Straf til dreng på 15 !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Tror måske også at man skal se mere på årsagen til han lyver, end på straffen!! Han må jo føle at der er grund til at gå bag din ryg på den måde.

At tage turen til Prag fra ham, er simpelhen bare at give ham endnu end grund til ikke at have tillid til dig.

Jeg har selv fem børn. Min den store er 15 år...og hun synes at fortælle mig alt. Hun er god til at acceptere et nej, hvis hun får en gyldig forklaring på mit nej....og ja hun arbejder for at få råd til hendes fornøjelser, så som mobil, tøj, fester og lommepenge. På et tidspunkt havde hun 3 jobs siden løbende med skolen.  Ikke fordi vi sagde hun skulle, men fordi hendes behov for mærketøj var størrer end mit budget!!

På denne måde, har hun faktisk ikke haft tid til at lyve, og hvis det alligevel med tiden skulle ske.....så er det helt sikkert min egen skyld. 

Men hvis du synes din dreng skal have en form for straf, ville jeg nok hoppe med på den med mobil tlf. Giv ham et knus og fortæl ham at du simpelhen er nødtil at gøre det....men indrøm overfor ham, at du må have misset noget, når han føler trang til at lyve...få ham i snak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

AnneBJ

Jeg synes det er helt fint med en straf! Og kan godt forstå du er ærgerlig over at bruge 4000 på sådan en tur, når han "behandler" dig sådan.

Jeg ville dog nok vælge en straf der havde mere med "ugerningen" at gøre, så som andre også nævner sætte et antal dage uden vennebesøg, elektronik, aftaler, eller lignende. Det er i mine øjne mere svarende til, hvad han har gjort... 

Anmeld

17. marts 2011

AnneBJ

Tin skriver:

Men hvis du synes din dreng skal have en form for straf, ville jeg nok hoppe med på den med mobil tlf. Giv ham et knus og fortæl ham at du simpelhen er nødtil at gøre det....men indrøm overfor ham, at du må have misset noget, når han føler trang til at lyve...få ham i snak

Anmeld

17. marts 2011

mamiolvi

syntes det er en meget hård straf.. Når man tænker tilbage på sin skoletid i dag, er det da et utrolig sjovt minde at have fra div skole ture...
syntes det er meget synd at han ikke kommer med.. Minn ældste dreng er 112 år, jeg ville hellere ikke finde mig i han løj for mig, men ville aldrig starffe ham på den måde.. Tror ikke på det fører noget godt med sig..

Anmeld

17. marts 2011

CiSo

Først, må din dreng drikke alkohol eller må han ikke??

Jeg syntes absolut ikke det lyder som en fair straf, og mener ikke at en straf hører hjemme nogen steder.. Har du aldrig selv løget for at komme til en fest?? Det skal jeg være den første til at indrømme jeg har.. 

Og jeg ville ikke give nogen straf, men sige ( nu kender jeg ikke situationen hjemme ved jer.) hvorfor spurte du ikke bare om lov? det kunne jo være du havde fået et ja?. Og så er den ude af verden! Jeg ville som teenager blive endnu mere indebrændt ved denne straf og derved SLET ikke hører efter hvad der bliver sagt. Husk tilbage på hvordan du selv var, da du var ung?? Og hvordan du selv ville have det med, ikke at komme med til noget de andre ville snakke om flere uger efter?! Spørg istedet hvorfor han ikke bare spurte om lov til det!

Anmeld

17. marts 2011

Majeha

Pas på.

Var det mig, der var din søn (tænkende som da jeg var 15) ville jeg synes det var vildt unfair. Og så havde jeg garanteret fundet på noget, for at straffe dig.  Stikke af, modsætte mig alt og gøre provokerende/ måske endda farlige ting. Tror virkelig ikke, det vil hjælpe at holde ham hjemme fra den tur, men finde ud af, hvorfor han lyver for dig. Ville han få forbud mod at tage til fest, hvis han sagde sandheden?

Kender ikke situationen,men måske han skulle have lov på visse betingelser, f.eks. have sin mobil tændt og være til at få kontakt med. Være hjemme/blive hentet kl. xx.xx. Ikke drikke alkohol/eller maks x antal øl. Give dig tlf.nr. til "festarrangøren" eller anden deltager. Det har virket for mig, da jeg var yngre.

Anmeld

17. marts 2011

Tkcuf

EJ?! Hvorfor lyver han? Hvis det er fordi han altid får et nej når han endelig er ærlig og spørg først- så synes jeg det er rigtig strengt du tar den tur fra ham.. Han må da være dybt ulykkelig nu. Både fordi han har dårlig samvittighed og fordi han går glip af en masse kammeratskab. Sådan en tur husker man i mange år. Ih hvor har jeg ondt af ham. Og dig, det er bare ikke let at være mor- men det er heller ingen dans på roser at være 15 år.. Øv bøv..

Anmeld

17. marts 2011

SpunkenJo

Muffi<3 skriver:

Min knægt på 15 har endnu engang stukket mig en plade

Han ville tage til lan fest i fri kirken ,, Computer hygge /overnight

der har han været før og det var hyggeligt , det viser sig at ham og drengene var taget til druk party i et belastet kvarter her i byen i stedet , hele natten ... Han har flere gange efterfølgende fortalt mig han havde været i kirken når jeg spurgte   Nu ved jeg at han har været til drukfest og han har indrømmet ,,, Han har løjet om noget lignende før og jeg accepterer det ikke .. Derfor har jeg ringet til hans lærer og sagt han ikke kommer med klassen 1 uge til Pragh i maj ... Vil ikke ofre 4000 kr på en hygge tur til ham når han skider sådan på mig   Fair eller ikke ?? Hva syntes i ??

Han kan da bare ikke få lov til at komme nogen steder før han har bevist man kan stole på ham!!

Det er lige stramt nok at afskære ham fra klasseturen syns jeg....

Hvis det havde været min dreng, havde han kun kommet til noget som helst efter skole ved at jeg hentede og bragte ham, og passede det ikke ind i familiens øvrige program, kom han bare ikke afsted.

Så selvom han måske plejer at cykle til fodbold eller lign. selv, så er det bare slut fra nu af og frem til Prag-turen.....

Han skal vidst holdes i superkort snor, indtil han har bevist han kan administrere lidt længere line!!!!

Anmeld

17. marts 2011

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Hvis du havde været en smart forældre, så havde du tjekket op på om der nu også var det arrangement i frikirken.
Der er ingen af mine i den alder, der ikke blev tjekket op på med aftaler. Så eliminierer man fristelsen til at lyve og fastholder dem i de gode vaner.
Men at fratage ham turen til Pragh er bestemt en meget dårlig løsning. Dels fratager du drengen for en kulturel oplevelse, samvær med kammeraterne og muligheden for at arbejde med opgaver i forbindelse med rejsen.

Straf...bliver du straffet hvis du lyver eller laver noget, som ikke er helt ok?
Den bedste måde er, at knægten ganske enkelt ikke får lov til at deltage i noget sammen med kammerater og venner i x antal tid, fordi du ikke kan stole på ham.
Fratage ham retten til pc og spil virker kun som en provokation, så det er heller ingen løsning.

Hent og bring din dreng til de ting han SKAL til i forbindelse med sport og skoleaktiviteter og vis ham, at når man ikke kan stole på hinanden, kan man heller ikke have retten til ansvar og frihed.
Tal med ham om frihed under ansvar og fjern fristelsen omkring de dårlige venner.
Tal med ham om det, at man ikke behøver at leve op til andres pres for at begå dumheder, og sig at han hjertens gerne må bruge sin mor som undskyldning for ikke at få ørerne i maskinen.
Og når I så er kommet hen over perioden med indragelse af friheden til ansvar, så tjek i al stilhed op på knægten.
Hvis han siger han skal hen til en en ven, så få at vide hvem det er og kontakt hans forældre, som den naturligste ting af verden, om der nu også er en aftale i stand.

Der må jo være en grund til at han lyver for dig, så der må være noget, som du har glemt at tale med ham om.
Dette er ikke ment som en bebrejdelse, men som tanke omkring det, at børn og unge kun lyver, fordi der er en grund til det, og grunden ligger ofte i, at forældrene et eller andet sted har glemt den nære samtale jævnligt omkring adfærd, dumheder, tillid og frihed under ansvar.

Held og lykke med det..det er ski ikke nemt med de møgunger, for de tænker ikke længere end til deres egen næsetip i den alder.

Kærligst
Sussie

Ej altså , smart forælder ??? Jo selvf er jeg da en smart , omsorgsfuld og bekymret forælder .. Da de ikke svarede på telefonen i fri kirken tog jeg da bilen derned for at tjekke at der var et arrangement , jeg er da ikke idiot .. Dog ringede jeg ham ikke ud da jeg holdte nede foran fri kirken da jeg syntes det tydeligt viser at jeg IKKE stoler på ham ..

Jeg har et barn mere på 18 som trivedes meget fint og er i gang med uddannelse så er ikke helt blank når det drejer sig om teenagere  

Jo jeg syntes så sandelig det skal have konsekvens af hårdere grad når man bliver taget i en løgn 2 gang.

Det er nu jeg skal vise ham hvad der er rigtigt og hvad der er forkert , ser alt for mange teens der bliver tabt på gulvet pga slappe ligegyldige forældre og det skal IKKE ske for min søn Kan bare ikke helt finde ud af om det er for hård en straf , han syntes selv den er rimelig .

Anmeld

17. marts 2011

Lady Marion <3

SpunkenJo skriver:

Han kan da bare ikke få lov til at komme nogen steder før han har bevist man kan stole på ham!!

Det er lige stramt nok at afskære ham fra klasseturen syns jeg....

Hvis det havde været min dreng, havde han kun kommet til noget som helst efter skole ved at jeg hentede og bragte ham, og passede det ikke ind i familiens øvrige program, kom han bare ikke afsted.

Så selvom han måske plejer at cykle til fodbold eller lign. selv, så er det bare slut fra nu af og frem til Prag-turen.....

Han skal vidst holdes i superkort snor, indtil han har bevist han kan administrere lidt længere line!!!!

God ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.