Fik du hjælp nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

A.

Mor til Frederic skriver:

NEJ...

Det var midt i al deres strejkeri, den gang...

Syntes vi fik en lorte behandling, ingen råd og ingen hjælp.

Fik pks pga han lå i tværleje. De glemte at fjerne karteter og der gik næsten 10 timer førend jeg fik hjælp til at komme ud af sengen.

De prøved efter 2-3 dage at sende os videre til patient hotel, men sagde det var jeg slet ikke klar til. Mælk var ikke løbet til og de gav ham ofte sukkervand fordi de mente han havde smerter.

De vejed ham heller ikke inden vi skulle hjem, fik en dvd med hvordan han skulle bades og så var det ud.

Da sp kom efter 14 dage havde han blot taget små 50 g på.

har også født under strejken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

slettet_7530

Jeg fik bestemt al den hjælp jeg havde brug for og mere til, faktisk synes jeg på et tidspunkt, at jeg fik for meget, og gerne selv vil forsøge mig frem. Jeg har intet problem med at blive sendt tidligt hjem næste gang, for er ikke i tvivl om, hvordan man skal gøre og er sikker på, at det kan jeg sagtens klare. Dem som bliver sendt hjem blot få timer efter fødsel er jo fleregangsfødende, og ved jo derfor en masse om, hvordan man passer sådan en lille størrelse. Jeg gider i i hvert fald ikke blive længere, hvis jeg kan få lov at komme hjem. Vi var på sygehuset alt for længe første gang, hvis I spørger mig.

Efter regeringens udspil skulle det da være alle forældre der bliver sendt hjem, men uanset om man har haft et godt ammeforløb første gang så kan det altså godt være mere besværgeligt med nummer 2  efter min mening burde de helelre spare faderens ophold væk

Anmeld

17. marts 2011

Isabella_mor

både ja og nej..!!

jeg havde det sådan at jeg bare SKULLE have det fucking amning op og køre.. og den lille lort var KONSTANT sulten.. han fik ikke nok og det var jo simpelthen fordi at mælken ikke var løbet ordenligt til endnu..

og om natten var der den SØDESTE sygeplejeske som hjalp os rigtig meget. hun lyttede til hvad jeg sagde og beroligede mig med at komme med nogle små 20 ml sprøjter (uden nål altså) med lidt nutramigen i til lillemanden som han så kunne få så han kunne blive mæt.. og han blev selvølgelig også lagt til for at sutte så han kunne få etableret en god sutteteknik. og når han så skulle have sprøjten så fik han en lillefinger ind i minden for at sutte på den samtidig med at han fik sprøjtet lidt nutramigen ind som han så suttede i sig.. det var rigtig dejligt..

men om dagen var der jo andre på arbejde og der var der blandt andet EN som jeg bare syntes var en KÆMPE STOR FED KO.!! jeg bad hende om at hente noget af det der nutramigen til ham fordi han var sulten og jeg havde siddet og ammet ham i FLERE TIMER.. og det orkede jeg altså ikke længere når han skreg og skreg og suttede og suttede.. det gjorde jo så pisse fucking ondt... så sagde hun fanme at jeg skulle bruge suttebrik. og så kom hun med sådan en og en SUT..!! knægen var jo sulten.. og hun foreslog KOGT VAND.. han skulle jo have mad.. så iløbet af hele hendes vagt, dvs 8 timer. fik han stort set ikke noget mad...! og jeg klagede så til hende sygeplejersken der var så sød og jeg ved at hun fik snakked med DEN DUMME KO omkring det...

for normalt har småbørn recurser nok til at kunne klare sig til mælken er løbet til.. men de recurser som han skulle have haft, dem brugte han under de 3½ døgn jeg havde veer i og lå i fødsel. og da det så endte med AKS. så havde han bare INGENTING at stå imod med.. så det var ganske forfærdeligt for ham...

men jeg fik amningen op og køre med hjælp fra hende den søde sygeplejerske og min dejlige kæreste som havde tålmodighed nok til at hjælpe mig med at koge suttebrikken og hjælpe med at ligge Villads til..

uden dem havde jeg fanme ikke klaret det.. det tror jeg ikke... (man har jo så mange forpulede smerter efter sådan et kejsersnit - det ved i damer der har prøvet det)

men de få dage man er på sygehuset skal man ikke være bange for at spørge.. der findes ikke nogen dumme spørgsmål.. hvis man gerne vil amme og man har svært ved det så skal man ikke være for stolt til at søge hjælp.. det er der desværre mange folk der er, og mener at det kan de sagtens klare uden hjælp.. og svarer "det går fint" når sygeplejersken spørger til en om hvordan det går..!

Anmeld

17. marts 2011

Pige2009

sus82 skriver:

og bad du selv om det?? Jeg sad lige og så go´morgen danmark. Der var en mor som ikke følte at hun havde fået nok hjælp ift. amning efter fødslen. Jeg synes det blev lagt ud som om at det var sygehusets skyld at de ikke havde opdaget at drengen ikke fik nok, men så er det jeg tænker - hvis man ikke beder om hjælp, så kan man da ikke forvente at få det.  Vi fik masser af hjælp fordi vi spurgte efter det, fordi det er vores ansvar som forældre at opsøge den hjælp vi har brug for.  Jeg synes der er en kedelig tendens i samfundet om at det offentlige skal tage ansvaret for  alting - eller er det bare mig??

Hvad mener I om det?

Jeg tilbragte de første 2 dage efter fødslen på patienthotellet "Vuggen" på OUH og jeg blev ved med at spørge om hjælp til amning, da jeg vidste, at Laura ikke havde fået nok og kunne mærke, hun ikke de ordentligt. De slog min bekymring hen og ville endda have, at vi skulle hjem efter blot 2 dage.

Skæbnen ville så, at Laura fik en alvorlig streptokok B infektion, så vi blev akut indlagt efter to dage på patienthotellet. Det var først da vi kom på børneafdelingen H4 på OUH, at de tog mig alvorligt og det viste sig så også, at Laura havde tabt henved 10% af sin kropsvægt på blot 2 dage!

Alt i alt en virkelig elendig behandling de første 2 dage efter fødslen og jeg tør slet ikke tænke på, hvad der kunne være sket, hvis vi var blevet sendt hjem før tid!

Anmeld

17. marts 2011

Pige2009

Albertesmor skriver:

Efter regeringens udspil skulle det da være alle forældre der bliver sendt hjem, men uanset om man har haft et godt ammeforløb første gang så kan det altså godt være mere besværgeligt med nummer 2   efter min mening burde de helelre spare faderens ophold væk

Jeg er enig. Men i Odense betaler faderen også for opholdet

Anmeld

17. marts 2011

kamtok

og bad du selv om det?? Jeg sad lige og så go´morgen danmark. Der var en mor som ikke følte at hun havde fået nok hjælp ift. amning efter fødslen. Jeg synes det blev lagt ud som om at det var sygehusets skyld at de ikke havde opdaget at drengen ikke fik nok, men så er det jeg tænker - hvis man ikke beder om hjælp, så kan man da ikke forvente at få det.  Vi fik masser af hjælp fordi vi spurgte efter det, fordi det er vores ansvar som forældre at opsøge den hjælp vi har brug for.  Jeg synes der er en kedelig tendens i samfundet om at det offentlige skal tage ansvaret for  alting - eller er det bare mig??

Hvad mener I om det?

Jeg synes at personalet på hospitalet (i hvert fald på Hvidovre) har alt for travlt, og dermed ikke interesserer sig nok for barn og forældre. 

Det er deres job at hjælpe forældrene igang, og det er ikke alle der har hverken overskud til at spørge om hjælp eller som tør spørge, da de bliver "skubbet bag køen" eller føler sig til besvær, hvis de gør det.

Personligt fik jeg aldrig amningen til at køre. Jeg sad og græd da jeg blev udskrevet, fordi jeg ikke syntes at det kunne være rigtigt at de ville sende mig hjem med et lille barn der ikke fik noget mad.
Jeg ringede efter hjælp hver gang han skulle lægges til og der gik mindst 30 minutter inden der kom nogen, og de var så på stuen indtil han fik fat (og faldt i søvn med det samme på grund af udmattelse for at få fat), og så sagde de at jeg skulle vække ham ved at skifte ham og så lægge ham til igen - og jeg kunne bare ringe efter dem, når han var vågen. Så ringede vi igen og der gik endnu engang mindst 30 minutter og så var han jo enten faldet i søvn igen eller helt utrøstelig når de endelig kom, og sådan gentog hele showet sig igen og igen og igen.

Anmeld

17. marts 2011

tinasmor

Jeg synes det er et reelt problem når der på 5 år er 3 dobblet det antal af børn der komme ind ingen med underærnæring eller dehydræring. De vil spare sådan så folk kommer hurtigt hjem, men i det lange løb kan det vise sig, at de besparelser ikke betaler sig hjem når så mange åbenart har problemer.

Jeg har ikke set omtalte program.

Jeg fødte selv under strejken og har aldrig set skyggen af en sp, selv om jeg mange gange har ringet, hver gang har jeg fået en sang fra de varme lande. Sidst var for et par måneder siden inden hun blev 3 og var min sidste chance. Heldigvis kørte min amning fint så på den led har jeg ikke haft behov.

Anmeld

17. marts 2011

kamtok

tinasmor skriver:

Jeg synes det er et reelt problem når der på 5 år er 3 dobblet det antal af børn der komme ind ingen med underærnæring eller dehydræring. De vil spare sådan så folk kommer hurtigt hjem, men i det lange løb kan det vise sig, at de besparelser ikke betaler sig hjem når så mange åbenart har problemer.

Jeg har ikke set optalte program.

Jeg fødte selv under strejken og har aldrig set skyggen af en sp, selv om jeg mange gange har ringet, hver gang har jeg fået en sang fra de varme lande. Sidst var for et par måneder siden inden hun blev 3 og var min sidste chance. Heldigvis kørte min amning fint så på den led har jeg ikke haft behov.

Har I ikke haft SP overhovedet?  

Anmeld

17. marts 2011

Lullaby

Fik for meget og de ville slet ikke slippe mig

Anmeld

17. marts 2011

tinasmor

kamtok skriver:

Har I ikke haft SP overhovedet?  

Nej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.