Straf til dreng på 15 !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.760 visninger
64 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Lady Marion <3

Min knægt på 15 har endnu engang stukket mig en plade

Han ville tage til lan fest i fri kirken ,, Computer hygge /overnight

der har han været før og det var hyggeligt , det viser sig at ham og drengene var taget til druk party i et belastet kvarter her i byen i stedet , hele natten ... Han har flere gange efterfølgende fortalt mig han havde været i kirken når jeg spurgte   Nu ved jeg at han har været til drukfest og han har indrømmet ,,, Han har løjet om noget lignende før og jeg accepterer det ikke .. Derfor har jeg ringet til hans lærer og sagt han ikke kommer med klassen 1 uge til Pragh i maj ... Vil ikke ofre 4000 kr på en hygge tur til ham når han skider sådan på mig   Fair eller ikke ?? Hva syntes i ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Lise

Kan godt forstå at du bliver gal og skuffet - men uha det er en hård straf  Men kun du ved bedst hvad der virker, eller hvad han fortjener..

Anmeld

17. marts 2011

Halbschön

Muffi<3 skriver:

der har han været før og det var hyggeligt , det viser sig at ham og drengene var taget til druk party i et belastet kvarter her i byen i stedet , hele natten ... Han har flere gange efterfølgende fortalt mig han havde været i kirken når jeg spurgte   Nu ved jeg at han har været til drukfest og han har indrømmet ,,, Han har løjet om noget lignende før og jeg accepterer det ikke .. Derfor har jeg ringet til hans lærer og sagt han ikke kommer med klassen 1 uge til Pragh i maj ... Vil ikke ofre 4000 kr på en hygge tur til ham når han skider sådan på mig   Fair eller ikke ?? Hva syntes i ??

Den er svær.. For jeg forstår godt dine frustrationer.. Har to brødre som også har været meget på tværs.. Men holdet du ham ikke ude for klassefællesskabet, ved ikke at lade ham tage på den tur? Tænker bare hvis hele hans klasse skal afsted...Hvad med at sige at der ikke er nogen udgang længere til diverse ting som lanaftener osv? Og hvis han skal ha lov til at tage afsted så skal du ha Tlf numre på nogen der kan bekræfte, at han er hvor han siger?Krammer til dig, og held og lykke med ham!

Anmeld

17. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Muffi<3 skriver:

den er lidt svær...

Klart der skal falde en straf, han skal mærke en konsikvens af at lyve.

Men hvad med at tage al elektronik (internet- spillekonsol'er - tv osv) fra ham i 7 dage?

At tage den tur fra ham er nok lige i overkant, det giver kun anledning til mobberi - ekstra ? fra kammerat'erne osv. 

Det kan drive ham til blot at lyve endnu mere..

Anmeld

17. marts 2011

PsychedeliC

FAIR!

Skrevet af en på 20 

Anmeld

17. marts 2011

twinboys

Mor til Frederic skriver:

den er lidt svær...

Klart der skal falde en straf, han skal mærke en konsikvens af at lyve.

Men hvad med at tage al elektronik (internet- spillekonsol'er - tv osv) fra ham i 7 dage?

At tage den tur fra ham er nok lige i overkant, det giver kun anledning til mobberi - ekstra ? fra kammerat'erne osv. 

Det kan drive ham til blot at lyve endnu mere..

lige mine ord

Anmeld

17. marts 2011

wamse

Jeg synes at det er meget hård straf i forhold til det han har gjort.

Jeg sad lige ved siden af min 15 årige søn, og spurgte ham om, hvad han tænkte ville være en passende straf, og hans svar var, at 14 dage uden at måtte være sammen med venner, og uden pc/konsol. 

Jeg ville først og fremmest tage en snak med min søn, om hvorfor han synes det er nødvendigt at lyve overfor mig. Derefter ville han straffes ud fra det vi fik snakket om. Jeg bruger dog ikke ret meget at "straffe", men mere at vi får snakket ud om alt, hvad der sker. Jeg tror bare på, at jeg kommer meget længere med ham, ved at lytte til ham, men sådan er jeg bare indrettet

Anmeld

17. marts 2011

Lotus86

Jeg synes ikke det er helt fair, jeg synes klart han skal have en straf, men jeg synes ikke du skal lade det gå ud over det fællesskab han har med klassen. Kan du ikke inddrage hans tlf. i 14 dage, det vil ramme en 15 årig hårdt.

Anmeld

17. marts 2011

mn

her hjemme er vi ret enige om at vi havde gjort præcis det samme.

Anmeld

17. marts 2011

ekzunz

Jeg synes det er helt i orden - men det ved du jo.  Jeg synes bare at det er et privilegie at kunne deltage i rejser og den slags, og så længe man vælger at lyve - gentagne gange, så bliver han  nødt til at opleve at det har en konsekvens.

Kenneths klasse tager jo til Italien idag, og han bliver hjemme. Han har løjet og er så langt bagud med lektierne at jeg ikke kan forsvare at han skal hygge sig en uge i Italien. Han stod så ikke op i morges, og jeg spurgte selvfølgelig hvorfor. Det er fordi han ikke har fundet ud af hvilken klasse han skulle deltage i. Så jeg ringede til rektor og han skal møde på kontoret i morgen tidlig. Nøj, hvor blev han tosset. Han havde helt seriøst regnet med at han kunne få en uge hjemme....

Hvis det var første og eneste gang ville jeg måske også synes at straffen var for hård, men hvis han har løjet før bliver man nok nødt til at skrue bissen på.

(Vores Kasper var slet ikke i skole igår - han tilbragte dagen på Skævinge station indtil hans storebror sladrede. Så kom jeg i bussen og hentede ham foran alle vennerne....HA!!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.