Hvor meget spiser jeres spædbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.713 visninger
42 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

Enayia

Ja Liva er jo blevet ca 1½ månede nu, og har en rigtig god appetit, måske lidt for god! Hun er 54cam og vejer godt 4600g men kan sagten spise op til  150 ML er det normalt? Er så bange for hun bliver for tyk!

Hvad spiser jeres babyer, og spiser de mere end "normalen" altså det der bliver anbefalet, deres vægt x antal måltider!

Man kan vel ikke benægte dem maden jo!

Knus Enayia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

morethanperfect

Enayia skriver:

Ja Liva er jo blevet ca 1½ månede nu, og har en rigtig god appetit, måske lidt for god! Hun er 54cam og vejer godt 4600g men kan sagten spise op til  150 ML er det normalt? Er så bange for hun bliver for tyk!

Hvad spiser jeres babyer, og spiser de mere end "normalen" altså det der bliver anbefalet, deres vægt x antal måltider!

Man kan vel ikke benægte dem maden jo!

Knus Enayia

Altså Oscar er 4 mdr. og spiser meget mere end normalen

Han spiser 230 ml. hver 2 - 3 time ..

Anmeld

6. marts 2011

henh01

Hendes behov er lige godt 130 ml hver 4. time. Men er hun mere sulten så skal du bare give hende. Hun regulerer sig selv. Stopper eller gylper hvis hun får nok

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

morethanperfect skriver:

Altså Oscar er 4 mdr. og spiser meget mere end normalen

Han spiser 230 ml. hver 2 - 3 time ..

Okay! Aner ikke hvad de anbefaler, synes det er svært med det mælk der Pyha hvis liva kommer op på det har jeg sikkert ikke mælk nok! Pumper det ud i flasker og kan ikke engang få det ud hun spiser hver gang, max 100 for tiden! 

Anmeld

6. marts 2011

morethanperfect

Enayia skriver:

Okay! Aner ikke hvad de anbefaler, synes det er svært med det mælk der Pyha hvis liva kommer op på det har jeg sikkert ikke mælk nok! Pumper det ud i flasker og kan ikke engang få det ud hun spiser hver gang, max 100 for tiden! 

Jamen nogle spiser mere end andre , og hun skal jo bare ha hva hun har brug for

Hvis du bliver ved med at malke ud til hende skal der nok komme mere mælk til hende hvis hun spiser mere og mere for hver gang

Anmeld

6. marts 2011

henh01

hvorfor ammer du ikke? Du vil unægtelig producerer mere ved at lægge hende til fremfor at malke ud

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

henh01 skriver:

Hendes behov er lige godt 130 ml hver 4. time. Men er hun mere sulten så skal du bare give hende. Hun regulerer sig selv. Stopper eller gylper hvis hun får nok

Ahh fint nok, hun kan spise fra 60 op til 140-150ml ca, hver 3.4 time, lidt mindre hvis det er oftere ! Men synes dælme ikke det er nemt. først er man ræd for de får for lidt, nu er det for meget! Pyha

Anmeld

6. marts 2011

henh01

Enayia skriver:

Ahh fint nok, hun kan spise fra 60 op til 140-150ml ca, hver 3.4 time, lidt mindre hvis det er oftere ! Men synes dælme ikke det er nemt. først er man ræd for de får for lidt, nu er det for meget! Pyha

din mælk kan hun aldrig få for meget af Det er mere hvis det er erstatning så skal de have en 6 del af deres vægt i døgnet

Anmeld

6. marts 2011

sne190810

Enayia skriver:

Hvorfor ammer du ikke bare?

ELler spurgt på en anden måde .. Er der en specifik grund til du malker ud? Hehe

SPørger bare af ren nysgerrig!

Og back on topic .. Babyer kan IKKE blive for tykke  

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

henh01 skriver:

hvorfor ammer du ikke? Du vil unægtelig producerer mere ved at lægge hende til fremfor at malke ud

Det med amning er gået helt i skvadder. Jeg har indafvendte brystvorter som hun ikke kan få far i lige meget hvor meget jeg nuldrer og hiver i dem. Så prøvede jeg med suttebrikker, flere forskellige slags. Dem gider hun slet ikke. Hun får ikke fat i dem, hiver dem af og bliver virkelig hysterisk og græder i vilden sky. Har prøvet at ligge hende til flere gange og "genetablere" men hun og jeg kan slet ikke samarbejde! Så efter flere snakke med SP er vi eninge om det er bedre at pumpe det ud. Så får hun i det mindste den mælk jeg kan få ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.