Politikere ønsker ritual for begravelse af fostre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

channie-g

CamillaRH skriver:

jeg synes slet ikke det burte være tiladt at få en abort i 5 månede
- så må man føde barnet og adoptere det væk! eller få en abort, inden et MAX antal uger..

det jo skræmmene at det forgår sådan

helt enig

man som folk siger der er self mange forskellige grunde til folk gør det, men går bestemt ikke ind for abort, man må tage konsekvenserne af det man går og laver...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

MaliksMor

channie-g skriver:

helt enig

man som folk siger der er self mange forskellige grunde til folk gør det, men går bestemt ikke ind for abort, man må tage konsekvenserne af det man går og laver...

Lige præcis..

Anmeld

7. marts 2011

Carina1977

Aborterede fostre er da ikke affald i min verden

Anmeld

7. marts 2011

BellaT

Kan godt lide det medmenneskelige i ideen. Lille menneske, du HAR været her. På vej. Og det anerkendes.

Men ville ønske at det kunne være en neutral begravelse. Eller en universel begravelse, kunne man kalde det. En der rummede alle religioner eller gik uden om dem alle.

Helle...

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

N&J skriver:

Ja, men jeg kan også huske da vi pludselig på plejehjemmet fik nye ordrer om ikke at blande stesolid og ketogan, fordi der blev brugt for meget af disse preperater, det gik ud over en af mine beboer, lad os bare sige at mig og sygeplejesken ikke var særlig gode venner - så måtte hen over hovedet på hende til ledelsen for at få den medicin der var brug for så min beboer ikke længere var bange mens hun var døden nær.. jeg har aldrig set en være så bange i hele mit liv, men om sygeplejesken ville godtage min uuddannet professionelle mening..  tror det er den eneste gang jeg har taget arbejde "med hjem", hun døde om aftenen 3 dage senere, da jeg startede min 5 dages fri.. 

Da min far blev syg af kræft, sagde han ligeud, at når det blev for slemt, så ville han skyde sig, hvorefter hans læge sagde, at det skulle han ikke gøre, for han skulle nok sørge for at min far kunne få al den morfin han behøvede til at klare smerterne, og så kunne han selv dosere, hvor meget han ville tage
Heldigvis blev det aldrig nødvendigt, for kræften sad et sted, der lammede hans smertecenter i rygmarven.
Men det siger jo lidt om, at tingene alligevel bliver gjort af fornuftige mennesker.

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

isabellamor skriver:

er der ikke også forskel på at hvis man mister dem som i Spontan abort, hvor barnet er ønsket til at vælge barnet fra og få det fjernet..

så kan man jo som fødende kvinde være fløjtende ligeglad med hvad der sker med det døde barn og hvis hospitalerne vælger at de skal til kirken og have en værdig afsked med livet eller bare lige få sendt en tanke syntes jeg det er fint... man ønsker jo ikke barnet så kan man jo være ligeglad med om den får kirkelig afsked eller anden religiøst eller moralsk begravelse..

Ja og nej.
Personligt ville jeg da ikke synes om at mit aborterede foster skal have noget ritual, når man ikke er kristen.
Og selvom man har fravalgt fostret, så skulle jeg da mene, at man stadig har så meget ret, at man kan bestemme om det skal velsignes eller andet.
Iøvrigt synes jeg, at det er helt ude i hampen at velsigne noget, som forældre har fravalgt, så meget respekt kan vel have for forældrene.

Anmeld

7. marts 2011

N&J

SussieThyssen skriver:

Da min far blev syg af kræft, sagde han ligeud, at når det blev for slemt, så ville han skyde sig, hvorefter hans læge sagde, at det skulle han ikke gøre, for han skulle nok sørge for at min far kunne få al den morfin han behøvede til at klare smerterne, og så kunne han selv dosere, hvor meget han ville tage
Heldigvis blev det aldrig nødvendigt, for kræften sad et sted, der lammede hans smertecenter i rygmarven.
Men det siger jo lidt om, at tingene alligevel bliver gjort af fornuftige mennesker.

det var en god læge din far havde, da min mormor døde for nogle år siden måtte min mor presse på for at få hendes morfin dosis forøget - hun lå med smerter - da kræften var i gang med at ødelægge hende indefra, sygeplejesken sagde direkte til min mor, da hun bad om at få hende ordentlig smertedækket (da hun havde ondt) : "vi er ikke i branchen hvor vi slår folk ihjel" og så blev min mor gal, hun noterede alt, så og presset dem til mere smertedækning, så jeg ved at de er blevet mindre tilbøjelige til medicin som kan hjælpe døden lidt hurtigere på vej, nogle steder, men tror stadig lægerne benytter sig af det når de kan, bare ærgeligt at det samme ikke længere er tilfældet på plejehjem.. 

Anmeld

7. marts 2011

N&J

SussieThyssen skriver:

Ja og nej.
Personligt ville jeg da ikke synes om at mit aborterede foster skal have noget ritual, når man ikke er kristen.
Og selvom man har fravalgt fostret, så skulle jeg da mene, at man stadig har så meget ret, at man kan bestemme om det skal velsignes eller andet.
Iøvrigt synes jeg, at det er helt ude i hampen at velsigne noget, som forældre har fravalgt, så meget respekt kan vel have for forældrene.

Men man kan vel godt begrave dem uden at velsigne dem, jeg syntes nemlig det er en smuk tanke at de ligger et sted - hvor man hvis man vil kan ligge en blomst for de børn som enten ikke var ønsket i livet eller af andre omstændigheder aldrig blev til mere, jeg syntes det ville være en god måde at respektere det liv der gik tabt af den ene eller anden grund, men ville også fjerne velsignelsen... 

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

N&J skriver:

det var en god læge din far havde, da min mormor døde for nogle år siden måtte min mor presse på for at få hendes morfin dosis forøget - hun lå med smerter - da kræften var i gang med at ødelægge hende indefra, sygeplejesken sagde direkte til min mor, da hun bad om at få hende ordentlig smertedækket (da hun havde ondt) : "vi er ikke i branchen hvor vi slår folk ihjel" og så blev min mor gal, hun noterede alt, så og presset dem til mere smertedækning, så jeg ved at de er blevet mindre tilbøjelige til medicin som kan hjælpe døden lidt hurtigere på vej, nogle steder, men tror stadig lægerne benytter sig af det når de kan, bare ærgeligt at det samme ikke længere er tilfældet på plejehjem.. 

Puuh..det er altså synd.
Heldigvis smertedækkede de mine ungers far rigtigt godt, da han døde for 3 år siden.
Det var på Kalundborg sygehus, og jeg føler de gjorde alt for ham ud fra de muligheder de havde. Han fik masser af morfin og de lagde ham endda i kunstig koma for at han skulle få ro. Så jeg vil for altid stå i dyb taknemmelighed til dem.
De kunne intet andet gøre for at hjælpe ham, for det gik så stærkt det hele.

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

N&J skriver:

Men man kan vel godt begrave dem uden at velsigne dem, jeg syntes nemlig det er en smuk tanke at de ligger et sted - hvor man hvis man vil kan ligge en blomst for de børn som enten ikke var ønsket i livet eller af andre omstændigheder aldrig blev til mere, jeg syntes det ville være en god måde at respektere det liv der gik tabt af den ene eller anden grund, men ville også fjerne velsignelsen... 

Jeg synes, at det ville være mest fair, at man selv kan vælge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.