Hvor meget spiser jeres spædbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

Enayia

Lille-Nivs.Mor skriver:

Vil da lige give min viden med

Min søn spiste på et tidspunkt meget, og jo, de små kan spise for meget.

Han var dog på daværende tidspunkt 3½ måned gammel.

De små må maks få 200 i deres flasker uanset alder, og skal gerne have 1/6 del af deres vægt - gennemsnitslig om dagen, dog gælder det kun til de når 6 kg. Da de ikke må få mere end 1 L dagligt.

Derudover, kan de jo have appetitspring hvor de enten intet spiser, eller spiser meget - det er gerne efterfulgt af hinanden.

Derudover vil jeg bare sige at det er flot du malker ud

Og slutte af med at sige at jeg syntes du skal spørge SP om ikke du må se hvor hun ligger på kurven, vægt i forhold til længde

Tak for din viden Jamen inde på barnets bog, kan jeg se hun følger kurven fint Grunden til jeg er lidt nervøs er jeg fik af vide hun tog rigeligt på, men måske jeg misforstod det. Hvor længe er det de ikke må få over 1 l, og ved du noget om hvad der kan ske hvis de får mere ?

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Enayia

Lolli skriver:

Jeg ved ikke rigtig hvor meget min datter får, da jeg ammer.

Men; da min søn (som er 3 år nu) var  2,5 md vejede han 8.100 g!! Han fik på det tidspunkt udelukkende modermælk og spiste 6-7 gange i døgnet. Min sundhedsplejerske sagde, at der ikke var grund til panik. Sådan nogle små babyer spiser det de kan - og de skal have lov. I dag er min dreng ganske gennemsnitlig med sine 97 cm og 14,5 kg.

Ahh okay, så er der også håb for os selvom jeg måske får en lille prop. Det vil tiden vise

Tak fordi du delte din historie og erfaring

Anmeld

6. marts 2011

Senia

Enayia skriver:

Tak for din viden Jamen inde på barnets bog, kan jeg se hun følger kurven fint Grunden til jeg er lidt nervøs er jeg fik af vide hun tog rigeligt på, men måske jeg misforstod det. Hvor længe er det de ikke må få over 1 l, og ved du noget om hvad der kan ske hvis de får mere ?

Tak for svar

Tror du måske misforstod SP da hun sgade hun tog rigeligt på. Nok ment som at hun tager som meget på som hun skal

Aldrig i følge min SP, da de jo så begynder på grød, og dermed aldrig kommer op på mere.

Kian spiste 1,2 L i mere end 14 dage og tog 1 kg. på, på 3 uger, hvor han, nu han er så gammel, gerne skal tage 150 g. på i ugen.

Jeg begyndte så at give ham grød, da jeg mente det var fordi han ikke blev mæt, og vupti, nu tager han ca. 150 g. på i ugen

Så lidt - vil jo gerne hjælpe

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

Lille-Nivs.Mor skriver:

Tror du måske misforstod SP da hun sgade hun tog rigeligt på. Nok ment som at hun tager som meget på som hun skal

Aldrig i følge min SP, da de jo så begynder på grød, og dermed aldrig kommer op på mere.

Kian spiste 1,2 L i mere end 14 dage og tog 1 kg. på, på 3 uger, hvor han, nu han er så gammel, gerne skal tage 150 g. på i ugen.

Jeg begyndte så at give ham grød, da jeg mente det var fordi han ikke blev mæt, og vupti, nu tager han ca. 150 g. på i ugen

Så lidt - vil jo gerne hjælpe

Uha, ja nogle gsnge tænker jeg også om hun spiser mere/oftere fordi hun ikke er nok mættet. Min mor snakkede om jeg kunne komme Maizena staves?) i mælken for at der skulle være mere "gods" i, men det tør jeg skisme ikke. Men det er vel også først ved 3-4 mnd alderen man kan give andet end mælk!

Det er flot hun følger nu, hvor gammel var han da han begyndte at få grød?

Ja det kan du have ret i. Moderskabet er sikkert bare en stor bekymring Men det følger vel med. Man kan helt sikkert bare ikke gære alt perfekt!

Anmeld

6. marts 2011

Senia

Enayia skriver:

Uha, ja nogle gsnge tænker jeg også om hun spiser mere/oftere fordi hun ikke er nok mættet. Min mor snakkede om jeg kunne komme Maizena staves?) i mælken for at der skulle være mere "gods" i, men det tør jeg skisme ikke. Men det er vel også først ved 3-4 mnd alderen man kan give andet end mælk!

Det er flot hun følger nu, hvor gammel var han da han begyndte at få grød?

Ja det kan du have ret i. Moderskabet er sikkert bare en stor bekymring Men det følger vel med. Man kan helt sikkert bare ikke gære alt perfekt!

Hvor længe og hvor meget spiser hun i gennemsnit på en dag?

Det din mor siger er nemlig rigtigt - det gør vi ved Kian når han skal have sin flaske til natten. Det har han fået siden han var 3½ måned. Syntes du skal spørge SP om ikke hun må få det, evt. bare til natten..

Men men.. vågner hun om natten for at spise og hvor lang tid går der imellem hendes måltider?

Har opskrift på det til dig hvis det er. Det Marizenaen gør at at gøre mælken tykkere, så hun ikke spiser det så hurtigt, og det ligger også lidt tungere i maven og mætter dermed mere.

Kian var lidt under 4 mdr. da jeg begyndte at give ham grød.

Hehe ja, og bekymringer bliver ikke mindre med tiden, tværtimod hehe

Tja.. hvis hun er sund, rask, udvikler sig, og er glad - så gør du da det hele perfekt

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

Lille-Nivs.Mor skriver:

Hvor længe og hvor meget spiser hun i gennemsnit på en dag?

Det din mor siger er nemlig rigtigt - det gør vi ved Kian når han skal have sin flaske til natten. Det har han fået siden han var 3½ måned. Syntes du skal spørge SP om ikke hun må få det, evt. bare til natten..

Men men.. vågner hun om natten for at spise og hvor lang tid går der imellem hendes måltider?

Har opskrift på det til dig hvis det er. Det Marizenaen gør at at gøre mælken tykkere, så hun ikke spiser det så hurtigt, og det ligger også lidt tungere i maven og mætter dermed mere.

Kian var lidt under 4 mdr. da jeg begyndte at give ham grød.

Hehe ja, og bekymringer bliver ikke mindre med tiden, tværtimod hehe

Tja.. hvis hun er sund, rask, udvikler sig, og er glad - så gør du da det hele perfekt

Uh hvor længe hvor længe, du kan altså rimlig hurtigt slubre 100-130 ml i sig, på omkring 15 minutter ca. hun spiser gennemsnitlig hver 3 time, det er lidt forskelligt. Om natten er det også forskelligt, nogle gange vågner hun efter 2 timer, andre gange 4 eller 5-6 timer, jo længere hun har sovet jo mere spiser hun jo så, og efter en god lur på en 3-4 timer i dag slubrede hun altså nemt 140 i sig

Nu kommer SP d 16 så vil jeg lige høre hende med at komme det fylde i. Jeg vil da meget gerne have din opskrift og evt hvor man køber det der henne og hvad det hedder

Hvor er jeg glad for dit svar, det er virkelig noget som jeg kan bruge. Det er også rart man ikke er helt palle alene i verden med den bekrymring om mad til de små

Anmeld

6. marts 2011

dorthemus

Altså skal vi slet ikke se hvor skøn din lille pige er

Anmeld

6. marts 2011

Enayia

dorthemus skriver:

Altså skal vi slet ikke se hvor skøn din lille pige er

Haha så pyt da, der er også lidt i min foto mappe, men her er nogle fra weekenden

Knus

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. marts 2011

Senia

Enayia skriver:

Uh hvor længe hvor længe, du kan altså rimlig hurtigt slubre 100-130 ml i sig, på omkring 15 minutter ca. hun spiser gennemsnitlig hver 3 time, det er lidt forskelligt. Om natten er det også forskelligt, nogle gange vågner hun efter 2 timer, andre gange 4 eller 5-6 timer, jo længere hun har sovet jo mere spiser hun jo så, og efter en god lur på en 3-4 timer i dag slubrede hun altså nemt 140 i sig

Nu kommer SP d 16 så vil jeg lige høre hende med at komme det fylde i. Jeg vil da meget gerne have din opskrift og evt hvor man køber det der henne og hvad det hedder

Hvor er jeg glad for dit svar, det er virkelig noget som jeg kan bruge. Det er også rart man ikke er helt palle alene i verden med den bekrymring om mad til de små

Hm.. umiddelbart lyder det ikke så galt igen syntes jeg. Kian har spist 200 ml. fra han var 3 mdr. og kom hurtigt op på de 150 ml. pr. måltid. tror han var 1½-2 mdr. da han begyndte med det. Og hun spiser med god aftand imellem måltiderne. Hvor mange måltider spiser hun ca. om dagen?

Her er opskriften, og Marizena'en er bare den der hedder majsstivelse og det kan du købe i alle supermarkeder

250 ml. koldt vand (bruger flaske til at måle det af med)

2 tsk. Majsstivelse

Det rør du sammen med et piskeris i gryden og koger op, og lader det koge i 2-3 min. Herefter afkøler du det en smule og kommer  pulver i hvad der svarer til mængden af væske. F.eks. ved Allomin, skal der 6 skefulde ved 180 ml. Så jeg kommer 6 i.

Det rører du sammen og giver hende. Meget let at lave Men men.. hun skal ikke have for meget af det. Ville nok give hende maks. 50ml. af det og så plejer vi at komme det sammen med alm. mm eller mme. Så hvis du nu kommer 50 modermælk i flasken og 50 af Maizenaen, og giver hende tror jeg det passer meget godt.

Men syntes du skal vente til du har snakket med SP. Bare så du er på den sikre side.

Har selv fået opskriften af min SP forresten

Dejligt at kunne hjælpe dig Har selv inden jeg selv valgte at starte grød, følt mig lidt alene.

Anmeld

6. marts 2011

dorthemus

Enayia skriver:

Haha så pyt da, der er også lidt i min foto mappe, men her er nogle fra weekenden

Knus

NEEEEEEEJ hvor er hun yndig  Får helt lyst til en mere nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.