tak for info.
jeg var ikke klar over det med åben donation.
men hvordan foregår det helt præcist med æg donation- hvis du ved det? det er jo ikke lige så enkelt som for en mand 
Du kan vælge at donere æg - også selvom du ikke selv er i behandling. Sådan har det ikke altid været. For bare et par år siden hed det sig, at det kun var kvinder der allerede VAR i barnløshedsbehandling der måtte donere. Og det var der ikke ret mange der ville. Og det kan jeg sørme godt forstå - de skal da have lov til at klamre sig til alle chancer for selv at opnå en graviditet. Nå, men det var ikke helt det du spurgte om
.
Raske kvinder der skal donere æg får en mild hormonstimulering, der gør at de udvikler flere æg, end bare det ene der kommer i en naturlig cyklus. Når ægblærerne har den rette størrelse skal de tømmes ved en ægudtagning. Hormonstimuleringen er ikke altid rar - der kan være gener og humøret kan påvirkes meget. Ægudtagningen er heller ikke altid "sjov", og det kræver som oftest en sygedag eller to..
Og som "tak" for al den elendighed du skal gå igennem for en fremmed kvindes skyld får du (hvis du er heldig) måske en plovmand før skat
... Og så undrer det politikerne er der er lang venteliste på donoræg...!?
Der er altså VIRKELIG tale om at man gør en god gerning - helt og aldeles uselvisk. Du får aldrig at vide om dine æg er blevet børn, og de kvinder der modtager dine æg vil aldrig kunne takke dig - for de må aldrig få at vide hvem du er!
Du kan sikkert mærke at det er et emne der berører mig dybt! Jeg ville rigtig gerne selv donere, men jeg er for gammel. Men jeg bliver ALDRIG for gammel til at opfordre andre kvinder ti, i det mindste, at overveje ægdonation!
Anmeld