Fik du hjælp nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

kamtok

tinasmor skriver:

Nej

Mon de overhovedet har registreret at du har et barn?

Det var da det mest ringe jeg længe har hørt, specielt når du selv har kontaktet dem vedr. det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

tinasmor

kamtok skriver:

Mon de overhovedet har registreret at du har et barn?

Det var da det mest ringe jeg længe har hørt, specielt når du selv har kontaktet dem vedr. det.

Ved ikke om SP har det registreret men det tror jeg for jeg har et par gange prøvet at ringe, to gange fik jeg af vide at den jeg i sin tid skulle have haft tildelt var skiftet, begge gange har jeg lagt mit nr. men intet hørt. Som tiden gik droppede jeg det bare. Nu skal jeg snart føde mit næste barn, så bliver det forhåbenligt anderledes.

Anmeld

17. marts 2011

kamtok

tinasmor skriver:

Ved ikke om SP har det registreret men det tror jeg for jeg har et par gange prøvet at ringe, to gange fik jeg af vide at den jeg i sin tid skulle have haft tildelt var skiftet, begge gange har jeg lagt mit nr. men intet hørt. Som tiden gik droppede jeg det bare. Nu skal jeg snart føde mit næste barn, så bliver det forhåbenligt anderledes.

Det er da simpelthen bare ikke i orden 

Håber virkelig at det bliver bedre med nummer 2 

Anmeld

17. marts 2011

Kildebakken

tinasmor skriver:

Jeg synes det er et reelt problem når der på 5 år er 3 dobblet det antal af børn der komme ind ingen med underærnæring eller dehydræring. De vil spare sådan så folk kommer hurtigt hjem, men i det lange løb kan det vise sig, at de besparelser ikke betaler sig hjem når så mange åbenart har problemer.

Jeg har ikke set omtalte program.

Jeg fødte selv under strejken og har aldrig set skyggen af en sp, selv om jeg mange gange har ringet, hver gang har jeg fået en sang fra de varme lande. Sidst var for et par måneder siden inden hun blev 3 og var min sidste chance. Heldigvis kørte min amning fint så på den led har jeg ikke haft behov.

Min sp. glemte mig også, men da jeg ringede fik de da travlt med at finde tid til mig! Det lyder jo helt gak gak! Fik du så heller ikke en mødregruppe?

Anmeld

18. marts 2011

sandratobias

Jeg har fået den hjælp jeg havde brug for begge gange... 

Ved nr. 1 var jeg indlagt i 7 uger... Han er født i uge 31+2, og han ku jo ikk sutte da han kom ud... Efter 1 eller 2 uger blev han så småt lagt til og fandt melodien.. Så der var masse tid til at få gang i amningen... Og han var dygtig da han ku selv..  

Her ved nr 2. var jeg indlagt i 9 dage... Og da havde jeg ikk brug for hjælp til amningen... Jo et par gange, men det var kun ved det ene bryst da hun ikk rigtigt fik godt fat med det samme, men fandt muligheden i at ligge og amme og så fungerede det...  

Så neonatal afdelingen på Sønderborg Sygehus, de er kanone, hvis man har brug for hjælp... Zyz jeg i hvert fald...

Anmeld

18. marts 2011

2babygirls

sus82 skriver:

og bad du selv om det?? Jeg sad lige og så go´morgen danmark. Der var en mor som ikke følte at hun havde fået nok hjælp ift. amning efter fødslen. Jeg synes det blev lagt ud som om at det var sygehusets skyld at de ikke havde opdaget at drengen ikke fik nok, men så er det jeg tænker - hvis man ikke beder om hjælp, så kan man da ikke forvente at få det.  Vi fik masser af hjælp fordi vi spurgte efter det, fordi det er vores ansvar som forældre at opsøge den hjælp vi har brug for.  Jeg synes der er en kedelig tendens i samfundet om at det offentlige skal tage ansvaret for  alting - eller er det bare mig??

Hvad mener I om det?

Da jeg fødte kom vi over på patienthotellet, hvor man klarer sig selv, men kan ringe efter hjælp mens man bor der.

Så vi ringede bare når vi ikke kunne få hende til at tage fat, og andre småting, så synes i hvert fald at Skejby hjalp os godt igang, og tilbød endda en ekstra overnatning hvis vi var usikre!!!

Da vi kom hjem havde vi jo SPen og 5 døgns tilknytning til sygehuset.

Anmeld

18. marts 2011

tinasmor

Kildebakken skriver:

Min sp. glemte mig også, men da jeg ringede fik de da travlt med at finde tid til mig! Det lyder jo helt gak gak! Fik du så heller ikke en mødregruppe?

Nej, men én jeg havde mødt gennem gravidtets gymnastik spurgte om jeg ikke ville være med i deres mødregruppe (fra første gang) så det var rigtig dejligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.