Hvad gjorde man før der fandtes MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.591 visninger
45 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Enayia

Ja, som overskriften lyder. Hvad gav man de små før der blev opfundet erstatning? Nogle der ved noget om det? Er bare nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Nettemor

dette er et skud.. men tror at de fik komælk noget tidligere der..

da min svoger blev født skulle min svigermor fx på årbejde efter 2 mdr. så tror ikke man var så striks med hvor længe man skulle amme.. det var bare ikke muligt..

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

Min Sp sagde at i gamle dage brugte man komælk (altså sådan noget DIREKTE fra koen) med sukker i... Mmm...

Anmeld

9. marts 2011

Melbek

min mor fortalte, at min storebror fik mælk "direkte" fra koen

Anmeld

9. marts 2011

Enayia

Okay, jeg undrer mig blot fordi jeg er blevet anbefalet at give Liva 2 dele mælk, 1 del vand med lidt sukker i ( det hedder gammeldags mælkeblanding) i stedet for MME, men jeg tør sgu ikke give hende sødmælk, selvom der er vand i. Har læst mig til at de kan få blødninger i tarmen osv og det ikke er godt når de er under 6 mnd. Så undrer mig lidt over hvad man så gjorde før der fandtes MME, for har aldrig hørt om børn der blev syge af komælk? Eller hvad??? Bruger nemlig NAN når jeg ikke selv har nok mælk til hende og det har hun haft ondt i maven af og svært ved at fordøje.

Anmeld

9. marts 2011

Nettemor

så vidt jeg ved så er NAN også lavet på komælk.. bare behandlet på en måde så det bliver lettere for dem at fordøje

Anmeld

9. marts 2011

SussieThyssen

Enayia skriver:

Ja, som overskriften lyder. Hvad gav man de små før der blev opfundet erstatning? Nogle der ved noget om det? Er bare nysgerrig

Jada LOL

Da jeg fik den første, var der ikke noget, der hed modermælkserstatning, selvom det var i 1981.
Så der brugte man sødmælk, kærnemælk eller gedemælk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. marts 2011

Kongmulle

Enayia skriver:

Man gav komælk og tidligt fik de små tynd grød. Når babyerne var ca 2 måneder fik de både grød og tynd kartoffelmos, med det resultat at de skreg og skreg og skreg

Anmeld

9. marts 2011

Enayia

SussieThyssen skriver:

Jada LOL

Da jeg fik den første, var der ikke noget, der hed modermælkserstatning, selvom det var i 1981.

Kærligst
Sussie

Ahh okay =) Det fik vi nemlig også som små.Men tænker på, sker der noget ved at give de små det? ELler er det bedre at holde sig til MME?

Anmeld

9. marts 2011

Vidunderligeunger

SussieThyssen skriver:

Jada LOL

Kærligst
Sussie

jo det var der, for min far fik MME i 1963! og før det fik hans brødre det også hhv. i 1959 og 1955.. det fortalte min farmor mig.

Det var behandlet komælk, ligesom i dag, selvføglelig bare knapt så beh. som i dag, da der jo er større viden omkring emnet i dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.