NF i morgen - hvad skal der ske? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

Anitta Kristiansen

jeg fik scanning, risikotal men skulle have urinprøve med. og snakkede der efter med en læge og blev tilbudt ekstra scanning men er meget forskelligt med scanning. kommer an på alder, og nok også specielle behov og hvad kommunen det ligger i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Fenja09

Secrets skriver:

Men er det ikke noget med at man helst skal have fyldt blære? Og er det udenvendig scanning?

Hilsen én der selv skal til på torsdag 

Jeg fik ikke noget af vide om have fyldt blære. Vi mødte bare op. Begge gange ( var til NF to gange, fordi bebsen ikke lå så de kunne måle første gang) blev jeg først scannet udenpå og derefter indvendig. Der er mulighed for at se mere ved en vaginal scanning  

Jeg vil sige, at det er bedre hvis man har tisset af inden man skal ind, for når de indføre den til at scanne med vaginalt, så kan det altså skubbe noget, som så gør at man faktisk skal tisse.

Anmeld

20. marts 2011

camillakrath

Hvis du skal scannes nedefra, så kommer man på toilet først  

Men de prøver altid udenpå og hvis det så ikke fungerer, så kommer man ud og tisser og så nedefra

Anmeld

20. marts 2011

camillakrath

Hvis du skal scannes nedefra, så kommer man på toilet først  

Men de prøver altid udenpå og hvis det så ikke fungerer, så kommer man ud og tisser og så nedefra  De fleste scanningssteder anbefaler at man ikke tisser en time i forvejen, for så er der størst chance for at man kan scanne udefra

Anmeld

20. marts 2011

Maalene

maria_wt skriver:

Du skal bare medbring maven og så er dit arbejd gjort

Ingen vejning eller tis 

Tusind mange tak - det skulle lige være til at klare så

Anmeld

20. marts 2011

Maalene

Maja! skriver:

Hejsa kan godt forstå du glæder dig..

de scanner dig og måler nakkefold, og snakker risokotal osv.

men ingen urinprøve eller måling, vægt osv. det er kun ved læge og jordmoderen..

Rigtig god tur

Tusind mange tak - det skulle være lige til at klare så

Ja, det bliver bare SÅ spændende - og mange tusind tak

Anmeld

20. marts 2011

Maalene

camillakrath skriver:

Hej søde

Altså ved os kom vi "bare" til scanning. Og så fik vi en snak med sygeplejersken bagefter. Det var en skøn oplevelse og en dejlig snak. Der så jeg min søn "vinke" for første gang

Og vi havde heller ikke urinprøve med. Mener jeg ikke man skal nogen steder. Men du skal ikke tisse lige inden

Alt det med vejning og sådan er ved lægen.

Knus

Tusind mange tak søde

Ja, der står godt i brevet, at jeg skal tisse 2 timer før scanningen, så det må jeg hellere gøre så

Ej, hvor fantastisk - sikke en dejlig oplevelse for jer

Er bare så spændt på at se den lille guldklump i morgen - uhh, det er så vildt, at vi om 14 timer ligger og kigger på vores kommende søn / datter

Anmeld

20. marts 2011

Maalene

Secrets skriver:

Men er det ikke noget med at man helst skal have fyldt blære? Og er det udenvendig scanning?

Hilsen én der selv skal til på torsdag 

I mit brev fra sygehuset står der, at man skal tisse 2 timer før scanningen

Anmeld

20. marts 2011

Maalene

Holbæktrunten skriver:

Du skal ikke have noget med udover din vandrejournal, og det eneste de laver er at scanne og derudfra bla fastsætte terminsdato.

Hvis bettefisen ikke opfører sig ordentligt(gjorde min ikke), kan du risikere at de bliver nødt til at scanne nedefra, altså via skeden, for at få et ordentligt billede af den. Men det er smertefrit, og hende der scannede mig, var sød til at dække mig til, mens jeg lå der og flagrede 

Tusind mange tak - det er lige til at klare så

Okay, så tager vi det med... Hehe... Har jeg prøvet flere gange (da vi tidligere har mistet) - og det er faktisk ikke så ubehageligt, som man kunne frygte

Anmeld

20. marts 2011

Frøken J.

Maalene skriver:

I mit brev fra sygehuset står der, at man skal tisse 2 timer før scanningen

Yes, mente også det var noget ala det der stod i mit, men gad ikke lige til at finde det frem Bliver spændende at se, om der er 2 stks hos dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.