Politikere ønsker ritual for begravelse af fostre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

SussieThyssen

Jeg synes, at det er groteskt, at foretage kirkelige handlinger hen over et dødt foster med mindre, det er noget forældrene ønsker.
Og der må folk helt selv bestemme HVILKE handlinger, det omhandler.
Det skal hverken præster eller kirker blande sig i.

Da jeg mistede mine 3 første, blev der intet foretaget og vi ønskede det heller ikke.
Så enkelt var det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

N&J

For at svare på det oprindelige spørgsmål - så kan jeg godt lide tanken - ikke at de nødvendigvis skal velsignes, men min bedste var selvom hun ikke var medlem af folkekirken, begravet i de ukendtes grave fordi hun ønskede at andre skulle få glæde hvis nogen kom med blomster til hende, så jeg kan godt lide tanken om at de børn som måske ikke var ønsket i livet - får/har et sted hvor de er ønsket i døden. 

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

N&J skriver:

Men burde de så ikke få noget når de kommer ud, så processen sker hurtigt istedet, ligesom man kan med ældre forstår jeg ikke hvorfor børn (forstre) ikke må få den samme respekt.. det kan fandme gøre mig gal

Uha da neeeeeeeeeeej..så er det jo mord, og det må vi jo ikke!!!

At lade dem ligge og dø, er jo bare naturens gang.

Du har helt ret.

Anmeld

7. marts 2011

N&J

SussieThyssen skriver:

Uha da neeeeeeeeeeej..så er det jo mord, og det må vi jo ikke!!!

At lade dem ligge og dø, er jo bare naturens gang.

Du har helt ret.

Troet faktisk sidst i 90'erne at vi i Danmark i 2007 senest ville have indført aktiv dødshjælp eller en bedre variant af det.. og hvor er vi i dag - længere fra end vi nogensinde har været.. 

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

N&J skriver:

Troet faktisk sidst i 90'erne at vi i Danmark i 2007 senest ville have indført aktiv dødshjælp eller en bedre variant af det.. og hvor er vi i dag - længere fra end vi nogensinde har været.. 

Ja...men det bliver alligevel udført hver dag, men uden navns nævnelse.
Utroligt at man bliver ved med at være sådan nogle hyklere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. marts 2011

channie-g

isabellamor skriver:

hun havde fået foretaget en medicinsk abort tidligere og begyndte også at bløde, men der har åbentbart været to.. for hun fortsatte med at være gravid, og det var så det andet foster der var derinde... (tror nok det var sådan) hun blev scannet og undersøgt før den sene abort.. og der blev hun jo skønnet til at være 5 mdr henne.

hun havde et alkoholproblem og hashmisbrug (det har hun ikke længere) og hun følte ikke at hun havde lyst til at få et barn. det har hun aldrig haft og hun er også steriliseret nu.. det er så en anden sag.

men hun tog nemlig til Ribe og snakkede med en psykolog og nogle andre tror jeg.. jeg var ikke med så jeg ved ikke helt præcis hvordan det foregik.. 

men jeg var på sygehuset hos hende hele dagen og jeg var der da hun fødte barnet. og jeg så det var levende og rimelig stort.. hun sad på et toilet hvor der var et bækken nedenunder som barnet røg ned i og så blev der lagt låg på og barnet blev taget væk... og lagt til at dø i skyllerummet..

min fars kærestes datter fik foretaget en lignende abort da kommunen nægtede hende at beholde barnet hvis det blev født.. (den historie har jeg ikke styr på andet end at det foregik på samme måde som med hende jeg kender)

puhaaaa det lyder frygtligt og kan ikke lade være at få ondt inden i....

håber da ikke det stadig forgår sådan, at et barn "bare bliver lagt til at dø" føj da...

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

SussieThyssen skriver:

Jeg synes, at det er groteskt, at foretage kirkelige handlinger hen over et dødt foster med mindre, det er noget forældrene ønsker.
Og der må folk helt selv bestemme HVILKE handlinger, det omhandler.
Det skal hverken præster eller kirker blande sig i.

Da jeg mistede mine 3 første, blev der intet foretaget og vi ønskede det heller ikke.
Så enkelt var det.

er der ikke også forskel på at hvis man mister dem som i Spontan abort, hvor barnet er ønsket til at vælge barnet fra og få det fjernet..

så kan man jo som fødende kvinde være fløjtende ligeglad med hvad der sker med det døde barn og hvis hospitalerne vælger at de skal til kirken og have en værdig afsked med livet eller bare lige få sendt en tanke syntes jeg det er fint... man ønsker jo ikke barnet så kan man jo være ligeglad med om den får kirkelig afsked eller anden religiøst eller moralsk begravelse..

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

channie-g skriver:

håber da ikke det stadig forgår sådan, at et barn "bare bliver lagt til at dø" føj da...

mener det er 6 år siden... den episode der.. jeg ved ikke hvad de gør i dag.

Anmeld

7. marts 2011

MaliksMor

channie-g skriver:

jeg synes slet ikke det burte være tiladt at få en abort i 5 månede
- så må man føde barnet og adoptere det væk! eller få en abort, inden et MAX antal uger..

det jo skræmmene at det forgår sådan

Anmeld

7. marts 2011

N&J

SussieThyssen skriver:

Ja...men det bliver alligevel udført hver dag, men uden navns nævnelse.
Utroligt at man bliver ved med at være sådan nogle hyklere.

Kærligst
Sussie

Ja, men jeg kan også huske da vi pludselig på plejehjemmet fik nye ordrer om ikke at blande stesolid og ketogan, fordi der blev brugt for meget af disse preperater, det gik ud over en af mine beboer, lad os bare sige at mig og sygeplejesken ikke var særlig gode venner - så måtte hen over hovedet på hende til ledelsen for at få den medicin der var brug for så min beboer ikke længere var bange mens hun var døden nær.. jeg har aldrig set en være så bange i hele mit liv, men om sygeplejesken ville godtage min uuddannet professionelle mening..  tror det er den eneste gang jeg har taget arbejde "med hjem", hun døde om aftenen 3 dage senere, da jeg startede min 5 dages fri.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.