Penge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

2babygirls

SimoneL skriver:

Jeg tænker både:

"Hold da op, hvor er det mange penge, de stakkels BabySam-manipulerede kvinder har brugt!"

og

"Bare det var mig, der ikke var studerende og havde råd til en Leander-seng.."

Vi har indtil videre brugt, ja.. under 1000 kr. Det eneste vi selv har købt er småting som puslehynde, stofbleer og savlesmække. 

Barnevognen har mine forældre foræret os (men vi var for 'nærige' til at ønske os en ny, så det er en brugt (men næsten som ny) Emmaljunga til 3000,-) Højstol vil mine svigerforældre gerne forære os, når den bliver nødvendig.

Både min kæreste og jeg har ældre søskende og fætter/kusiner, der har børn, så vi arver rigtigt meget. Både store ting som lift (som der ikke var med vognen), autostol og tremmeseng, og mindre ting som babytøj og -dyner. Min søster har tvillinger på to år, så hun har bare SÅ meget babytøj, vi nu har lånt.

Jeg er så glad for at vi har kunnet låne og arve alle de ting! Jeg går op i at ting ser ordentligt ud, er sikre og virker, men at give mere end 10.000 for babyudstyr virker (i min verden) ret vildt og unødvendigt. Men jeg forstår da godt, at det er lækkert...

Forstår dig godt, men manipulerende babysam kvinder ???

Vi nægtede pure at arve, længere er den ikke. er af en stor søskende flok og har arvet i spandevis som lille... Det kommer vores barn nr 2 også til, MEN alt er nyt og vi valgte på forhånd selv hvad vi ville købe inden vi tog derind.

Desuden magtede min mand slet ikke "det skrammel" de har sat sammen i nogle af de der startpakker, så jeg var jo bare vildt glad for at kunne svinge dankortet

Igen, havde vi ikke så mange penge havde vi gerne med kyshånd taget imod foræringer, men vi ville selv give vores datter alt fra nyt, lige fra barnevogn til højstol, selvom bedsteforældre insisterede på at det ville de betale. NEJ TAK  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

lounika

har ikke brugt såså meget i nu har købt meste af det brugt og fået en del og så det ikke så dyrt igen  har ikke regnet ud på det men under 10.000 .. 3500 for barnevogn. 500 auto stoll. og seng og pusle bord og vugge har vi fået. det er rigtig fine ting.. så har jeg købt en del tøj men igen meget brugt.. trendsals er en go side.. og møder hjælpen i randers  :0) go butik så der jo kommet nogle reaoler til værelset og maling mm..

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej

jeg sidder lidt og tænker over hvor mange penge man bruger på alt baby udstyret  ?

vi brugte rigtig mange penge, ca 18000kr

hvad med jer piger, hvad tror i i har brugt på alt

Vi har brugt :

Vuggen sov kæresten i da han var lille så den var gratis .

Barnevognen fik vi .

Højstolen har vi fået . 

Kravlegård: 1000 kr

Puslereol: 800 kr.

Autostol: 300 kr.

Bæresele: 230 kr.

Hylder og kasser til væreslet: 290 kr.

Pusletaske: 300 kr. 

Sutteflasker: 300 kr.

Legetøj + Diverse: 450 kr. (har fået det meste legetøj)

Puslehunde: 130 kr. 

Sengerand: 450 kr. 

Tøj inkl. hagesmække og stofbleer: 4500

Dåbskjole med alt til: 730 kr.

I alt: 9.480 ...

Han tremmeseng og klapvogn køber vi den 1 , tremmesengen koster 3000 , og klapvognen koster 3200 .. Så med det blir det 

15.680 kr.

Anmeld

17. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

Anonym skriver:

Hej

jeg sidder lidt og tænker over hvor mange penge man bruger på alt baby udstyret  ?

vi brugte rigtig mange penge, ca 18000kr

hvad med jer piger, hvad tror i i har brugt på alt

Jeg strartede med at holde styr på det, men så valgte min datter at komme en måned før tid også var der nogle ting vi skulle have NU som ikke kunne vente. Men synes ikke det er så dyrt, det er hvad man selv gør det til.

Ellers ahr jeg købt tøj/legetøj brugt også seng og sådan. Der er nogle ting jeg ikke har noget imod at købe brugt hvor andre ting jeg hellere vil spare penge på.

F.eks købte jeg en seng for 250 kr som koster 1400 kr i babysam, og man kunne IKKE se den var brugt.

Anmeld

17. marts 2011

MaliksMor

Vi har købt alt fra nyt.

bare barnevogenen og puslebordet brugte vi 10.000kr på. Vil tro vi i alt har brugt 25.000.

Anmeld

17. marts 2011

Nynne88

Vi får barnevogn af bedsteforælderne og vi kan arve fine og gode ting. Jeg går mest op i at barnevogn, tøj, dyne osv er nyt. Tror vi kommer til at bruge 10.000 selv, måske lidt mere

Anmeld

17. marts 2011

FamilienSørensen

Indtil videre har vi brugt 500 kr, og det er kun til lidt bodystockings samt en masse legetøj, spisesager, hagesmæk osv altså småting.

Efter vi får malet hans værelse skal vi til at kigge på de lidt større ting, vi må se hvad det løber op i

Anmeld

17. marts 2011

UngMor83

Husker ik hva jeg brugte på de 2 første børn (drenge), men ved nummer 3 (pige) sku jeg starte TOTAL forfra. Så der købte jeg en ("skrammel") startpakke med barnevogn, puslebord, babyautostol, badekar, blespand samt en masse småting i - som jeg IKKE sys er skrammel, til 3500kr. Vuggen er genganger fra de første 2 børn og tremmesengen arvede jeg fra et familiemedlem!!! Så der vil jeg tro at jeg brugte omkring 6.000kr. Men jeg elsker oz genbrug, og derfor har jeg så en masse brugte ting. Dog fine i stand. Og her da jeg fik nummer 4 der oz er en pige, ja så er alt blevet genbrugt!!! Der er kun 14mdr mellem pigerne og 13mdr mellem drengene, så der er blevet arvet og genbrugt efter hinanden.

Anmeld

17. marts 2011

SimoneL

Forstår dig godt, men manipulerende babysam kvinder ???

Ment på den måde, at man stort set kan se dollartegn i øjnene på babyudstyr-branchen, når en gravid kvinde bevæger sig ud i byen.

Jeg bryder mig ikke om tanken om at skulle være del af 'et helt fantastisk og uudtømmeligt forbrugersegment'. Der kommer hele tiden nye vordende mødre til og de skal hele tiden købe nytnytnyt, for at det er godt nok. Man bliver hele tiden gjort opmærksom på andre, nye, bedre (dyrere) varer, som man 'bare ikke kan undvære'.

Derfor er BabySam og lignende butikker mit allermindst yndlingssted at opholde mig for tiden.

For mig bliver det for forbrugsorienteret og materialistisk. Jeg kan i hvert fald sagtens blive en god mor til en sund og glad unge uden en barnevogn til 10.000 ekskl. kopholder (com'on kopholder til barnevognen!?).

Anmeld

17. marts 2011

Nalle

Lidt under 5.000,- går slet ikke op i hvilke mærker de forskellige ting har, går heller ikke op i om det er nyt eller brugt, bare mine børn har haft det godt, og det har de!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.