kejsersnit og tampon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

MaliksMor

Ranarupta skriver:

Ej... Det ville jeg klart gå til lægen med!
Og så ville jeg oven i købet nok også finde mig en ny læge.
Han lyder altså ikke for kvik!

Jeg har i øvrigt også fået KS for knap ti mdr. siden og har ikke fået at vide, at jeg ikke må bruge tampon.

Jeg det må jeg nok hellere..

- jeg synes det er meget underligt, at alle skriver at det gerne må bruge tampon, da han virkelig fik det til at lyde som om, at jeg ikke var rigtig klog siden jeg kunne ha' den tanke (at bruge tampon) det bare så ærveligt, vi har ikke rigtig kommet i svømmehal med Malik, pga jeg har haft mens hele tiden, og troede ikke man måtte bruge tampon!

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

KarinaIda

CamillaRH skriver:

Hej piger.

Jeg har lige et lille spørgsmål.

Fik AK for snart et år siden, vi skal i svømmehal imorgen og har selvf lige fået min mens

- Er det okay at bruge tampon, når det kun er en time?

.. snakkede med min læge om det, og han sagde at jeg ikke måtte bruge tampon, og han gad ikke rigtig komme med en forklaring.. det kunne jeg bare godt glemme ( men, der snakkede vi sådan gerneret i hverdagen ). Men, tænker når det kun er en time kan der vel ikke ske noget ved det?

hjæælp..

Hvorfor vil han ikke have du bruger tampon??

Altså nu er det lidt over 2½ år siden jeg fik akut kejsersnit, og jeg fik intet af vide med jeg ikke måtte bruge tampon!!! Jeg brugte det ca 2 mdr efter, selvom jeg var alvorligt syg pga kejsersnittet...

Efter min mening, så kan du da sagtens bruge tampon i sømmehallen og udenfor svømmehallen, hvis du har det fint med det selv!!!

Anmeld

5. marts 2011

MaliksMor

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Ikke for at skræmme dig, men 7 mdr ca, efter Matilde's fødsel begyndte jeg og plet blød, jeg var ved læge, gynækolog og på sygehuset, hvor de kunne konstatere at jeg havde lidt moderkage siddende tilbage i livmoderen, så jeg fik en tid til en udskrabning, men til mit held begyndte jeg og bløde 2 dage før udskrabningen, så den dag hvor jeg skulle have foretaget udskrabningen blev jeg scannet, og de kunne se at det var kommet ud af sig selv, heldigvis..
Så jeg synes altså at du skal se og smutte til læge og forlange at komme til en gynækolog, for det kunne jo være det var samme problem ved dig..

Jeg tror også de vil undersøge mig for alt det der..

mmh, jeg har lige fået afvide af en veninde, at hun også blødte konstant i 6 måneder og det var pga. p-staven.. Så jeg tror jeg vil ha' den fjernet..

- tak for info smukke

Anmeld

5. marts 2011

MaliksMor

KarinaIda skriver:

Hvorfor vil han ikke have du bruger tampon??

Altså nu er det lidt over 2½ år siden jeg fik akut kejsersnit, og jeg fik intet af vide med jeg ikke måtte bruge tampon!!! Jeg brugte det ca 2 mdr efter, selvom jeg var alvorligt syg pga kejsersnittet...

Efter min mening, så kan du da sagtens bruge tampon i sømmehallen og udenfor svømmehallen, hvis du har det fint med det selv!!!

Jamen, det svarede han ikke rigtig på. Han var bare meget negativ omkring det, og sagde bare at " det kunne jeg godt glemme alt om " og at der skulle gå de der to år, ligesom han også sagde at der skal gå to og før jeg for barn nummer 2. men, det anbefalet min læge oppe på Sygehuset dengang jeg fik malik, også..

Jeg tror bare han er gammel dags for det lyder da mærkeligt når ingen andre har fået det afvide af deres læger..

Anmeld

5. marts 2011

KarinaIda

CamillaRH skriver:

Jamen, det svarede han ikke rigtig på. Han var bare meget negativ omkring det, og sagde bare at " det kunne jeg godt glemme alt om " og at der skulle gå de der to år, ligesom han også sagde at der skal gå to og før jeg for barn nummer 2. men, det anbefalet min læge oppe på Sygehuset dengang jeg fik malik, også..

Jeg tror bare han er gammel dags for det lyder da mærkeligt når ingen andre har fået det afvide af deres læger..

Den med der skulle gå to år inden barn nr to kom, har jeg også hørt... Og her går der lige præcis 2 år og 9 mdr(hvis jeg vel og mærke føder til terminsdatoen) hehe...

Anmeld

5. marts 2011

saxa

Underlig læge.. Jeg har fået to Aks og har brugt tampon begge gange, når mensen er kommet.. Har aldrig hørt man ikke måtte Lyder mystisk sys jeg.. Hehe.. Mht at der helst skal gå to år, før en evt. graviditet igen, er sandt nok.. Noget med helingsprocessen af livmoder + ar osv.. Meeen den der med tamponen.. Ahh.. Det er vist en And

Anmeld

7. marts 2011

Christina.78

CamillaRH skriver:

det forstår jeg ikke.

fik afvide oppe på hospitalet at der mindst skal gå to år før at jeg må blive gravid igen pga. kejsersnittede..

Hejsa, det med de 2 år er korrekt..ved ikke om de anbefaler det allesteder, men ved mig ihvertfald..fødte ved akut kejsersnit nov 07 og blev gravid i sommeren 08..sat til marts 09..min livmoder brister da de sætter den første stikpille op i 38+0...de har så sagt at jeg som minimum gerne skulle vente 2 år med at blive gravid igen for at min livmoder har en chance for at være helet ordentligt..det stadig ingen garanti men så har den haft chancen..

(vi mistede vores første datter og her ved 2 gang tæt på, så vi lytter meget efter hvad lægerne siger) så..for nogle går det godt med mindre end 2 år imellem og ved andre ikke...

Anmeld

7. marts 2011

MaliksMor

Christina.78 skriver:

Hejsa, det med de 2 år er korrekt..ved ikke om de anbefaler det allesteder, men ved mig ihvertfald..fødte ved akut kejsersnit nov 07 og blev gravid i sommeren 08..sat til marts 09..min livmoder brister da de sætter den første stikpille op i 38+0...de har så sagt at jeg som minimum gerne skulle vente 2 år med at blive gravid igen for at min livmoder har en chance for at være helet ordentligt..det stadig ingen garanti men så har den haft chancen..

(vi mistede vores første datter og her ved 2 gang tæt på, så vi lytter meget efter hvad lægerne siger) så..for nogle går det godt med mindre end 2 år imellem og ved andre ikke...

Det er jeg virkelig ked af at hører

- jeg har helt klart også tænke mig at vente de to år, som lægen har sagt. Jeg føler mig stadig irreteret af aret. Kan fx. ikke ha' stramme bukser på endnu og sådan..

Anmeld

7. marts 2011

XXSS

CamillaRH skriver:

Hej piger.

Fik AK for snart et år siden, vi skal i svømmehal imorgen og har selvf lige fået min mens

.. snakkede med min læge om det, og han sagde at jeg ikke måtte bruge tampon, og han gad ikke rigtig komme med en forklaring.. det kunne jeg bare godt glemme ( men, der snakkede vi sådan gerneret i hverdagen ). Men, tænker når det kun er en time kan der vel ikke ske noget ved det?

hjæælp..

Det lyder som om du skal skifte læge!

Og ja, selvfølgelig må du bruge tampon - jeg kan ikke se, hvilke problemer der skulle være i det når du har fået kejsersnit, jeg har selv fået to.!

Anmeld

7. marts 2011

Mette+Mathias

CamillaRH skriver:

Hej piger.

hjæælp..

Har jeg da heller aldrig hørt om. Jeg fik AK for ...puhh...15½ år siden, og jeg har ALDRIG nogensinde hørt om det, og har da ellers være pænt opmærksom på ting om KS, da jeg jo selv har fået et.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.