kejsersnit og tampon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.908 visninger
44 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

MaliksMor

Hej piger.

Jeg har lige et lille spørgsmål.

Fik AK for snart et år siden, vi skal i svømmehal imorgen og har selvf lige fået min mens

- Er det okay at bruge tampon, når det kun er en time?

.. snakkede med min læge om det, og han sagde at jeg ikke måtte bruge tampon, og han gad ikke rigtig komme med en forklaring.. det kunne jeg bare godt glemme ( men, der snakkede vi sådan gerneret i hverdagen ). Men, tænker når det kun er en time kan der vel ikke ske noget ved det?

hjæælp..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

celkt

kejsersnit for et år siden...?!?

Jeg vil sige, at selvfølgelig må du bruge tampon... - har da aldrig hørt om at man ikke skulle måtte det efter et kesersnit, hvis ikke du har haft komplikationer med underlivsbetændelse....

jeg har fået kejsersnit, og har da brugt tamponer af og til lige siden....

Anmeld

4. marts 2011

Bom

Jeg fik aks i maj 2010, og jeg bruger altså tampon, dog har jeg kun haft min menses 3 gange siden Matilde blev født, men jeg har aldrig hørt om at man ikke måtte bruge dem.. Så her er livet meget lettere med tampon..

Anmeld

4. marts 2011

Isabella_mor

dumme læge..

selfølgelig må du bruge tampon efter et år..!!!! hvorfor i alverden skulle du ikke måtte bruge det...

det ville jeg altså skide højt og flot på.. jeg bruger kun bind når jeg bløder frem til at min slimhinde i skeden ikke er irriteret længere.. fik jo Kejsersnit for snart 8 uger siden og det er ret nyt stadig..

men efter det, så ryger der en tampon op når jeg bløder.. jeg kan simpelthen ikke fordrage at skulle rende rundt med anderøv... 

Anmeld

4. marts 2011

SussieThyssen

CamillaRH skriver:

Hej piger.

Jeg har lige et lille spørgsmål.

Fik AK for snart et år siden, vi skal i svømmehal imorgen og har selvf lige fået min mens

- Er det okay at bruge tampon, når det kun er en time?

.. snakkede med min læge om det, og han sagde at jeg ikke måtte bruge tampon, og han gad ikke rigtig komme med en forklaring.. det kunne jeg bare godt glemme ( men, der snakkede vi sådan gerneret i hverdagen ). Men, tænker når det kun er en time kan der vel ikke ske noget ved det?

hjæælp..

Hvorfor skulle du ikke kunne bruge et tampon når det er et år siden du fik akut kejsersnit??
Det er da det underligste jeg nogen sinde har hørt

Du kan bruge tamponer allerede ved din første mens efter, men vil da anbefale at man måske lige lader en enkelt mensperiode gå inden man begynder på det.
Jeg har en lægeveninde og spurgte lige hende, og hendes kommentar var, at det er da noget sludder at man ikke skulle kunne bruge tamponer bare fordi man har fået kejsersnit hvad enten det er AK eller PK.
Såret i livmoderen er normalt helet så snart man er stoppet med udflåd, men man skal jo huske at man har arvæv i livmoderen, som er tyndt og nyt. Derfor er det vigtigt at skifte meget tit og være opmærksom på hygiejnen, sagde hun.
Så en enkelt pustepause for livmoderen under den første mens er altså godt, og så kan du bruge tamponer på normal vis.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. marts 2011

MaliksMor

celkt skriver:

kejsersnit for et år siden...?!?

Jeg vil sige, at selvfølgelig må du bruge tampon... - har da aldrig hørt om at man ikke skulle måtte det efter et kesersnit, hvis ikke du har haft komplikationer med underlivsbetændelse....

jeg har fået kejsersnit, og har da brugt tamponer af og til lige siden....

Hmmmm

Lyder underligt, min læge var meget IMOD det, og sagde det kunne jeg godt glemme alt om..

..

Anmeld

4. marts 2011

MaliksMor

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Jeg fik aks i maj 2010, og jeg bruger altså tampon, dog har jeg kun haft min menses 3 gange siden Matilde blev født, men jeg har aldrig hørt om at man ikke måtte bruge dem.. Så her er livet meget lettere med tampon..

Det simpelthen løgn!

jeg hader at bruge bind, da jeg overhovedet ikke føler mig tilpas, hvis vi fx. skal nogle steder hen.

Anmeld

4. marts 2011

MaliksMor

isabellamor skriver:

dumme læge..

selfølgelig må du bruge tampon efter et år..!!!! hvorfor i alverden skulle du ikke måtte bruge det...

det ville jeg altså skide højt og flot på.. jeg bruger kun bind når jeg bløder frem til at min slimhinde i skeden ikke er irriteret længere.. fik jo Kejsersnit for snart 8 uger siden og det er ret nyt stadig..

men efter det, så ryger der en tampon op når jeg bløder.. jeg kan simpelthen ikke fordrage at skulle rende rundt med anderøv... 

Nu bliver jeg altså irreteret.. det er du den 3 som skriver

Jeg har blødt, næsten hverdag efter jeg fik lillemanden. og har KUN brugt bind pga. lægens ord og jeg bruger normalt aldrig bind, da jeg hader det. ( kun om natten ) iiiiiiiiiiih...

men, hvor fantastisk, deejligt at hører.. så bliver svømmehalen intet problem imorgen.. ++++ jeg skal da ud op shoppe tamponer imorgen

Anmeld

4. marts 2011

Bom

CamillaRH skriver:

Det simpelthen løgn!

jeg hader at bruge bind, da jeg overhovedet ikke føler mig tilpas, hvis vi fx. skal nogle steder hen.

Synes det er en underlig læge du har..

Altså det eneste jeg kan se skulle være en hindring for tampon er vist man er sprækket fra syd til nord, og det skal hele op, men ks, hmm.....

Jeg kan hellere ikke fordrage at rende kun med sådan en ketchup klud i trussen..

Anmeld

4. marts 2011

MaliksMor

SussieThyssen skriver:

Hvorfor skulle du ikke kunne bruge et tampon når det er et år siden du fik akut kejsersnit??
Det er da det underligste jeg nogen sinde har hørt

Du kan bruge tamponer allerede ved din første mens efter, men vil da anbefale at man måske lige lader en enkelt mensperiode gå inden man begynder på det.
Jeg har en lægeveninde og spurgte lige hende, og hendes kommentar var, at det er da noget sludder at man ikke skulle kunne bruge tamponer bare fordi man har fået kejsersnit hvad enten det er AK eller PK.
Såret i livmoderen er normalt helet så snart man er stoppet med udflåd, men man skal jo huske at man har arvæv i livmoderen, som er tyndt og nyt. Derfor er det vigtigt at skifte meget tit og være opmærksom på hygiejnen, sagde hun.
Så en enkelt pustepause for livmoderen under den første mens er altså godt, og så kan du bruge tamponer på normal vis.

Kærligst
Sussie

Hvor har jeg dog bare lyst, til at ringe om spørge min læge hvorfor han har bildt mig det ind så han fik det til at lyde som om at der min. skulle gå to år. ligesom hvis man vil ha' barn nummer to...

tusind tak for svar.. det gør da hverdagene meget nemmere.. jeg føler mig så utilpas i bind..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.