Jeg fik én ting af vide af jordemoren, og en anden af sp'en.. Jordemoren sagde at hun skulle have ordentlig fat, og et godt stykke af brystvorten i munden, og min sp sagde at hun kun lige og lige skulle have den ind.
Da sp'en kom til sit andet besøg, fik jeg af vide, at hun ikke skulle spise færdig ved det ene bryst (og få den gode mættende tykke mælk), men at jeg skulle skifte over midt i amningen, selvom hun lå og spiste fint
Jeg skiftede selvfølgelig ikke midt i amingen, det kunne jeg virkelig ikke se nogen som helst grund til!
Jeg har flere gange tænkt, at hvis jeg ikke havde prøvet det én gang før, jamen så havde jeg ikke ammet meget mere end en uge, fordi jeg blev så forvirret...
Så fik jeg af vide, at jeg ammede for tit, selvom jeg kun lagde hende til, når hun selv gav lyd.. Desuden fandt jeg hurtigt ud af, hvornår det ikke var sult, for så suttede hun bare ikke, så nemt var det.. Men alligevel fik jeg af vide, at jeg gjorde det for tit, dvs omkring hver anden time, så jeg skulle trække hende.. Det gjorde at vi skiftede over til flaske, for jeg kunne ikke bære at høre hende græde, når jeg ikke vidste om hun havde spist 20 ml sidst, eller 120.. Desuden følte jeg, at faktisk ikke havde nok (det sagde jeg også til sp'en) - hvilket ikke blev gjort bedre af, at jeg fik af vide, at jeg ikke måtte lægge hende til, og derved stimulere produktionen.. Så da hun var omkring 5 uger, gik det kun ned af bakke.
Så selvom mine egne erfaringer gjorde, at det kom rigtigt godt igang, så havde jeg ikke erfaring nok (ammede kun min store pige i 3 uger) til at gå imod, da mine egne instinkter sagde at jeg skulle.. Så min yngste ammede jeg kun i 2 mdr 
Der ligger selvfølgelig en masse andre ting i det, vi har haft en hård opstart, men det ændrer ikke på, at jeg har fået en temmelig lunken rådgivning ang den amning der..
Så kan man sige hvad man vil, men jeg gjorde kun, hvad jeg blev bedt om at gøre.. Idag kan jeg se, at mange har en krise omkring de 5 uger, fordi brysterne ikke er spændte længere, samtidig med at de måske har et appetitspring, og havde jeg bare fået det af vide/vidst det dengang, istedet for at få af vide, at hun derimod spiste for tit..
Ærlig talt, så har jeg ikke det mindste imod at hun får flaske idag, og dermed ikke er 100% afhængig af mig.. Jeg ved hvad hun har fået at spise, og det er jeg tryg ved.. Men er da irriterende at vide, at det kunne have været undgået, med den viden jeg har idag..