Politikere ønsker ritual for begravelse af fostre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

wamse

Jeg ville bestemt ikke ønske at mine 2 aborter skulle begraves, for det var et bevidst fravalg, og de betyder intet emotionelt for mig. Har aldrig tænkt videre over, hvordan sygehuset har behandlet det efter aborten, det er så kun det ene, da jeg aborterede den anden hjemme. 

Kan forstå at de som for det foretaget af andre årsager, eller mister, har brug for en begravelse. Det respektere jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Mumto3

Fru Nielsen skriver:

Jeg syntes man skal have et valg.....

Men ligefrem at kalde det foster man får fjernet AFFALD!!!  Fy for pokker, skam dig.... Jeg ved godt folk der får foretaget en abort ikke ønsker barnet, af enden den ene eller den anden grund. Men jeg tror dælme ikke nogen vil betragte det som affald, uanset hvordan og hvorfor så er det sku stadig noget der har vokset i en og som altid vil have været en del af en.....

Men selvfølgelig skal man ikke tvinges til at begrave det, hvis ikke det er det man ønsker.... Ingen tvivl om det skal være et valg man har!

Skamme mig? jeg skal ligefrem skamme mig...altså nu er det jo ikke mig personligt der har lavet reglerne for sygehusene og på mange sygehuse ryger fostre ud sammen med andet klinisk affald. Så faktum er at det bliver opfattet som affald og behandlet som affald mange steder.

Anmeld

7. marts 2011

Fru Nielsen

Mumto3 skriver:

Skamme mig? jeg skal ligefrem skamme mig...altså nu er det jo ikke mig personligt der har lavet reglerne for sygehusene og på mange sygehuse ryger fostre ud sammen med andet klinisk affald. Så faktum er at det bliver opfattet som affald og behandlet som affald mange steder.

DU skrev at det er affald og det skal behandles som affald.... Og ja med sådan en udtagelse syntes jeg man skal skamme sig!

Anmeld

7. marts 2011

Mumto3

Fru Nielsen skriver:

DU skrev at det er affald og det skal behandles som affald.... Og ja med sådan en udtagelse syntes jeg man skal skamme sig!

Ok, så synes du det

Anmeld

7. marts 2011

ønskebørn74

Jeg synes at uanset om det er en provokeret el. spontan abort, at forældrene selv skal kunne bestemme hvad de har lyst til. Nogen der har mistet har brug for en grav, andre ønsker bare at komme videre og vil ikke mindes på denne måde..

Anmeld

7. marts 2011

Fru Dinesen

Alså selve den kirkelige handling, er jo ikke noget den der har valgt aborten behøver at være en del af ... 

Og der bliver jo ik afholdt en stor sermoni , med blomser og alt det vi kender ved en normal begravelse...

Fostert vil bare blive begravet på en kirkegård isteden for at blive smidt i en skraldespand ... 

Kan slet ik se problematikken 

Men det er jo bare mit synspunkt 

Linda 

Anmeld

7. marts 2011

channie-g

isabellamor skriver:

hvorfor i alverden lige blande muslimer ind i debatten....!!

der findes også kirkegårde for muslimer i danmark.

men det er da også absurd at behandle aborterede børn som affald.. selvom de ikke kan mærke noget.. det gør dem måske ikke til mere ønskede. men hvis man vidste hvad de gør ved store fostre der bliver født med tilladelse som faktisk godt kunne overleve. så ville man måske også give dem en værdig afsked med deres korte liv..

(jeg har været med til sådan en fødsel hvor et 5 mdr gammelt foster blev taget væk i et tissebækken og lagt til at dø ude i skyllerummet.. det var GANSKE forfærdeligt..  og det haunter mig stadig den dag i dag...

hmm hvordan i alverden kan denne person du omtaler få fjernet et barn i 5. mdr.... ????

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

hmm hvordan i alverden kan denne person du omtaler få fjernet et barn i 5. mdr.... ????

med særtilladelse... 

Anmeld

7. marts 2011

channie-g

isabellamor skriver:

med særtilladelse... 

hvorfor valgte hun og få det fjernet så sent???

Anmeld

7. marts 2011

Kofoed.

channie-g skriver:

Det sammen fik en fra D.U.M. (Nadja eller sådan noget lign., hende med kræft). Der kan jo være flere grunde til sene aborter eller meget tidlige fødsler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.