Og måske kan moren bare ikke overskue at bede om hjælp, og vil i virkeligheden sætte pris på en lille håndsrækning... Hvem ved.

Mvh

Krabben

Anmeld

24. marts 2011

Vingummien

Anonym skriver:

Ved ikke om børnehaven har langt mærke til noget, det vil helst ikke informere os om noget da, moren har den fulde forældremyndighed. Ved dog at børnehaven har haft besøg af barnets sagsbehandler.

Hun har godt nok et par gange haft smågennesigtige bluser på uden bh og man kunne se babelutterne, så det kan da godt være hun ikke tænker over det? Havde jeg ikke tænkt på før.

Selvom hunhar den fulde, har han stadig ret til at ringe og høre om sit barn i denbørnehave barnet går i.

Kunne jeg ikke forstille mig at hun gør, måske i skal komme lidt mere fokus på det overfor moren?

Anmeld

24. marts 2011

Vingummien

Anonym skriver:

Synes du at det lyder meget slemt? Er nemlig lidt i tvivl om vi overreagere, det er jo også følelser imellem.

Det syntes jeg ikke at i gør. Jeg syntes bestemt i skal snakke med moren om det, på en pæn måde selvfølgelig.

Måske kan det bunde i at hun ikke har råd til tøj osv, men ikke vil indrømme det og syntes det er flovt.

Så få en snak igang med hende, og hjælper det ikke, vil jeg mene i måske skulle tænke lidt over hvor langt i vil lade det gå.

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

cmks2007 skriver:

Jeg synes ikke det er TÆT på omsorgssvigt - jeg synes det ER omsorgssvigt. Især at de har taget hendes medicin fra hende, fordi stedfaderen synes det?! Med mindre lægen har været med indeover den beslutning, så synes jeg faktisk det er så voldsomt et svigt, at moderen ikke er egnet til at være bopælsforælder! Og så ville jeg nok gå til børnehaven og BEDE dem om at indberette det, eller evt. gøre det selv - hvis den ene forælder kan det ift. den anden (alle regler herfor er jeg ikke inde i.)

Lægen har ikke været inde over. Vi har ´bedt dem kontakte lægen for så kan han måske fortælle dem at de ikke bare kan holde op med at give hende medicin. Ved ikke om de har gjort det. Men sidst vi skulle have hende, sagde moderen, "vi kan desværre ikke give hende medicin med for lægen siger at det er udsolgt over hele landet de næste 14 dage" Ved ikke om det var fordi de ikke har talt med lægen endnu, synes det lyder mærkeligt hvis det ikke kan fåes i hele landet i 14 dage? Hun sagde at det ikke havde givet hende det i flere måneder så vi behøvede det heller ikke. Det mente hendes mand nemlig ikke de hbehøvede.

Anmeld

24. marts 2011

Christopher&Andreas

Anonym skriver:

Omsorgssvigt, det lyder måske lige grofts nok. Men vi aner simpelhen ikke hvad vi skal gøre. Bore weekendbarn bor hos sin mor i hverdagene. Hun er 5 år, kommer kun i bad 1 gang på 14 dage, nogen gange slet ikke, vi sørger så for at vaske hende når hun er hos os, hun får kun ret sit hår når hun har været i bad og kun hvis hun selv vil have det. Hun lugter meget dårligt fra skridtet pga de sjælndne bade. Synes det er så synd for hende at hun skal være beskidt i børnehave, er bange for de andre børn driller hende.

Hun er også syg stort set 2 gange om måneden, ved godt de raver en del til sig i den alder, men hun er bare ikke klædt særlig godt på, så tror også det har noget at sige. Sidst vi hentede hende i børnehave havde hun tyndslidte strømpebukser på, ingen undertrøje og en meget kort kjole der ikke engang dækkede hendes numse. Og prikken over i´et mørnede gummistøvler som var for små og med huller i og en tynd jakken. Og det var en rigtig kold dag hvor der havde været nattefrost.Hun lider af astma, men hendes mor har valgt at tage hendes medicin fra hende fordi det mener hendes mand at de ligeså godt kunne.

Ja der lyder som en lang gang brok herfra, men er bare så frustreret over det. Har stået på sidelinie og set det forgå siden hun var 1, 5 år. Synes det er så synd for hende. Jeg er jo kommet til at elske hende højt med årene og derfor er det kun blevet  værre at være vidne til.

Skulle bare lige ud med det!

ØV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.