sus82 skriver:
og bad du selv om det?? Jeg sad lige og så go´morgen danmark. Der var en mor som ikke følte at hun havde fået nok hjælp ift. amning efter fødslen. Jeg synes det blev lagt ud som om at det var sygehusets skyld at de ikke havde opdaget at drengen ikke fik nok, men så er det jeg tænker - hvis man ikke beder om hjælp, så kan man da ikke forvente at få det. Vi fik masser af hjælp fordi vi spurgte efter det, fordi det er vores ansvar som forældre at opsøge den hjælp vi har brug for. Jeg synes der er en kedelig tendens i samfundet om at det offentlige skal tage ansvaret for alting - eller er det bare mig??
Hvad mener I om det?
Et eller andet sted er det vel fordi at folk har det sådan i dag at man ikke selv skal tage ansvar for sine "ting".... herunder også børn...
Lyder måske hårdt, men jeg syntes godt nok der mangle noget vilje og gennemslagskraft ved forældre i dag.. og at de tager deres ansvar til sig i stedet for at lægge det ud på andre....
Ingen tvivl om at nogen skal have mere hjælp end andre men man kan vel ikke forvente at sygeplejerskerne (med deres travle hverdag), kan stå til ansvar for at en mors amning ikke kommer op at køre...
Altså så må moderen jo tage fat i sygeplejersken og spørge og ikke bare sidde og vente til de kommer og så eller skyde skylden på dem...
Kvinder, lev op til jeres ansvar... det samme gælder mændene!!
Anmeld