NF i morgen - hvad skal der ske? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.473 visninger
47 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Maalene

Hej dejlige piger

Så er dagen ENDELIG ved at nærme sig - kan slet ikke vente med at komme ind og se vores lille trold

Tænkte lidt på, hvad der skal ske ud over de scanner, de måler NF og vi får risikotal og det?

Skal jeg have urinprøve med til NF også?

Bliver man målt og vejet og alt det også, eller er det kun ved lægen?

Uhh, er så spændt, er helt rundt på gulvet over, at det er så tæt på nu

På forhånd tak for hjælpen piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

maria_wlt

Maalene skriver:

Hej dejlige piger

Så er dagen ENDELIG ved at nærme sig - kan slet ikke vente med at komme ind og se vores lille trold

Tænkte lidt på, hvad der skal ske ud over de scanner, de måler NF og vi får risikotal og det?

Du skal bare medbring maven og så er dit arbejd gjort

Ingen vejning eller tis 

Anmeld

20. marts 2011

Maja!

Maalene skriver:

Hej dejlige piger

Hejsa kan godt forstå du glæder dig..

de scanner dig og måler nakkefold, og snakker risokotal osv.

men ingen urinprøve eller måling, vægt osv. det er kun ved læge og jordmoderen..

Rigtig god tur

Anmeld

20. marts 2011

camillakrath

Maalene skriver:

Hej dejlige piger

Hej søde

Altså ved os kom vi "bare" til scanning. Og så fik vi en snak med sygeplejersken bagefter. Det var en skøn oplevelse og en dejlig snak. Der så jeg min søn "vinke" for første gang

Og vi havde heller ikke urinprøve med. Mener jeg ikke man skal nogen steder. Men du skal ikke tisse lige inden

Alt det med vejning og sådan er ved lægen.

Knus

Anmeld

20. marts 2011

Frøken J.

maria_wt skriver:

Du skal bare medbring maven og så er dit arbejd gjort

Ingen vejning eller tis 

Men er det ikke noget med at man helst skal have fyldt blære? Og er det udenvendig scanning?

Hilsen én der selv skal til på torsdag 

Anmeld

20. marts 2011

Holbæktrunten

Du skal ikke have noget med udover din vandrejournal, og det eneste de laver er at scanne og derudfra bla fastsætte terminsdato.

Hvis bettefisen ikke opfører sig ordentligt(gjorde min ikke), kan du risikere at de bliver nødt til at scanne nedefra, altså via skeden, for at få et ordentligt billede af den. Men det er smertefrit, og hende der scannede mig, var sød til at dække mig til, mens jeg lå der og flagrede 

Anmeld

20. marts 2011

camillakrath

Jo. Du skal helst ikke tisse en time før. For så synker de ned og så kan de være svære at scanne

Anmeld

20. marts 2011

Fenja09

Kan godt forstå at du dig, det er også en helt fantastisk oplevelse

Jeg skulle ikke have noget som helst med til NF, andet end min vandrejournal. Der foregår faktisk ikke meget andet end scanning og måling - ja og så ser man jo selvfølgelig det lille vidunder

Ved vores fortalte jordemoderen også lidt om, hvordan det generelt ser ud, og vi så både arme, ben, hjernehalvdele og 5 fingre ( de andre kunne ikke ses)

/Fenja

Anmeld

20. marts 2011

camillakrath

Holbæktrunten skriver:

Du skal ikke have noget med udover din vandrejournal, og det eneste de laver er at scanne og derudfra bla fastsætte terminsdato.

Hvis bettefisen ikke opfører sig ordentligt(gjorde min ikke), kan du risikere at de bliver nødt til at scanne nedefra, altså via skeden, for at få et ordentligt billede af den. Men det er smertefrit, og hende der scannede mig, var sød til at dække mig til, mens jeg lå der og flagrede 

Jeg blev også scannet nedefra de første par gange fordi vores var en ballademager. Men ja, helt smertefrit og de fleste er super søde

Anmeld

20. marts 2011

maria_wlt

Secrets skriver:

Men er det ikke noget med at man helst skal have fyldt blære? Og er det udenvendig scanning?

Hilsen én der selv skal til på torsdag 

Jeg fik afvide til vores 3d-4d scanning at det var bedst IKKE at tisse lige inden, så baby ikke lige ville få ideen om at ligge sig derned så man ikke kunne få en god scanning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.