epiduralblokade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

mortilnoahogmelina

Jeg sagde præcis som dig . Jeg SKAL have den . Men nej nej nej , det kan ændre sig SÅÅÅ mange gange under din fødsel . 

Jeg kom på fødemodtagelsen kl 22.30 ca. Med de sindsygeste veer . og jeg skulle bare HAVE den der epidural . var 5 cm åben

Jeg kommer over på FG kl  23.15 ca . jeg bliver undersøgt jeg er 8 cm åben . 

Bliver så spurgt af min søde JM om jeg vil have noget smertelindring , først forklare hun mig hvad der findes , da jeg slet ikk var mentalt til stede på det tidspunkt pga veer . Jeg får så varme pude foran og bagved , da hun mner vi skal prøve andre muligheder før end epiduralen . 

23.45 ca var mine smerter SÅÅÅÅ stærke at jeg bad om den epiduralblokade selv , ind kommer anæstasilægen som skal ligge det efter ja 5 min vil jeg tro der går , føles som en evighed , hun gør sig klar til at gøre mig klar så vi kan få den lagt , 

Lige inden du stikker går vandet kl er nu ca 00.00 og 01.39 kom min lille guldklump ud . UDEN nogen smertelindring . 

Så du skal tage fødslen som den kommer , du kan IKKE forberede dig på noget af det , for du kan slet slet ikk sætte dig ind i noget af det før end du ligger der . 

Det er det mest smertefulde , mest fantastiske , skøneste , osv jeg har oplevede og kommer til at opleve . 

Jeg fødte på blot 3 timer . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

SHERO

Jeg har nok lidt en skrækhistorie.

tror det er meget forskelligt. Kommer an på hvor god narkose lægen er og hvordan dine rygvivler ser ud.

Ved mig gjorde det MØG ondt, fik lagt den inden veerne rigtig tog til, men ville have den inden det begyndte at gøre rigtig nas.

Tog 30 min at ligge den, og han sagde det var lokalbedøvelsen der gjorde ondt.. Mmm flot, han stak og stak og stak og kunne ikke ramme, ved 5 forsøg ramte han så rigtig, men hver gang han ramte forkert gjorde det altså virkelig ondt. Den virkede så kun i den ene side fordi den lå skævt, så de ville ligge den igen, hjalp heldigvis lige at justere kateteret.

Røg ind til akut kejsersnit, og så ville den nye læge ligge den om, fordi jeg havde haft problemer med den første... der tog det heldigvis kun 5 min, og gjorde ikke ligeså ondt, men ondt gjorde det nu stadig.

Fik så bivirkning, og fik spinal hovedepine, som gjorde mere ondt end nogen af de veer jeg nåede at få, så kunne intet. Efter 2½ døgn, blev jeg så stukket endnu en gang i ryggen, og fik et bloodpatch for at dække lækagen, der reagerede min krop helt sindsygt på nerverne så alle muskler i kroppen dirrede...

Jeg oplevede det virkelig smertefuldt, men ikke desto mindre vil jeg stadig have det igen en anden gang (ønsker godt nok pks så kommer ud på et) men tankerne om veer skrammer mig stadig mere...

Anmeld

28. februar 2011

CiSo

Jeg fik ikke en under min fødsel, men som de andre siger er jeg ret sikker på du ikke tænker ret meget over nåle og smerte ved blokaden, da veerne er så slemme at du kun kan fokuserer på dem!

Altså når du har veer, er du villig til at gøre alt for at slippe af med dem.. Jeg var parat til at smadre den første, der sagde bare et ord forkert! såååh, en blokade er hvist ingenting.. (siger jeg, som ikke har prøvet det. )

Anmeld

28. februar 2011

tazz

jeg er så nåleræd, at sidste gang jeg skulle operes, var der tre om at holde mig så jeg kunne blive bedøvet  så jeg frygtede også virkelig epiduralen, og ville ikke have den! Fødslen udviklede sig så sådan, at jeg ikke kunne undgå den og den gjorde slet ikke ondt! Eller jo bedøvelsen er da ikke en fest, men veerne var temmelig meget værre

Kan kun råde dig til, at tage det som det kommer, så slipper du for, at stresse dig selv for meget

Anmeld

28. februar 2011

Silvermist

For det første er det jo op til dig selv om du ønsker en epiduralblokade eller ej.

Jeg fik en epiduralblokade da jeg fødte min første datter. Min jordemoder kaldte den en walking-epiduralblokade.

Epiduralblokaden i sig selv gjorde ikke ondt, det var smerterne fra veerne der fyldte. Jeg havde rigtig god erfaring med den efter at lægen endelig fik den lagt. Jeg fik nemlig altid en ve, da han ville forsøge at lægge den. Da den begyndte at virke fik jeg det meget bedre. Jeg fik desuden lidt søvn og da jeg vågnede var jeg 10 cm åben. Jeg havde god følelse under presseveerne og kunne komme op at stå med det samme efter fødslen.

Da jeg fødte min anden datter fik jeg ingen smertelindring.

Anmeld

28. februar 2011

tazz

TrineLærke skriver:

Jeg tænker også at det jo er noget du selv bestemmer om du vil have. Der er ingen der siger at du SKAL have den  Lad være med at tage sorgerne på forskud.

Og nej, jeg synes ikke det gjorde ondt, for når du sidder med mega mange veer oveni, så ligger du ikke mærke til det, så er det veerne der gør ONDT!

Jo, lægerne/sygeplejeskerne kan godt overrule dig, hvis det er eneste udvej. Mine veer var så slemme, at jeg mistede bevidstheden mellem veerne og min krop gik i chok, så der blev ringet efter en narkoselæge.

Anmeld

1. marts 2011

Ann.

Jo, lægerne/sygeplejeskerne kan godt overrule dig, hvis det er eneste udvej. Mine veer var så slemme, at jeg mistede bevidstheden mellem veerne og min krop gik i chok, så der blev ringet efter en narkoselæge.

Ja, men så lagde du vel heller ikke rigtig mærke til at de lagde den epi?

Anmeld

1. marts 2011

morethanperfect

WilliamsMorLise skriver:

Hej folkens.

Jeg er en pige på 17 år, som er 31 uger henne. Jeg glæder mig rigtig meget til William kommer til verden!!
Jeg er bare hammer nervøs for en ting. EPIDURALBLOKADE ......
Jeg hader nåle. Jeg kan ikke få taget en blodprøve uden at skulle ligge ned i tilfælde af jeg besvimer..

Jeg vil gerne høre sandheden. Også hvis den er forfærdelig. Jeg vil gøre mig klar på denne epoduralblokade. SÅ HER KOMMER DET:

Hvordan føltes det at få den? Mærker man det meget? Og hvordan forgår det??:-))

Mvh. Nervøse William's mor. 

Man kan godt mærke man blir stukket , MEN veerne er langt slemmere .. Og det svært og sidde stille samtidig mens det gør så ondt .. Uhh .. Håber du overkommer din skræk lidt 

Anmeld

1. marts 2011

Mikkel's mor <3

WilliamsMorLise skriver:

Hmm. Jamen jeg vil rigtig gerne have den for at ungå smerter.
Men jeg vil gerne lige forbederedes på den.. Hehe:-))

- Men du synte ikke det var slemt?? Hmm.. Jeg håber godt nok ikke jeg mærker så meget når den bliver lagt. . Hehe

Jeg fik den af to gange fordi at de stak forkert første gang og mærkede overhovedet ikke noget, før efter de tog den ud, var det lidt ømt hvor den havde sat. det er virkelig gudsgave til kvinder
var ellers ligesom dig også virkelig bange for nåle. men når man har veer er det intet vedsiden af, kunne heller ikke mærke den efter fødslen med k-vitamin. (:

Anmeld

1. marts 2011

Benjamins'mor

Man SKAL ikke have epiduralblokaden, det er noget du selv vælger hvis du mener du har behov for det.

Jeg fik den ikke, og havde heller ikke haft behov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.