Straf til dreng på 15 !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

minlilleskat

metteswn skriver:

her hjemme er vi ret enige om at vi havde gjort præcis det samme.

jeg er helt enig med jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Alberts/

kan sagtens forstå du er sur og vred ville jeg dæle dytme også være, men ville ikke fratage ham fællesskabet for sådan en tur, det er det fedeste man kan opleve når man går i skole, og en klasse bliver rystet sammen på en helt ny måde, jeg ville være bange for at han ville være for meget uden for hvis han ikke kom med, det ikke mange år siden jeg var i prag og vi havde det så godt og pludselig snakkede alle med alle, men én dreng kom ikke med og han kom aldrig ind i fælles skabet igen, så ville ikke tage den tur fra ham hvis dte var mig, men dit valg 100%(:

Anmeld

17. marts 2011

klmf

Nøj hvor var jeg godt nok også blevet sur...

Synes det var en god ide med at lade ham betale hele turen eller noget af den selv. Men synes han skal afsted.... Men husarrest i 14 dage må helt bestemt være på sin plads

Anmeld

17. marts 2011

Carina1977

Jeg ved ikke....jeg er lidt splittet her, for når man lyver, skal det også have en konsekvens. Men jeg er i tvivl om, om den her straf nu også er den rigtige. Jeg tænker også, at når han nu ligefrem synes at straffen er fair, om han så nogensinde overhovedet har haft lyst til den her tur til Prag? Det er bare første gang jeg hører om en teenager, der synes at sådan en straf er fair, men hvad ved jeg  han tror vel forhåbentligt ikke, at han så i stedet får 1 uges ferie derhjemme? Han skal vel lave et eller andet kedeligt så?

Men jeg vil ikke sidde her og dømme andre på, hvad de vælger at gøre. Det må jo være en gennemtænkt beslutning, og har man sagt A, så må man også sige B. Jeg ville ikke selv vælge den form for straf, men jeg respekterer hvad andre vælger at gøre og ville aldrig blive forargret over dette. Jeg håber det virker, og at han fra nu af stopper med at lyve overfor dig.

Anmeld

17. marts 2011

Benjamins'mor

Jeg synes bestemt ikke at det er fair selvom han har løjet.

Jeg gjorde også sådan overfor min mor da jeg var i den alder og ikke var gravid, men jeg fik aldrig taget en klassetur fra mig.

Dels fordi det er en skoletur, og dels fordi han så ikke kan være med til at lave skole opgaverne fra turen når de andre kommer hjem. Så kommer han i princippet bagud i skolen.

Hvis det var min søn ville jeg finde en anden passende straf til ham. Eks. at han ikke måtte være sammen med sine venner i 1 uge, og fik inddraget sin mobil i 2 uger.

Anmeld

17. marts 2011

Lillefe

Min knægt på 15 har endnu engang stukket mig en plade

Han ville tage til lan fest i fri kirken ,, Computer hygge /overnight

der har han været før og det var hyggeligt , det viser sig at ham og drengene var taget til druk party i et belastet kvarter her i byen i stedet , hele natten ... Han har flere gange efterfølgende fortalt mig han havde været i kirken når jeg spurgte   Nu ved jeg at han har været til drukfest og han har indrømmet ,,, Han har løjet om noget lignende før og jeg accepterer det ikke .. Derfor har jeg ringet til hans lærer og sagt han ikke kommer med klassen 1 uge til Pragh i maj ... Vil ikke ofre 4000 kr på en hygge tur til ham når han skider sådan på mig   Fair eller ikke ?? Hva syntes i ??

Jeg syntes ikke det er fair.. for det første (nu ved jeg selffølgelig ikke hvor kristne i er osv) men syntes jeg egentligt det er ok hvis det var min søn at han tog til druk fest når han var 15 så længe han ringede til mig når han skulle hentes eller lign. For jeg ved han tager jeg ved han tager til den fest alligevel, selvom jeg siger til ham han ikke må. Barnet bliver efter min mening mere ansvarlig ved at være åbne omkring den slags. Ud over dette så tager du noget væk fra ham som gør ham en del af fælleskab i klassen det er ikke fair. Jeg ville mene det var bedre hvis du absolut skulle straffe ham at det skulle være at tage noget væk han holdte af derhjemme at bruge for eks hans bærbare eller hva han har. Men der må jo også være en grund til han lyver? har han meget strenge regler?

Men nu er det jo ikke mig der opdrager dit barn   så det er dit valg hvad du vil..

Anmeld

17. marts 2011

Laulund87

Jeg synes godt nok den er svær, og jeg tror det er svært at udtale sig hvis man ikke har haft børn i den alder..Jeg ved i hvert fald ikke hvad jeg ville gøre

Hvis han selv synes "straffen" er fair, jamen så er den vel ikke længere Så er det jo sådan det fungerer hos jer.

Børneopdragelse er et af de farlige emner og mange bliver sjældent enige

Anmeld

17. marts 2011

twinny

Lotus86 skriver:

Jeg synes ikke det er helt fair, jeg synes klart han skal have en straf, men jeg synes ikke du skal lade det gå ud over det fællesskab han har med klassen. Kan du ikke inddrage hans tlf. i 14 dage, det vil ramme en 15 årig hårdt.

enig.....

Anmeld

17. marts 2011

Becks

Jeg synes det er en fin straf! Han skal lære, at der er en konsekvens af sine handlinger..

Derudover vil jeg sige, at hvis det er en tur som "bare" er ren ferie, hygge, samvær osv! Så er den helt i

Er det en tur, som vil komme til og indgå i deres pensum til eksamen, eller andet skolearbejde, så synes jeg han skal afsted, så han ikke kommer bagud! Men at han derimod selv skal betale jer af for denne tur, så I lægger ud! Hvad siger hans lærer?

Jeg forstår ikke alle jer der skriver, at det er synd og tage dette samvær, sammen hold osv med klassen fra ham, når I så foreslår at Tanja skal tage elektronik fra ham? Det fjerner da ligeså meget sammenholdet med vennerne? Ja, der er en tur han misser, men det kan ligeså godt være andet vigtigt i deres sociale omgangskreds han misser ved at man tager computer, tlf osv fra ham!

Anmeld

17. marts 2011

Lady Marion <3

Tutter skriver:

Jeg synes det er en fin straf! Han skal lære, at der er en konsekvens af sine handlinger..

Derudover vil jeg sige, at hvis det er en tur som "bare" er ren ferie, hygge, samvær osv! Så er den helt i

Er det en tur, som vil komme til og indgå i deres pensum til eksamen, eller andet skolearbejde, så synes jeg han skal afsted, så han ikke kommer bagud! Men at han derimod selv skal betale jer af for denne tur, så I lægger ud! Hvad siger hans lærer?

Jeg forstår ikke alle jer der skriver, at det er synd og tage dette samvær, sammen hold osv med klassen fra ham, når I så foreslår at Tanja skal tage elektronik fra ham? Det fjerner da ligeså meget sammenholdet med vennerne? Ja, der er en tur han misser, men det kan ligeså godt være andet vigtigt i deres sociale omgangskreds han misser ved at man tager computer, tlf osv fra ham!

Tak

Jeg er bare så enig ,, hvorfor er folk blevet så forskrækket i dag over en konsekvent opdragelse ???

Og til alle ,, tak for jeres forskellige svar , kan helt sikker bruge det til noget ...

Og nej vi er ikke kristne overhoved , ikke derfor jeg himler , drengen må gerne gå på druk hvis jeg afhenter  , fejlen er at han lyver omkring det ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.