Straf til dreng på 15 !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

mth1987

Jeg syntes straffen er forkert. Og så bryder jeg mig heller ikk om at kalde det straf. Selvfølgelig skal din søn have en konsekvens af at han har løjet for dig det klart. Men du får intet ud af at holde ham hjemme fra turen. Det tror jeg bare jeres forhold bliver værre af. Tag en snak med ham og evt fjern al elektronik fra ham 7-14 dage og nægt ham at se vennerne i en periode. Og fremover overvej hvad du giver ham lov til.Men jeg vil nu også mene at de fleste har prøvet at stikke en løgn til sine forældre af forskellig grad..Pøj pøj med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Lady Marion <3

Dusty skriver:

EJ?! Hvorfor lyver han? Hvis det er fordi han altid får et nej når han endelig er ærlig og spørg først- så synes jeg det er rigtig strengt du tar den tur fra ham.. Han må da være dybt ulykkelig nu. Både fordi han har dårlig samvittighed og fordi han går glip af en masse kammeratskab. Sådan en tur husker man i mange år. Ih hvor har jeg ondt af ham. Og dig, det er bare ikke let at være mor- men det er heller ingen dans på roser at være 15 år.. Øv bøv..

Nop han er ikke trist , men syntes selv det er rimeligt

Han siger han løj fordi han troede han ikke måtte , han har ikke fået nej til en fest før for interessen har aldrig været der .. Jeg har forklaret ham at havde han spurgt måtte han godt være taget afsted men jeg ville nok have hentet ham ved 2 tiden,

Anmeld

17. marts 2011

Lady Marion <3

wamse skriver:

Jeg synes at det er meget hård straf i forhold til det han har gjort.

Jeg sad lige ved siden af min 15 årige søn, og spurgte ham om, hvad han tænkte ville være en passende straf, og hans svar var, at 14 dage uden at måtte være sammen med venner, og uden pc/konsol. 

Jeg ville først og fremmest tage en snak med min søn, om hvorfor han synes det er nødvendigt at lyve overfor mig. Derefter ville han straffes ud fra det vi fik snakket om. Jeg bruger dog ikke ret meget at "straffe", men mere at vi får snakket ud om alt, hvad der sker. Jeg tror bare på, at jeg kommer meget længere med ham, ved at lytte til ham, men sådan er jeg bare indrettet

Er prøvet , vi snakker meget og snakker alt igennem og han er utrolig fornuftig   Lige indtil næste gang , derfor jeg tænker der skal andre alternativer til nu .

Anmeld

17. marts 2011

Lady Marion <3

Kofoed33 skriver:

Jeg vil gerne give folk ret i, at det er en hård skraf, meeeen nu er jeg så vokset op med, at jeg SELV skulle betale mine skolerejser i 8-9-10 klasse. Jeg har lavet med til alle, min far lagde dog ud hver gang, da man først fik prisen afvide 1-2 måneder før det skulle betales, så kunne ikke nå at spare op.

Måske skulle skraffer være, at han selv skal betale turen, men i ligger ud. Så må han tage et avis job indtil han fylder 16 (så i den lokale Bilka/Fakta ovs). Den ville både hjælpe ham senere i livet og modne ham, så han bliver ansvarlig og forstår, at der er konsikenser, når han lyve/slår/går bag om rygge på dig/jer.

Lige noget jeg tænkte på.

Også en brugbar ide

Anmeld

17. marts 2011

JustinsMoar

Det er selvfølgelig ikke acceptabelt at han lyver, og det skal han forstå. Men derfra og til at tage hans klasse tur fra ham - det ville jeg ikke have gjort!

Han går glip af alt det sociale og hele klassen taler om det bagefter - udtagen ham.

Jeg ville deridmod give ham en anden straf og sige at laver han bare én eneste fejl på den tur - så er det slut med at være "den godhjertede mor" ..

Anmeld

17. marts 2011

Tkcuf

Muffi<3 skriver:

Nop han er ikke trist , men syntes selv det er rimeligt

Han siger han løj fordi han troede han ikke måtte , han har ikke fået nej til en fest før for interessen har aldrig været der .. Jeg har forklaret ham at havde han spurgt måtte han godt være taget afsted men jeg ville nok have hentet ham ved 2 tiden,

Det at han godt selv kan se det er fair, får det da til at lyde som om han godt ved han har jokket i spinaten. Jeg synes nu stadig det er synd at fratage ham turen. Men nu kender jeg jo heller ikke jeres baggrund- eller drengen.

Anmeld

17. marts 2011

Lady Marion <3

PsychedeliC skriver:

Jeg har læst de andres svar og vil gerne ændre min mening til det modsatte

He he den går ikke

Anmeld

17. marts 2011

Mor-til-asta-09

Muffi<3 skriver:

Min knægt på 15 har endnu engang stukket mig en plade

Han ville tage til lan fest i fri kirken ,, Computer hygge /overnight

der har han været før og det var hyggeligt , det viser sig at ham og drengene var taget til druk party i et belastet kvarter her i byen i stedet , hele natten ... Han har flere gange efterfølgende fortalt mig han havde været i kirken når jeg spurgte   Nu ved jeg at han har været til drukfest og han har indrømmet ,,, Han har løjet om noget lignende før og jeg accepterer det ikke .. Derfor har jeg ringet til hans lærer og sagt han ikke kommer med klassen 1 uge til Pragh i maj ... Vil ikke ofre 4000 kr på en hygge tur til ham når han skider sådan på mig   Fair eller ikke ?? Hva syntes i ??

Kan godt forstå din reaktion... For selvfølgelig skal han ikke lyve for dig..

Men at tage den Prag tur fra ham er ikke fair, ja han vil blive ked af ikke at komme med, men de andre vil nok "mobbe" ham fordi han ikke måtte.. det er en for hård straf.

Tag istedet for mobilen i 1 uge eller computeren... det er noget han kan mærke...

Anmeld

17. marts 2011

Lady Marion <3

Tin skriver:

Tror måske også at man skal se mere på årsagen til han lyver, end på straffen!! Han må jo føle at der er grund til at gå bag din ryg på den måde.

At tage turen til Prag fra ham, er simpelhen bare at give ham endnu end grund til ikke at have tillid til dig.

Jeg har selv fem børn. Min den store er 15 år...og hun synes at fortælle mig alt. Hun er god til at acceptere et nej, hvis hun får en gyldig forklaring på mit nej....og ja hun arbejder for at få råd til hendes fornøjelser, så som mobil, tøj, fester og lommepenge. På et tidspunkt havde hun 3 jobs siden løbende med skolen.  Ikke fordi vi sagde hun skulle, men fordi hendes behov for mærketøj var størrer end mit budget!!

På denne måde, har hun faktisk ikke haft tid til at lyve, og hvis det alligevel med tiden skulle ske.....så er det helt sikkert min egen skyld. 

Men hvis du synes din dreng skal have en form for straf, ville jeg nok hoppe med på den med mobil tlf. Giv ham et knus og fortæl ham at du simpelhen er nødtil at gøre det....men indrøm overfor ham, at du må have misset noget, når han føler trang til at lyve...få ham i snak

Snakker faktisk utroligt meget med mine unger  så det er ikke der fejlen ligger , han siger han ikke troede han ville få lov hvis han spurgte , han har aldrig fået et nej før da det aldrig har interesseret ham,,

Anmeld

17. marts 2011

SussieThyssen

Muffi<3 skriver:

Ej altså , smart forælder ??? Jo selvf er jeg da en smart , omsorgsfuld og bekymret forælder .. Da de ikke svarede på telefonen i fri kirken tog jeg da bilen derned for at tjekke at der var et arrangement , jeg er da ikke idiot .. Dog ringede jeg ham ikke ud da jeg holdte nede foran fri kirken da jeg syntes det tydeligt viser at jeg IKKE stoler på ham ..

Jeg har et barn mere på 18 som trivedes meget fint og er i gang med uddannelse så er ikke helt blank når det drejer sig om teenagere  

Jo jeg syntes så sandelig det skal have konsekvens af hårdere grad når man bliver taget i en løgn 2 gang.

Det er nu jeg skal vise ham hvad der er rigtigt og hvad der er forkert , ser alt for mange teens der bliver tabt på gulvet pga slappe ligegyldige forældre og det skal IKKE ske for min søn Kan bare ikke helt finde ud af om det er for hård en straf , han syntes selv den er rimelig .

Mente det nu ikke for at fornærme dig..det må du endelig ikke tro..så undskyld hvis det blev sagt sådan...det med smart, altså.
Men ja..det er ikke særligt nemt, det vil jeg give dig ret i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.