ville du donere..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

Tkcuf

Både ja og nej. Til nær familie som f.eks min søster, så ja. Men en veninde, nej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Det kan da godt være det ville ligne mig, men det ville være min venindes barn! Jeg har givet et æg videre, ikke et barn - det er sådan jeg ser på det  Og hvis jeg kunne hjælpe en tæt veninde på den måde ville det da være fantastisk

jeg syns det er rigtig flot at du kan se det sådan!

jeg ville også gerne gøre det.men jeg bare 'bange' for hvordan jeg ville ha det bagefter.. især når det er et kommende barn som man ville se jævnligt.. nok nemmere med en vildt fremmed..

Anmeld

22. marts 2011

Anonym trådstarter

ivfmarie skriver:

Jeg kunne ikke gøre det hvis jeg skulle se barnet vokse op. Men jeg ville rigtig gerne donere æg anonymt. Jeg er bar for gammel.

Måske skal vi lige tilføje at åben ægdonation i Danmark er forbudt - man må altså give/modtage æg hvis ikke det foregår anonymt.

HVIS I gerne vil hjælpe en veninde eller en bekendt, så kan I gøre det ved at donere alligevel - på den måde kan venteliste forkortes, og så kan det snart blive hendes tur til at få æg.

Donoræg er en mangelvare i Danmark, så hvis der sidder bare én imellem jer der fristes til at melde jer som donor pga af denne tråd - så er den hvert et bogstav, og hver en tanke værd!!

Tænk over det - giv æg af et godt hjerte  Og opfyldt nogens højeste ønske!

tak for info.

jeg var ikke klar over det med åben donation.

men hvordan foregår det helt præcist med æg donation- hvis du ved det? det er jo ikke lige så enkelt som for en mand

Anmeld

22. marts 2011

Wimmie

Uden tvivl

Altså, det kommer nok an på hvem i min omgangskreds det var, men jeg ville gerne gøre det for at hjælpe én jeg holdt af.

Jeg ville ikke mene at det var "mit eget barn" da jeg jo bare har doneret et æg og ikke båret barnet i 9 mdr. og dermed knyttet mig til det.

Jeg tror dog at det er vigtigt at man snakker med barnet når det er gammelt nok til at forstå sammenhængen - især hvis det kommer til at ligne sin donor

Anmeld

22. marts 2011

celkt

Anonym skriver:

ja spørgsmålet giver lidt sig selv.

uddyb gerne

til min søster eller allertætteste veninde, ja selvfølgeligt...

andre, njaaa... det tror jeg ikke. Ikke fordi jeg ville have problemer med at se barnet vokse op, men fordi jeg er bange for at jeg ville føle de stod i en taknemmelighedsgæld til mig og hvis vi ikke var rigtigt, rigtigt tætte på hinanden, kunne der måske komme noget vi blev uvenner over. Og den situation kunne blive rigtigt grim...

jeg har bestemt mig for på et tidspunkt, når jeg har overskud til det, at lave en ægdonation i det offentlige, så tanken om at der er nogle af 'mine' børn andre steder i landet er ikke fremmed eller ubehagelig for mig....

Anmeld

22. marts 2011

Fenja09

Har stemt nej aldrig.

Der er kun et tidspunkt, hvor jeg ville overveje det og det var hvis min søster kom og spurgte mig. Aldrig en veninde eller en bekendt, uanset hvor tætte vi er.

/Fenja

Anmeld

22. marts 2011

Mi

Da vi gennemgik vores første ægudtagning valgte jeg at jeg gerne ville donere evt overskydende æg væk. Jeg havde dog ikke nok til at donere desværre.

Jeg ville gerne donere til min søster fx, eller en meget tæt veninde. Tror jeg i hvert fald. Man ved det vel ikke helt, før man bliver sat i situationen. Men jeg ville ønske at man kunne lave et system, hvor jeg kunne donere æg til en "donerægbank" mod garanti for at en veninde så kunne modtage doneræg fra samme bank, altså bare ikke mine. På den måde kunne man måske få flere til at donere, og stadig have anonyme donationer.

Er der nogen som ved, om man overhovedet kan donere æg væk idag. Mener at det engang var sådan, at det kun var kvinder som alligevel skulle have æg taget ud som måtte donere væk. Det er jo lidt mere besværligt som når mændene skal donere sæd; to ryk og en aflevering

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. marts 2011

ivfmarie

tak for info.

jeg var ikke klar over det med åben donation.

men hvordan foregår det helt præcist med æg donation- hvis du ved det? det er jo ikke lige så enkelt som for en mand

Du kan vælge at donere æg - også selvom du ikke selv er i behandling. Sådan har det ikke altid været. For bare et par år siden hed det sig, at det kun var kvinder der allerede VAR i barnløshedsbehandling der måtte donere. Og det var der ikke ret mange der ville. Og det kan jeg sørme godt forstå - de skal da have lov til at klamre sig til alle chancer for selv at opnå en graviditet. Nå, men det var ikke helt det du spurgte om .

Raske kvinder der skal donere æg får en mild hormonstimulering, der gør at de udvikler flere æg, end bare det ene der kommer i en naturlig cyklus. Når ægblærerne har den rette størrelse skal de tømmes ved en ægudtagning. Hormonstimuleringen er ikke altid rar - der kan være gener og humøret kan påvirkes meget. Ægudtagningen er heller ikke altid "sjov", og det kræver som oftest en sygedag eller to..

Og som "tak" for al den elendighed du skal gå igennem for en fremmed kvindes skyld får du (hvis du er heldig) måske en plovmand før skat ... Og så undrer det politikerne er der er lang venteliste på donoræg...!?

Der er altså VIRKELIG tale om at man gør en god gerning - helt og aldeles uselvisk. Du får aldrig at vide om dine æg er blevet børn, og de kvinder der modtager dine æg vil aldrig kunne takke dig - for de må aldrig få at vide hvem du er!

Du kan sikkert mærke at det er et emne der berører mig dybt! Jeg ville rigtig gerne selv donere, men jeg er for gammel. Men jeg bliver ALDRIG for gammel til at opfordre andre kvinder ti, i det mindste, at overveje ægdonation!

Anmeld

22. marts 2011

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Da vi gennemgik vores første ægudtagning valgte jeg at jeg gerne ville donere evt overskydende æg væk. Jeg havde dog ikke nok til at donere desværre.

Jeg ville gerne donere til min søster fx, eller en meget tæt veninde. Tror jeg i hvert fald. Man ved det vel ikke helt, før man bliver sat i situationen. Men jeg ville ønske at man kunne lave et system, hvor jeg kunne donere æg til en "donerægbank" mod garanti for at en veninde så kunne modtage doneræg fra samme bank, altså bare ikke mine. På den måde kunne man måske få flere til at donere, og stadig have anonyme donationer.

Er der nogen som ved, om man overhovedet kan donere æg væk idag. Mener at det engang var sådan, at det kun var kvinder som alligevel skulle have æg taget ud som måtte donere væk. Det er jo lidt mere besværligt som når mændene skal donere sæd; to ryk og en aflevering

www.stjerneleg.dk

lige præcis tror også at man ville få doner antallet op. og det er jo en god ting..

jeg ville nok også være mere tilbøjelig til at donere så. men ved ikke hvordan man overhovedet kan komme til at donere..

Anmeld

22. marts 2011

sweet

Anonym skriver:

ja spørgsmålet giver lidt sig selv.

uddyb gerne

nu har jeg selv lige fået konstateret en graviditet igår hvor fosteret ikke lever så nu er det 6 gang for mig og min kæreste at vi mister... ved hvor stort et hul man har inden i fordi man har så svært ved at få børn...

så tror især når man står og ved hvad det vil betyde og måske ikke at kunne få børn at man måske vil være mere villig til at hjælpe.. hvis deter forståeligt det jeg har skrevet...

men jo hvis det var en jeg stod meget tæt som jeg kunne mærke lide under det ikke at kunne få børn med mindre de kunne få et æg, ville jeg nok gerne byde mine æg til dem....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.