Fik du hjælp nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.013 visninger
46 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

sus82

og bad du selv om det?? Jeg sad lige og så go´morgen danmark. Der var en mor som ikke følte at hun havde fået nok hjælp ift. amning efter fødslen. Jeg synes det blev lagt ud som om at det var sygehusets skyld at de ikke havde opdaget at drengen ikke fik nok, men så er det jeg tænker - hvis man ikke beder om hjælp, så kan man da ikke forvente at få det.  Vi fik masser af hjælp fordi vi spurgte efter det, fordi det er vores ansvar som forældre at opsøge den hjælp vi har brug for.  Jeg synes der er en kedelig tendens i samfundet om at det offentlige skal tage ansvaret for  alting - eller er det bare mig??

Hvad mener I om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Ni-ko-li-ne

sus82 skriver:

og bad du selv om det?? Jeg sad lige og så go´morgen danmark. Der var en mor som ikke følte at hun havde fået nok hjælp ift. amning efter fødslen. Jeg synes det blev lagt ud som om at det var sygehusets skyld at de ikke havde opdaget at drengen ikke fik nok, men så er det jeg tænker - hvis man ikke beder om hjælp, så kan man da ikke forvente at få det.  Vi fik masser af hjælp fordi vi spurgte efter det, fordi det er vores ansvar som forældre at opsøge den hjælp vi har brug for.  Jeg synes der er en kedelig tendens i samfundet om at det offentlige skal tage ansvaret for  alting - eller er det bare mig??

Hvad mener I om det?

egentlig synes jeg er det er en meget meget vigtig ting, om barnet får nok mad. Så jo, jeg synes bestemt det er faor nok hvis sygehuspersonalet har en standart for at de skal tilbyde hjælp til amning.

men hvis man ikke føler man får hjælp nok, er der vel kun een til at spørge efter det. Een selv....

Anmeld

17. marts 2011

dorthemus

Mange blir jo smidt hjem efter få timer og det synes jeg er skandaløst.

Jeg selv var så heldig at få lov til at blive på Rigets barselsgang i 5 dejlige dage hvor jeg fik masser af støtte og vejledning fra det dygtige personale på gangen.

Da vi forlod hospitalet havde Runa taget 250 g på  Og jeg ammer stadig her efter 9½ måned. Jeg er slet ikke i tvivl om, at den hjælp jeg fik gjorde at jeg fik så god en ammestart.

Anmeld

17. marts 2011

FamilenStorm

Jeg synes vi fik alt den hjælp vi behøvede, dog var nogle bedre til at forklare end andre, men sådan er vi jo forskellige..

Synes både de selv kom og spurgte ind til det og vi spurgte rigtig meget, for man vil jo gerne være sikker på at det går rigtig til..

Synes desværre der er mange situationer hvor folk bare læner sig tilbage og giver " samfundet" skylden..

Men som mor og menneske har man da helt klart selv et med ansvar og søge viden selv og ikke mindst gøre noget selv..

Knus

Anmeld

17. marts 2011

Maja88

sus82 skriver:

Hvad mener I om det?

jeg skriver lige i korte ord, da min prinsesse sover på den anden arm... men.......

hvis hun er første gangs mor, eller en mor som før har haft ammeproblemer- så synes jeg godt at det offentlige må tage mere ansvar.. gjorde de ved mig... hvor skulle jeg vide fra om hun tog ordentlig ved og om mælken var løbet til...?? at hun gerne måtte supleres med nutrimigen til den var løbet til??? at en brik ville være bedst i min situation??? alt dette fandt de jo først frem til efter 1½ døgn.....

Anmeld

17. marts 2011

sus82

Jeg skal lige understrege at jeg også synes det er meget vigtigt at amningen kommer godt igang!!! og vi gjorde rigtig meget brug af den hjæp vi fik på sygehuset. Men vi henvendte os mange gange selv med vores tvivl,  ellers tror jeg da ikke at vi havde fået så meget hjælp, for så tror jeg da at personalet ville have regnet med at vi havde rimeligt styr på det.

Anmeld

17. marts 2011

Hansen97

sus82 skriver:

Hvad mener I om det?

Et eller andet sted er det vel fordi at folk har det sådan i dag at man ikke selv skal tage ansvar for sine "ting".... herunder også børn...

Lyder måske hårdt, men jeg syntes godt nok der mangle noget vilje og gennemslagskraft ved forældre i dag.. og at de tager deres ansvar til sig i stedet for at lægge det ud på andre....

Ingen tvivl om at nogen skal have mere hjælp end andre men man kan vel ikke forvente at sygeplejerskerne (med deres travle hverdag), kan stå til ansvar for at en mors amning ikke kommer op at køre...
Altså så må moderen jo tage fat i sygeplejersken og spørge og ikke bare sidde og vente til de kommer og så eller skyde skylden på dem...

Kvinder, lev op til jeres ansvar... det samme gælder mændene!!

Anmeld

17. marts 2011

sus82

112233 skriver:

Et eller andet sted er det vel fordi at folk har det sådan i dag at man ikke selv skal tage ansvar for sine "ting".... herunder også børn...

Lyder måske hårdt, men jeg syntes godt nok der mangle noget vilje og gennemslagskraft ved forældre i dag.. og at de tager deres ansvar til sig i stedet for at lægge det ud på andre....

Ingen tvivl om at nogen skal have mere hjælp end andre men man kan vel ikke forvente at sygeplejerskerne (med deres travle hverdag), kan stå til ansvar for at en mors amning ikke kommer op at køre...
Altså så må moderen jo tage fat i sygeplejersken og spørge og ikke bare sidde og vente til de kommer og så eller skyde skylden på dem...

Kvinder, lev op til jeres ansvar... det samme gælder mændene!!

Kunne ikke have sagt det bedre!

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

Jeg fik den hjælp jeg havde brug for

Anmeld

17. marts 2011

merethe

Profilbillede for merethe
sus82 skriver:

Hvad mener I om det?

De sygehuse hvor man bliver smidt hjem efter kun få timer, der er amningen jo ikke gået ordentlig igang endnu. og der vil der sikkert opstå en del poblemer efterfølgende. Jeg var heldig at føde et sted hvor man kunne blive et par dage, så jeg har ikke haft nogle problemer med amningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.