Politikere ønsker ritual for begravelse af fostre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

N&J

hvorfor i alverden lige blande muslimer ind i debatten....!!

der findes også kirkegårde for muslimer i danmark.

men det er da også absurd at behandle aborterede børn som affald.. selvom de ikke kan mærke noget.. det gør dem måske ikke til mere ønskede. men hvis man vidste hvad de gør ved store fostre der bliver født med tilladelse som faktisk godt kunne overleve. så ville man måske også give dem en værdig afsked med deres korte liv..

(jeg har været med til sådan en fødsel hvor et 5 mdr gammelt foster blev taget væk i et tissebækken og lagt til at dø ude i skyllerummet.. det var GANSKE forfærdeligt..  og det haunter mig stadig den dag i dag...

Bliver altså lige nødt til at spørge, gav man ikke barnet noget medicin så det kunne dø, som man jo lovligt kan gøre (altså fremskyde processen) ved ældre mennesker som er ved at dø???

Puha, det var en helt forfærdelig tanke, det barn var kun 1 mdr. yngre end da jeg måtte akut ind fordi jeg var bange for at vandet var gået og jeg skulle føde min baby alt for tidligt - syntes godt nok det er sent.. snøft som heldigvis vidste sig ikke at være vandet... men bare tanken dengang.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Isabella_mor

channie-g skriver:

hvorfor valgte hun og få det fjernet så sent???

hun havde fået foretaget en medicinsk abort tidligere og begyndte også at bløde, men der har åbentbart været to.. for hun fortsatte med at være gravid, og det var så det andet foster der var derinde... (tror nok det var sådan) hun blev scannet og undersøgt før den sene abort.. og der blev hun jo skønnet til at være 5 mdr henne.

hun havde et alkoholproblem og hashmisbrug (det har hun ikke længere) og hun følte ikke at hun havde lyst til at få et barn. det har hun aldrig haft og hun er også steriliseret nu.. det er så en anden sag.

men hun tog nemlig til Ribe og snakkede med en psykolog og nogle andre tror jeg.. jeg var ikke med så jeg ved ikke helt præcis hvordan det foregik.. 

men jeg var på sygehuset hos hende hele dagen og jeg var der da hun fødte barnet. og jeg så det var levende og rimelig stort.. hun sad på et toilet hvor der var et bækken nedenunder som barnet røg ned i og så blev der lagt låg på og barnet blev taget væk... og lagt til at dø i skyllerummet..

min fars kærestes datter fik foretaget en lignende abort da kommunen nægtede hende at beholde barnet hvis det blev født.. (den historie har jeg ikke styr på andet end at det foregik på samme måde som med hende jeg kender)

Anmeld

7. marts 2011

tazz

Man har jo taget et valg, hvad hospitalet vælger at gøre efterfølgende, kan vel være dem uvedkommende. Synes nu, at det er en rar tanke, at de små børn bliver lagt sammen og begravet. Uønskede eller ej, så er det små mennesker in spe.

Jeg må ærligt indrømme, at det ikke lige var dén reaktion jeg havde forventet herinde, er lidt overrasket.

Anmeld

7. marts 2011

MaliksMor

isabellamor skriver:

hun havde fået foretaget en medicinsk abort tidligere og begyndte også at bløde, men der har åbentbart været to.. for hun fortsatte med at være gravid, og det var så det andet foster der var derinde... (tror nok det var sådan) hun blev scannet og undersøgt før den sene abort.. og der blev hun jo skønnet til at være 5 mdr henne.

hun havde et alkoholproblem og hashmisbrug (det har hun ikke længere) og hun følte ikke at hun havde lyst til at få et barn. det har hun aldrig haft og hun er også steriliseret nu.. det er så en anden sag.

men hun tog nemlig til Ribe og snakkede med en psykolog og nogle andre tror jeg.. jeg var ikke med så jeg ved ikke helt præcis hvordan det foregik.. 

men jeg var på sygehuset hos hende hele dagen og jeg var der da hun fødte barnet. og jeg så det var levende og rimelig stort.. hun sad på et toilet hvor der var et bækken nedenunder som barnet røg ned i og så blev der lagt låg på og barnet blev taget væk... og lagt til at dø i skyllerummet..

min fars kærestes datter fik foretaget en lignende abort da kommunen nægtede hende at beholde barnet hvis det blev født.. (den historie har jeg ikke styr på andet end at det foregik på samme måde som med hende jeg kender)

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

N&J skriver:

Bliver altså lige nødt til at spørge, gav man ikke barnet noget medicin så det kunne dø, som man jo lovligt kan gøre (altså fremskyde processen) ved ældre mennesker som er ved at dø???

Puha, det var en helt forfærdelig tanke, det barn var kun 1 mdr. yngre end da jeg måtte akut ind fordi jeg var bange for at vandet var gået og jeg skulle føde min baby alt for tidligt - syntes godt nok det er sent.. snøft som heldigvis vidste sig ikke at være vandet... men bare tanken dengang.. 

nej.. det var kun kvinden der fik smertestillende...

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

CamillaRH skriver:

i agree så forfærdeligt..

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Man giver altså også noget, der slår fostret ihjel, men det er ikke altid det virker, og det giver man samtidigt med at man giver det vefremkaldende stof, som skal få livmoderen til at afstøde fostret.
Problemet med at give stoffet, der slår fosteret ihjel er, at det også er farligt for moderen, så derfor kan man kun give en meget lille dosis, og jo større fosteret er, jo dårligere virker det, og somme tider slet ikke.
Derfor er det, at man får levende fostre ud i temmeligt mange tilfælde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. marts 2011

N&J

isabellamor skriver:

nej.. det var kun kvinden der fik smertestillende...

Det forstår jeg fandme ikke  når man kan give cocktails til ældre som hjælper dem på vej, så burde det mindste man kunne gøre sku da det samme ved et lille uskyldigt barn!!! 

Fandme et trist samfund vi lever i.. 

Anmeld

7. marts 2011

N&J

SussieThyssen skriver:

Man giver altså også noget, der slår fostret ihjel, men det er ikke altid det virker, og det giver man samtidigt med at man giver det vefremkaldende stof, som skal få livmoderen til at afstøde fostret.
Problemet med at give stoffet, der slår fosteret ihjel er, at det også er farligt for moderen, så derfor kan man kun give en meget lille dosis, og jo større fosteret er, jo dårligere virker det, og somme tider slet ikke.
Derfor er det, at man får levende fostre ud i temmeligt mange tilfælde.

Kærligst
Sussie

Men burde de så ikke få noget når de kommer ud, så processen sker hurtigt istedet, ligesom man kan med ældre forstår jeg ikke hvorfor børn (forstre) ikke må få den samme respekt.. det kan fandme gøre mig gal

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

N&J skriver:

Det forstår jeg fandme ikke  når man kan give cocktails til ældre som hjælper dem på vej, så burde det mindste man kunne gøre sku da det samme ved et lille uskyldigt barn!!! 

Fandme et trist samfund vi lever i.. 

jeg skal selfølgelig ikke nægte at de gir noget når barnet blier lagt i skyllerummet... men jeg så ikke noget smertestillende sprøjte eller noget til barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.