ville du donere..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

MariaJ

Ja, det kunne jeg godt forestille mig. Hvis jeg havde fået de børn jeg ville selv. Jeg ville meget hellere donere æg til en veninde, som man kender og et barn man kommer til at se vokse op end anonymt. Jeg ville synes det var ubehageligt ikke at vide, hvad der var blevet af ægget, og ville nok altid spekulere på om det barn var derude et sted.

Det er dog rent hypotetisk for mit vedkommende, da jeg er for gammel (og heller ikke har fået de børn, jeg vil endnu). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

eElak

Jeg har overvejet at donere æg, men jeg har valgt "kommer an på venskabet".... For jeg har ikke tænkt tanken om en donering så tæt på..

HVis det var anonymt så kunne jeg godt, og når jeg har fået det barn mere som jeg et eller andet sted ønsker, så tror jeg også at jeg gør det.. 
Men det kræver lige en mand som jeg gider at få børn med først ;-)

Hvad er grænsen egentlig? 

Anmeld

22. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg har overvejet at donere æg, men jeg har valgt "kommer an på venskabet".... For jeg har ikke tænkt tanken om en donering så tæt på..

HVis det var anonymt så kunne jeg godt, og når jeg har fået det barn mere som jeg et eller andet sted ønsker, så tror jeg også at jeg gør det.. 
Men det kræver lige en mand som jeg gider at få børn med først ;-)

Hvad er grænsen egentlig? 

ivfmarie har fortalt at den er 35 år. så må man ikke mere.

Anmeld

22. marts 2011

anja89

Har ikke så mange tætte veninder men ja vis min veninde viste sig at havde brug for hjælp og jeg mener hun vil være en god forældre ville jeg da helt sikkert hjælpe hende..

Jeg har selv to dejlige piger og har ingen problemer med at blive gravid selv..

Så kendte jeg en der stod og ikke kunne få børn på anden måde vil jeg klart hjælpe med at give nogle æg..

Vil måske tænke over det en gang imellem når jeg så barnet men syntes alle dem der har ævner som forældre skal havde en chance

Anmeld

22. marts 2011

Tvillingemor80

Anonym skriver:

hihi kunne lige se det for mig.. (er du mit barn, eller dig, eller dig?!?)  men kan godt forstå hvad du mener.. det er en svær størrelse

Ja stakkels alle de børn jeg ville bilde ind jeg var deres bio-mor hehe .. Ej det er jo dybt seriøst i bund og grund..

Men synes det er godt der er nogle der er sejere end mig der kan hjælpe de kvinder der har brug for det, men det ville jo nok ikke være en hjælp hvis man stadig føler et slægtskab til barnet..

Anmeld

22. marts 2011

Lusi

Hvis det var min søster så ja.. Har ik rigtig nogen helt tætte veninder, så ka ik lige se nogen ville spørge.. Men ville godt kunne med min søster, for ka da godt være det er mit æg, men ville jo være hende der bar rundt på barnet.. Og om barnet så lignede mig, ville nok ik rigtig gøre nogen stor forskel, eftersom vi ligner hinanden ekstremt meget i forvejen

Anmeld

22. marts 2011

bagger26

Min bedste veninde er lige i øjeblikket midt i at donere æg til en fertilitetsklink.. Hun har fået de børn hun skal og er blevet steriliseret, men hun er yderst fertil og danner mange æg, så nu vil hun donere dem til de der skulle mangle. Syntes det er SÅ stort af hende, hun er blevet lovet et ordenlig skud morfin når æggene skal tages ud, så længe hun kunne få det så var hun klar hehe.. Hun er vist nu ved at tage nogle milde homoner og skulle vist snart igennem en ægudtagning.

Ville ønske jeg var lige så modig som hende, hun har i hvert fald inspireret mig meget, men jeg er slet ikke så klar på det som hun er, ikke endnu i hvert fald, vil ikke afvise jeg kunne finde på et..

Anmeld

22. marts 2011

Anonym trådstarter

bagger26 skriver:

Min bedste veninde er lige i øjeblikket midt i at donere æg til en fertilitetsklink.. Hun har fået de børn hun skal og er blevet steriliseret, men hun er yderst fertil og danner mange æg, så nu vil hun donere dem til de der skulle mangle. Syntes det er SÅ stort af hende, hun er blevet lovet et ordenlig skud morfin når æggene skal tages ud, så længe hun kunne få det så var hun klar hehe.. Hun er vist nu ved at tage nogle milde homoner og skulle vist snart igennem en ægudtagning.

Ville ønske jeg var lige så modig som hende, hun har i hvert fald inspireret mig meget, men jeg er slet ikke så klar på det som hun er, ikke endnu i hvert fald, vil ikke afvise jeg kunne finde på et..

jeg tror også på en eller anden måde at det er nemmere når man har fået de børn man vil have.

for har du nu ikke det og du donere til andre men det så senere viser sig at man ikke kan få flere så tror jeg man har let ved at blive en smule bitter. til trods for at man ikke kender den kvinde der har fået ens æg..

Anmeld

22. marts 2011

bagger26

Anonym skriver:

jeg tror også på en eller anden måde at det er nemmere når man har fået de børn man vil have.

for har du nu ikke det og du donere til andre men det så senere viser sig at man ikke kan få flere så tror jeg man har let ved at blive en smule bitter. til trods for at man ikke kender den kvinde der har fået ens æg..

Ja, hvis jeg skulle overveje at blive doner, så tror jeg også, at jeg skal være 100% sikker på, at jeg er færdig med at få børn..

Anmeld

22. marts 2011

tazz

Jeg kunne aldrig gøre det. For mig ville det være som, at give mit barn væk - og da jeg ønsker mig et barn så brændende som jeg gør, er jeg sikker på at jeg ville gå helt ned på det.

Har to veninder, som er ægdonorer og ialt har doneret omkring 50 æg. Elsker dem for at ville hjælpe andre, og gøre den store gerning som jeg ikke selv kan. De var begge i IVF behandling, og donerede både under og mellem behandlinger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.