både ja og nej..!!
jeg havde det sådan at jeg bare SKULLE have det fucking amning op og køre.. og den lille lort var KONSTANT sulten.. han fik ikke nok og det var jo simpelthen fordi at mælken ikke var løbet ordenligt til endnu..
og om natten var der den SØDESTE sygeplejeske som hjalp os rigtig meget. hun lyttede til hvad jeg sagde og beroligede mig med at komme med nogle små 20 ml sprøjter (uden nål altså) med lidt nutramigen i til lillemanden som han så kunne få så han kunne blive mæt.. og han blev selvølgelig også lagt til for at sutte så han kunne få etableret en god sutteteknik. og når han så skulle have sprøjten så fik han en lillefinger ind i minden for at sutte på den samtidig med at han fik sprøjtet lidt nutramigen ind som han så suttede i sig.. det var rigtig dejligt..
men om dagen var der jo andre på arbejde og der var der blandt andet EN som jeg bare syntes var en KÆMPE STOR FED KO.!! jeg bad hende om at hente noget af det der nutramigen til ham fordi han var sulten og jeg havde siddet og ammet ham i FLERE TIMER.. og det orkede jeg altså ikke længere når han skreg og skreg og suttede og suttede.. det gjorde jo så pisse fucking ondt... så sagde hun fanme at jeg skulle bruge suttebrik. og så kom hun med sådan en og en SUT..!! knægen var jo sulten.. og hun foreslog KOGT VAND.. han skulle jo have mad.. så iløbet af hele hendes vagt, dvs 8 timer. fik han stort set ikke noget mad...! og jeg klagede så til hende sygeplejersken der var så sød og jeg ved at hun fik snakked med DEN DUMME KO omkring det...
for normalt har småbørn recurser nok til at kunne klare sig til mælken er løbet til.. men de recurser som han skulle have haft, dem brugte han under de 3½ døgn jeg havde veer i og lå i fødsel. og da det så endte med AKS. så havde han bare INGENTING at stå imod med.. så det var ganske forfærdeligt for ham...
men jeg fik amningen op og køre med hjælp fra hende den søde sygeplejerske og min dejlige kæreste som havde tålmodighed nok til at hjælpe mig med at koge suttebrikken og hjælpe med at ligge Villads til..
uden dem havde jeg fanme ikke klaret det.. det tror jeg ikke... (man har jo så mange forpulede smerter efter sådan et kejsersnit - det ved i damer der har prøvet det)
men de få dage man er på sygehuset skal man ikke være bange for at spørge.. der findes ikke nogen dumme spørgsmål.. hvis man gerne vil amme og man har svært ved det så skal man ikke være for stolt til at søge hjælp.. det er der desværre mange folk der er, og mener at det kan de sagtens klare uden hjælp.. og svarer "det går fint" når sygeplejersken spørger til en om hvordan det går..!
Anmeld