SussieThyssen skriver:
Jeg synes, at det ville være mest fair, at man selv kan vælge.

ja, men kan man ikke allerede det?
Ved min mor havde svært ved tanken om at hendes den første som var dødfødt (17-18 uge) bare blev smidt ud...
jeg holder dog fast i at det ville være en smuk gestus, og ikke fordi jeg som sådan er troende, men jeg kan godt lide tanken om at de er ønsket et sted i døden, at der er nogen der "passer dem" at de har et værdig hvilested og ikke er alene.. ved godt det lyder en smule naivt, men jeg har bare svært ved tanken om at smide noget ud som jeg anser for et liv - uanset størrelse og lige så værdig som alle andre på denne jord.. og så ville jeg (tror jeg, kan jeg jo ikke vide når jeg ikke har stået der) have det godt med at kunne tage på en kirkegård og tænke "her ved dette smukke træ" ligger alle de børn som engang var en del af en eller anden mor - og det at de er sammen..
Okey kan godt læse det lyder lidt romatiseret og ja mangler lige et andet ord, men jeg fik da jeg var barn (7 år) at vide at min bedste som var død var blevet til en stjerne på himlen og selvom jeg den dag i dag godt ved hvad stjerner er lavet af, føler jeg mig stadig tryg når jeg går ude og der er stjerner på himlen, og føler at alt den familie og alle de venner jeg har mistet gennem årene passer på mig, og det fylder mig med varme og glæde, så jeg tror personligt jeg ville have det godt med at mit "barn"(foster) ikke var alene, men jeg ved ikke om man er i stand til at forholde sig til hvad man skal gøre hvis man mister et barn i fosterstadiet, tror indimellem man distansere sig selv for at kunne acceptere hvad der er sket - og derfor ikke vil se det som et barn eller noget som burde blive begravet, og det har jeg fuldt forståelse for, men derfor syntes jeg stadig godt om tanken, men som sagt jeg har jo heller ikke stået der (heldigvis) og syntes man skal have lov at sige nej, men derfor kunne man måske godt tilbyde det som en mulighed..
Anmeld