Hvor meget spiser jeres spædbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

Enayia

henh01 skriver:

din mælk kan hun aldrig få for meget af Det er mere hvis det er erstatning så skal de have en 6 del af deres vægt i døgnet

Ved du hvor glad jeg er for du sagde det det er rart at vide, bruger kun MME hvis jeg ikke selv får nok ud! skal finde en måde at få "produktionen" op på, haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Enayia

sne190810 skriver:

Hvorfor ammer du ikke bare?

ELler spurgt på en anden måde .. Er der en specifik grund til du malker ud? Hehe

SPørger bare af ren nysgerrig!

Og back on topic .. Babyer kan IKKE blive for tykke  

Helt oki, har lige svaret på det med amningen før, som du kan læse Ja det er faktisk noget man bliver spurgt mest om, hvorfor man ikke ammer hehe

Haha hun er nu heller ikke "for" tyk... endnu Men tænkte hun måske kunne blive det

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

morethanperfect skriver:

Jamen nogle spiser mere end andre , og hun skal jo bare ha hva hun har brug for

Hvis du bliver ved med at malke ud til hende skal der nok komme mere mælk til hende hvis hun spiser mere og mere for hver gang

Ja du har nok ret, så må jeg prøve at gøre det endnu oftere, bare så træls om natten man skal op og "pumpe" løs hahaha

Anmeld

6. marts 2011

Kløver

Enayia skriver:

Ja Liva er jo blevet ca 1½ månede nu, og har en rigtig god appetit, måske lidt for god! Hun er 54cam og vejer godt 4600g men kan sagten spise op til  150 ML er det normalt? Er så bange for hun bliver for tyk!

Hvad spiser jeres babyer, og spiser de mere end "normalen" altså det der bliver anbefalet, deres vægt x antal måltider!

Man kan vel ikke benægte dem maden jo!

Knus Enayia

tja de skal jo ca spise 1/6 af deres vægt i døgnet, men tror vores søn får mere end det, men er svært at vide præcist da han får delvist flaske og amning. men snak da evt om din sundhedsplejserske om det, for kommer jo meget an på hvor meget de tager på, som fingerregel siger de at de små ca skal tage 150-250 gr på om ugen, og sidst havde vores søn taget 250 gr på, på 4 dage

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

Maja84 skriver:

tja de skal jo ca spise 1/6 af deres vægt i døgnet, men tror vores søn får mere end det, men er svært at vide præcist da han får delvist flaske og amning. men snak da evt om din sundhedsplejserske om det, for kommer jo meget an på hvor meget de tager på, som fingerregel siger de at de små ca skal tage 150-250 gr på om ugen, og sidst havde vores søn taget 250 gr på, på 4 dage

JA kan være jeg tager snakken op igen ;D Men det kommer an på hvad hun siger til hendes vægt næste gang. Tak for svarene  Kan i have en dejlig aften!

Anmeld

6. marts 2011

sne190810

Enayia skriver:

Helt oki, har lige svaret på det med amningen før, som du kan læse Ja det er faktisk noget man bliver spurgt mest om, hvorfor man ikke ammer hehe

Haha hun er nu heller ikke "for" tyk... endnu Men tænkte hun måske kunne blive det

Aah I see ..  Super fedt at du så bare malker ud i stedet! Kan godt se problemet med det andet ..

Håber du får øget din mælkeprodution så du kan mætte din sultne lille (snart store ) pige .. Held og lykke

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

sne190810 skriver:

Aah I see ..  Super fedt at du så bare malker ud i stedet! Kan godt se problemet med det andet ..

Håber du får øget din mælkeprodution så du kan mætte din sultne lille (snart store ) pige .. Held og lykke

Tusind tak  God aften til dig og tak for svar

Anmeld

6. marts 2011

Lolli

Enayia skriver:

Jeg ved ikke rigtig hvor meget min datter får, da jeg ammer.

Men; da min søn (som er 3 år nu) var  2,5 md vejede han 8.100 g!! Han fik på det tidspunkt udelukkende modermælk og spiste 6-7 gange i døgnet. Min sundhedsplejerske sagde, at der ikke var grund til panik. Sådan nogle små babyer spiser det de kan - og de skal have lov. I dag er min dreng ganske gennemsnitlig med sine 97 cm og 14,5 kg.

Anmeld

6. marts 2011

Senia

Vil da lige give min viden med

Min søn spiste på et tidspunkt meget, og jo, de små kan spise for meget.

Han var dog på daværende tidspunkt 3½ måned gammel.

De små må maks få 200 i deres flasker uanset alder, og skal gerne have 1/6 del af deres vægt - gennemsnitslig om dagen, dog gælder det kun til de når 6 kg. Da de ikke må få mere end 1 L dagligt.

Derudover, kan de jo have appetitspring hvor de enten intet spiser, eller spiser meget - det er gerne efterfulgt af hinanden.

Derudover vil jeg bare sige at det er flot du malker ud

Og slutte af med at sige at jeg syntes du skal spørge SP om ikke du må se hvor hun ligger på kurven, vægt i forhold til længde

Anmeld

6. marts 2011

Kløver

Enayia skriver:

JA kan være jeg tager snakken op igen ;D Men det kommer an på hvad hun siger til hendes vægt næste gang. Tak for svarene  Kan i have en dejlig aften!

tak og lige over, men er da sikker på det hele er fint hvis de ikke har nævnt noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.