Jeg synes det er helt i orden - men det ved du jo. Jeg synes bare at det er et privilegie at kunne deltage i rejser og den slags, og så længe man vælger at lyve - gentagne gange, så bliver han nødt til at opleve at det har en konsekvens.
Kenneths klasse tager jo til Italien idag, og han bliver hjemme. Han har løjet og er så langt bagud med lektierne at jeg ikke kan forsvare at han skal hygge sig en uge i Italien. Han stod så ikke op i morges, og jeg spurgte selvfølgelig hvorfor. Det er fordi han ikke har fundet ud af hvilken klasse han skulle deltage i. Så jeg ringede til rektor og han skal møde på kontoret i morgen tidlig. Nøj, hvor blev han tosset. Han havde helt seriøst regnet med at han kunne få en uge hjemme....
Hvis det var første og eneste gang ville jeg måske også synes at straffen var for hård, men hvis han har løjet før bliver man nok nødt til at skrue bissen på.
(Vores Kasper var slet ikke i skole igår - han tilbragte dagen på Skævinge station indtil hans storebror sladrede. Så kom jeg i bussen og hentede ham foran alle vennerne....HA!!
)
Anmeld