Pris for kager :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

nu har jeg ikke læst alle indlægene : )

Men en IDE kunne være at oprette en afstemning, hvor folk kan krydse af hvor meget de sælger deres kager for PR PERSON. ? Var det en ide : ) Og så evt gøre så folk kan svare annonymt hvis nu der er nogle som ikke synes alle behøver vide hvad de sælger deres kager for ;D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Polkaprik

Jep man bliver nød til at kunne tåle et besøg fra både told og skat såvel som levnedsmiddelkontrollen, hvis man kaster sig ud i at lave kager til andre. For ja - bøderne er mindst lige så store for at lave kager til andre fra et ikke godkendt køkken og uden et hygiejnebevis (uden man har taget penge for kagerne) som dem man kan få fra told og skat for ikke at have indberettet de penge man evt har tjent på kagerne. 

Så enten skal man have styr på sine ting eller også er det frem med den store pengepung hvis man får uventet besøg!

Anmeld

8. marts 2011

Bom

Polkaprik skriver:

Jep man bliver nød til at kunne tåle et besøg fra både told og skat såvel som levnedsmiddelkontrollen, hvis man kaster sig ud i at lave kager til andre. For ja - bøderne er mindst lige så store for at lave kager til andre fra et ikke godkendt køkken og uden et hygiejnebevis (uden man har taget penge for kagerne) som dem man kan få fra told og skat for ikke at have indberettet de penge man evt har tjent på kagerne. 

Så enten skal man have styr på sine ting eller også er det frem med den store pengepung hvis man får uventet besøg!

Nu spørg jeg måske lidt dumt, men har de så været ude og se dit køkken???

Anmeld

8. marts 2011

Polkaprik

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Nu spørg jeg måske lidt dumt, men har de så været ude og se dit køkken???

Det er ikke mit eget køkken der er godkendt, men et lånt et Regner på at få lavet en tilbygning herhjemme med et godkendt køkken da jeg gerne vil være selvstændig om nogle år og lave noget catering og kageforretning Men det skal jo kunne løbe rundt økonomisk.

Man kan ikke bare få godkendt sit eget køkken da det ikke må bruges til andet og der er en masse krav om vaskbart loft, fliver på væggene i en hvis højde, belægninger, afløb i gulvet og meget meget mere!

Michelle

Anmeld

8. marts 2011

Skouboe

Jeg har tidligere betalt 25-30 kr. pr. kuvert.

Anmeld

8. marts 2011

Bom

Polkaprik skriver:

Det er ikke mit eget køkken der er godkendt, men et lånt et Regner på at få lavet en tilbygning herhjemme med et godkendt køkken da jeg gerne vil være selvstændig om nogle år og lave noget catering og kageforretning Men det skal jo kunne løbe rundt økonomisk.

Man kan ikke bare få godkendt sit eget køkken da det ikke må bruges til andet og der er en masse krav om vaskbart loft, fliver på væggene i en hvis højde, belægninger, afløb i gulvet og meget meget mere!

Michelle

Puha hvor omstændigt, bare for lidt kage hygge bagning..  

Så er det godt min familie gider og trækkes med alt mit kage..

Men det lyder da rigtig spændende med din fremtidige karrierer.. (staves), det glæder vi os da til og følge her på baby.dk..

Anmeld

8. marts 2011

mor til 2 skønne piger .

SD21 skriver:

Øhm, okay. Jeg er da meget ked af at jeg åbenbart lige fik trådt dig over tæerne !  Du kunne jo altså bare have ladet være med at svare, i stedet for at komme med et surt opstød !

utroligt så sure folk bliver herinde nogengange over små ting .
synes nu det et fint spørgsmål du stillede.

Anmeld

8. marts 2011

Isabella_mor

jeg vil også lige pippe....

fordi jeg syntes det er enormt ærgeligt at der er så mange små størrelser sko i denne debat. hvorfor ALTID komme med svar som man ikke kan bruge til noget.. og stortset 70% af svarene er negative.... det er synd at der skal opstå en negativ debat om et så dejligt emne som KAGER

og så er der jo også forskel på at bage en kage FOR nogen hvor man lægger ud for ingredienserne og får pengene igen.. og så hvis man laver en kage TIL nogen på bestilling.. og tager penge FOR arbejdet og timer og matrialer...

men det er en hobby for nogle og for nogle andre er det ren og skær buisness fordi de har fundet ud af at de lige kan tjene en skilling på at bikse en kage...  fred være med det...

jeg kan personligt ikke finde ud af at lave sådan en kage.. ENDNU... havde en passion for at lære det.. men jeg er aldrig kommet igang.. så når jeg engang skal have lavet en kage til noget, så ved jeg da hvor jeg skal spørge om der er nogen der vil hjælpe mig med at lave en kage FOR mig.. hvor jeg betaler for matrialerne KUN..

Anmeld

8. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

ønskebebsi skriver:

utroligt så sure folk bliver herinde nogengange over små ting .
synes nu det et fint spørgsmål du stillede.

Anmeld

8. marts 2011

NilleG

har nu siddet os læst hvert og et indlæg og hold da op ja de er negative... Dem der vil give en pris kan jo bare skrive det..og mon ikke de fleste  godt lige ville have lidt håndører hvis de sku lave en kage for en (engangimellem ikke fuldtid.) Altså hvis man bliver klippet af en veninde og giver 100 kr for det er dt jo som tak og selvfølgelig skal de ikke gøre det gratis, og hvis man bager en kage hvorfor så ikke lige få lidt lomme penge ingen der siger man skal tjene 500 kr på en kage....

forretsen kan jeg da ikke se noget galt i at give en pris... Folk tager også ud og laver mad og servere for folk de kender til fester, der får de da nogen penge for det og siger da med glæde hvad de skal have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.