Hvor meget spiser jeres spædbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

Senia

Enayia skriver:

Gud hvor er hun bare skøn! Syntes da hun ser rigtig fin ud, vægtmæssigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Enayia

Lille-Nivs.Mor skriver:

Hm.. umiddelbart lyder det ikke så galt igen syntes jeg. Kian har spist 200 ml. fra han var 3 mdr. og kom hurtigt op på de 150 ml. pr. måltid. tror han var 1½-2 mdr. da han begyndte med det. Og hun spiser med god aftand imellem måltiderne. Hvor mange måltider spiser hun ca. om dagen?

Her er opskriften, og Marizena'en er bare den der hedder majsstivelse og det kan du købe i alle supermarkeder

250 ml. koldt vand (bruger flaske til at måle det af med)

2 tsk. Majsstivelse

Det rør du sammen med et piskeris i gryden og koger op, og lader det koge i 2-3 min. Herefter afkøler du det en smule og kommer  pulver i hvad der svarer til mængden af væske. F.eks. ved Allomin, skal der 6 skefulde ved 180 ml. Så jeg kommer 6 i.

Det rører du sammen og giver hende. Meget let at lave Men men.. hun skal ikke have for meget af det. Ville nok give hende maks. 50ml. af det og så plejer vi at komme det sammen med alm. mm eller mme. Så hvis du nu kommer 50 modermælk i flasken og 50 af Maizenaen, og giver hende tror jeg det passer meget godt.

Men syntes du skal vente til du har snakket med SP. Bare så du er på den sikre side.

Har selv fået opskriften af min SP forresten

Dejligt at kunne hjælpe dig Har selv inden jeg selv valgte at starte grød, følt mig lidt alene.

Det har du da dælme bare styr på, TUSIND TAK!!!!

Ja det kan jeg godt forstå du gjorde, det er dælme heller ikke sjovt. Jeps, vil vende den med hende inden jeg gør noget. Isåfald har jeg nu opskriften

Jeg har ikke helt styr på hvor mange gange hun spiser, men hun kan også godt sove flere timer af gangen om dagen, så måske det ikke er så galt som jeg nu går og tror.

igen tusind tak fordi du gav dig tid til at hjælpe

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

Lille-Nivs.Mor skriver:

Gud hvor er hun bare skøn! Syntes da hun ser rigtig fin ud, vægtmæssigt

Ihh tak  man kan heller ikke se dellerne, men jeg tror nu de fleste babyer har lidt ellastikker på lår og håndled

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

dorthemus skriver:

NEEEEEEEJ hvor er hun yndig  Får helt lyst til en mere nu

Ihh tak  Uhh orker du een mere lige nu Jeg synes 1 er mere en rigeligt haha Men nu er hun jo også stadig så ny!

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

dorthemus skriver:

Altså skal vi slet ikke se hvor skøn din lille pige er

Skal vi ikke også snart se en af lille Runa

Anmeld

6. marts 2011

dorthemus

Enayia skriver:

Ihh tak  Uhh orker du een mere lige nu Jeg synes 1 er mere en rigeligt haha Men nu er hun jo også stadig så ny!

Arh nok ikke lige nu, selvom hun er blevet større og nemmere...nu skal hun snart i vuggestue

Men jeg ville godt have én mere...men med en mand næste gang

Anmeld

6. marts 2011

dorthemus

Enayia skriver:

Skal vi ikke også snart se en af lille Runa

Jooo det kan ikke vare så længe

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

dorthemus skriver:

Arh nok ikke lige nu, selvom hun er blevet større og nemmere...nu skal hun snart i vuggestue

Men jeg ville godt have én mere...men med en mand næste gang

Haha ja, det må være helt underligt hun er blevet så stor, men også dejligt hun kan mere! Jeg har hørt fra mange det er riiigtig svært at give dem fra sig, altså med hensyn til pasning!

Ja, du må se at finde ham der Mr. Right på den hvide hest, cykel eller rulleskøjter  De hænger ihvertfald ikke på træerne, men hvad skulle de også hænge der for

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

dorthemus skriver:

Jooo det kan ikke vare så længe

Det glæder jeg mig til

Anmeld

6. marts 2011

Senia

Enayia skriver:

Det har du da dælme bare styr på, TUSIND TAK!!!!

Ja det kan jeg godt forstå du gjorde, det er dælme heller ikke sjovt. Jeps, vil vende den med hende inden jeg gør noget. Isåfald har jeg nu opskriften

Jeg har ikke helt styr på hvor mange gange hun spiser, men hun kan også godt sove flere timer af gangen om dagen, så måske det ikke er så galt som jeg nu går og tror.

igen tusind tak fordi du gav dig tid til at hjælpe

Griner.. Gør mit bedste

Lyder godt

Vil sige at det altså lyder rigtig fint med hende, og så længe hun sover godt og der er godt mellemrum mellem måltiderne tror jeg slet ikke du skal bekymre dig

Så lidt - du siger bare til en anden gang. Og må da gerne give en update d. 16

Jeg kan lige kort fortælle med Kiwien, grunden til jeg ikke mente han blev mæt var at han begyndte at vågne om natten - 2-3 gange for at få mad, på trods af at han altid har sovet igennem, han fik pludselig mareridt om aftenen (de er utroligt nok, stoppet efter han er begyndt på grød ) og om dagen, vågnede han efter ½-1 time og skulle have mad og var så pylret og ville ikke sove igen på trods af at han var træt. Normalt sov han 3 timer, hvilket han igen nu gør. Så var det jo så han spiste og spiste og tog enormt meget på.

SP mente vi skulle lade være med at give ham mad, selvom han bad om det. Jeg gjorde det en dag, og besluttede at sådan kunne jeg bare IKKE gøre mod mit barn! Så dagen efter handlede vi ind til grød, og så fik han det super godt, vores skønne dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.