Kindfed skriver:
Det var specifikt denne linie, der rystede mig lidt. Det bliver jo netop ikke præsenteret som råd, men som fakta. Sådan gør man.
Baggrunden for, at sætningen springer mig i øjnene skal jo nok nævnes, idet jeg ofte bliver urolig over, hvor rede mange herinde er til at lytte til erfaringer og ammestuehistorier. At din er en erfaring, er jeg klar over. Den videre baggrund er de seks år, jeg har tilbragt som pædiatrisk sygeplejerske på en akut modtageafdeling for børn op til 15 år, som er blevet bragt ind, fordi forældrene har proppet dem med Panodil eller lignende, fordi det havde den og den gjort, og 'der var aldrig sket noget'. Eksemplet er taget fra de mange tråde, jeg ser herinde om netop Panodil til babyer og ikke fra noget, du har skrevet.
Der er så mange herinde, der har et stort behov for hjælp, og som med kyshånd tager imod revl og krat, uden at have viden til at skelne imellem skidt og kanel, og det synes jeg er så forbandet skræmmende.
Baby.dk er heldig at have en som dig, der nærmest konsekvent serverer kanel. Igen, det er nok i højere gard møntet retfærdigt på andre end på dig, og det skal du sådan set have en undskyldning for, men lige det her ærgrede mig. Der er så mange faktorer her, vi ikke kender, og som kan have fået sundhedsplejersken til at anbefale mælkeblandingen, men de ryger lige ud af vinduet.
Tak for rosen 
Og ja..jeg tager kritikken til mig...du har ret..jeg VAR meget konsekvent lige der, men skal også prøve at at forklare dig hvorfor jeg skriver som jeg gør lige der.
Jeg har selv set hvad sødmælk gjorde ved mit eget spædbarn i sin tid og andres for den sags skyld. For børn uden problemer som fx disponering for lactoseintolerance kunne de godt klare sig på sødmælken og vokse på det, men det tvang også mødrene til at give børnene anden mad meget tidligt.
Forskning viser jo også, at sødmælk i dag ikke er egnet for netop spædbørn og helt små børn, pga de smadrede fedtpartikler.
Derfor mener jeg, at det er bedre at understrege, at man skal give MME frem for noget andet, hvis man ikke kan amme.
Jeg skulle naturligvis nok have tilføjet "det vil jeg bestemt anbefale" bagefter...men det fik jeg så ikke gjort denne gang.
Håber jeg er tilgivet!?!
Og...jeg kan sagtens følge dig i dine betragtninger.
Jeg synes, at det er super dejligt, at vi har en veluddannet kvinde som dig herinde og da du første gang skrev herinde, bøjede jeg hovedet anerkendende.
Så hvis du griber mig i noget "skidt" frem for "kanel", så smid en PB eller skriv i tråden.
Jeg holder meget af at få at vide, hvis jeg ikke er up to date med min viden, for viden der har "overskredet holdbarheden" dur bare ikke.
Men du skal også vide, at jeg ikke ligger under for "man" siger, heller ikke fra forskere eller andre..i den retning er jeg lidt af en trold, men følger min sunde fornuft og erfaringer, og tager alt nyt med et gran salt, fordi jeg ved, at ting hele tiden skifter frem og tilbage.
Sundhedsplejersker er også mennesker, der er gode og dårlige mellem hinanden.
Sådan er det også med læger, lærere, tømrere, murere og alle andre.
I mine år som mor, har jeg set ting ændre sig fra et til noget andet og så tilbage igen, og hvis man tager og kigger på det hele og bruger sin sunde fornuft, så skulle man gerne på bundlinjen få noget, der virker i det store hele.
Men bare skub til mig...det bliver jeg ikke spor fornærmet over, du kender mig ikke så godt endnu, men du skal vide at jeg altid bliver meget ked af det, hvis jeg opdager, at jeg har trådt nogen over tæerne eller stødt dem, for det er det sidste jeg ønsker.
Sidder her og tænker på det du fortæller om panodil-forgiftede børn.
Men det er vel når forældre overdriver brugen af den slags og tror man bare kan give løs??

Nå det har jo heller ikke noget med tråden at gøre. Men tak for hippet 

Kærligst
Sussie