ARGH jeg er så splittet... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Zafir

Fru Nielsen skriver:

Åhh kan så godt forstå dine tanker..... Du vil forsøge at være god, men samme tid så er du også bange for om du gør mere skade end gavn i forhold til din egen datter... Sikke et dilemma!

Men jeg tror/håber at når de andre børn i klassen ser at hende pigen her leger med en populær pige i klassen, at de så også får øjne op for hende... Og måske hendes mobbe tendens osv ligger til grund for at hun ingen venner har, og heller dårlig opmærksonhed end slet ingen... Kan jo være hun virkelig forvandler sig til en super sød pige hvis hun bliver logget med ind i det sociale liv....

Håber pigerne får sig en dejlig eftermiddag....

Knus

Jeg er helt sikker på at hendes trang til at drille osv, er fordi hun bare vil have en eller anden form for opmærksomhed. Jeg har jo været med i skole et par gange, hvor jeg har observeret hende. Jeg har også snakket med deres lærer/pædagog derovre omkring hnde og de siger at de har øje for situationen... Men jeg syntes bare ikke der sker noget altså mm...

Men det er HELT sikkert, det med opmærksomheden... Så hun skal jo have det vendt, så hun kan finde ud af at skabe sig positiv opmærksomhed, i stedetfor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

pussepige

Først vil jeg sige at det er stort det du gør ved at tage pige med hjem for at lege..

Det er rigtig svært at være forældre til et barn der har det som hende. Jeg har en søn der noget at det samme som hende pigen har.. Mig der er bag dette indlæg https://www.baby.dk/debat/89636pi1/ordet-er-frit/min-soen-paa-8-aar-har-det-meget-skidt-.aspx

Om det ødelægger noget for din datter er svært at sige. Min søn blir ALDRIG inviteret hjem til nogen og ringe vi til forældrene i weekenderne for at hører om deres barn kan lege med min søn, så er der altid tusind undskyldninger. Så jeg vil sige at bare der var en som dig her hvor jeg bor som "tør" tage ens barn med hjem ville jeg være ovenud lykkelig. Min søn leger sjælden med nogen fra hans klasse i fritiden.. Desværre.

Håber de 2 tøser får en fantastisk eftermiddag..

Anmeld

24. februar 2011

Zafir

Sasja77 skriver:

Jeg har ingen guldkorn at smide af mig men jeg ville bare sige at jeg synes du har en fantastisk datter som jo øjensynligt slægter sin mor på når det kommer til at behandle sine medmennesker godt!

Jeg tror til dels det er spøgelser fra din egen barndom men jeg forstår godt at du har det sådan. Børn kan jo være ret så modbydelige overfor hinanden når det handler om popularitet men måske netop fordi at Idun er så vellidt af sine klassekammerater kan det være at de følger hende fremfor at støde hende fra sig Idun bliver måske endnu mere et forbillede på hvordan man behandler sine medmennesker og den omtalte pige vil måske slet ikke drille mere hvis de andre ser Idun og følger hendes eksempel og nærmer sig pigen?!

Jeg håber og ønsker at for dig, Idun og pigen at det er sådan det kommer til at gå

Og lige en sidebemærkning; det er da lidt skræmmende at stedmoderen er mere obs på datteren en hendes egen mor! 

Jeg håber at det bliver rigtig hyggeligt!!

Kram herfra

Jeg er faktisk også ret skræmt over det med moren/stedmoren...

OG det får mig også til at tænke på, hvad der ligger til grund for at hun opfører sig sådan og at det måske i virkeligheden er faren og stedmoren, man skal tale med eller opfordre læren til at tale med???

Men jeg var lige ved at falde ned af stolenigår, da de ringede med det samme, at de havde hentet hende, fordi moren slet ikke har reageret... mmm

Anmeld

24. februar 2011

Zafir

SussieThyssen skriver:

Jeg vil sige, at det er super, at I inviterer pigen hjem, men aht Iduns bedsteveninde, så tag en snak med dem begge to..også bedsteveninden..sådan at du får præget hende til at forstå, at selvom man er bedstevenner, så kan man godt være god mod andre og give plads til dem også.
Det ødelægger intet imellem dem at de tager hånd om staklen, og får opdraget på hende og lært hende hvordan man begår sig.
jeg har i flere år kørt temaer, som gæstelærer på skoler, om netop mobning og deslige, også for den aldersgruppe, og sådan nogle piger i den alder kan godt forstå tingene, når man sætter dem i perspektiv for dem og snakker fornuftigt med dem.
Og så skulle det ikke undre mig, om I 3 i fællesskab kan hjælpe pigen til bedre social adfærd og kontakt.

Kærligst
Sussie

Jeg vil i hvertfald være OBS på det og måske så tage en snak med både bedsteveninden og bedstevenindens mor og Idun sammen... Hvis det er der går skår i deres forhold pga det.

Anmeld

24. februar 2011

slettet_7530

Jeg må indrømme jeg tænker som Serinas et eller andet, for jeg får faktisk helt ondt i maven på den lille piges vegne, tænk sig at ikke bare børnene men også forældrene har fordomme om et lille barn det synes jeg simpelthen er SÅ trist og jeg mener bestemt at det er HELE klassens opgave at f denne pige ind i fællesskabet også lærerens.
Jeg ville forslå at i laver legegrupper samt t den omtalte pige kommer i familieklasse.
Håber at får vist de andre forældre at hun er en helt almindelig lille pige der må være ekstremt ked af det indeni

Anmeld

24. februar 2011

Zafir

pussepige skriver:

Først vil jeg sige at det er stort det du gør ved at tage pige med hjem for at lege..

Det er rigtig svært at være forældre til et barn der har det som hende. Jeg har en søn der noget at det samme som hende pigen har.. Mig der er bag dette indlæg https://www.baby.dk/debat/89636pi1/ordet-er-frit/min-soen-paa-8-aar-har-det-meget-skidt-.aspx

Om det ødelægger noget for din datter er svært at sige. Min søn blir ALDRIG inviteret hjem til nogen og ringe vi til forældrene i weekenderne for at hører om deres barn kan lege med min søn, så er der altid tusind undskyldninger. Så jeg vil sige at bare der var en som dig her hvor jeg bor som "tør" tage ens barn med hjem ville jeg være ovenud lykkelig. Min søn leger sjælden med nogen fra hans klasse i fritiden.. Desværre.

Håber de 2 tøser får en fantastisk eftermiddag..

Det er også derfor ejg IKKE FORSTÅR hvorfor hendes mor har haft 100 ting der lige var i vejen, for at de to kunne lege sammen noget før?!... mmm... Og derfor det chokere mig at det skal være stedmoren der reagerer... Mmm...

Jeg er virkelig ked af at høre det med din søn Bliver der ikke gjort noget i klassen?

I Iduns klasse aftalte vi på sidste forældremøde at have legegrupper. Så er der 4 i en gruppe, der bliver sat tilfældigt sammen også skal de inviterer hjem alle 4 på én gang 1 gang om måneden på skift. Når det har været hele gruppen igennem, bliver der lavet nye grupper, så der kommer til at blive leget med flere på tværs af normale lege relationer.

Tilsyneladende virker det ret godt... mmm... Måske var det et forslag i din søns klasse???...

Anmeld

24. februar 2011

Sasja77

Zafir skriver:

Jeg er faktisk også ret skræmt over det med moren/stedmoren...

OG det får mig også til at tænke på, hvad der ligger til grund for at hun opfører sig sådan og at det måske i virkeligheden er faren og stedmoren, man skal tale med eller opfordre læren til at tale med???

Men jeg var lige ved at falde ned af stolenigår, da de ringede med det samme, at de havde hentet hende, fordi moren slet ikke har reageret... mmm

Jeg tror du har ret! Det er nok faderen og stedmoderen man skal gå til her. Er skolen klar over det? Altså at hun ikke opfører sig så pænt og i så fald ved du hvad de siger til det? Det er jo synd for hende for jeg tror også at det at hun driller er fordi hun mangler noget opmærksomhed og så tager hun hvad hun kan få og så selvom det er negativ. Hold da op jeg ville have det så skidt som mor hvis jeg fandt ud af at mit barn drillede andre Og jeg ville virkelig gøre mit til at finde ud af hvad årsagen til at hun drillede var!

Anmeld

24. februar 2011

Zafir

Albertesmor skriver:

Jeg må indrømme jeg tænker som Serinas et eller andet, for jeg får faktisk helt ondt i maven på den lille piges vegne, tænk sig at ikke bare børnene men også forældrene har fordomme om et lille barn det synes jeg simpelthen er SÅ trist og jeg mener bestemt at det er HELE klassens opgave at f denne pige ind i fællesskabet også lærerens.
Jeg ville forslå at i laver legegrupper samt t den omtalte pige kommer i familieklasse.
Håber at får vist de andre forældre at hun er en helt almindelig lille pige der må være ekstremt ked af det indeni

Vi HAR legegrupper... Og jeg har virkelig prøvet at snakke med hendes lærer og pædagogerne om det. Og de siger at de er opmærksomme på det. Jeg forstår bare ikke hvorfor det får lov at køre så langt. For hun ER ked af det, altså pigen. Det kan man jo så tydeligt se altså... mmm...

Også når hun blvier SÅ lykkelig for en legeaftale altså.

Håber det bliver en god dag for dem

Anmeld

24. februar 2011

Zafir

Sasja77 skriver:

Jeg tror du har ret! Det er nok faderen og stedmoderen man skal gå til her. Er skolen klar over det? Altså at hun ikke opfører sig så pænt og i så fald ved du hvad de siger til det? Det er jo synd for hende for jeg tror også at det at hun driller er fordi hun mangler noget opmærksomhed og så tager hun hvad hun kan få og så selvom det er negativ. Hold da op jeg ville have det så skidt som mor hvis jeg fandt ud af at mit barn drillede andre Og jeg ville virkelig gøre mit til at finde ud af hvad årsagen til at hun drillede var!

Jeg har gået og tænkt over - siden igår, om jeg skulle tage en lille sludder med stedmoren/faren der henter i eftermiddag... mmm...

Men skolen siger de er opmærksomme..

Anmeld

24. februar 2011

slettet_7530

Zafir skriver:

Vi HAR legegrupper... Og jeg har virkelig prøvet at snakke med hendes lærer og pædagogerne om det. Og de siger at de er opmærksomme på det. Jeg forstår bare ikke hvorfor det får lov at køre så langt. For hun ER ked af det, altså pigen. Det kan man jo så tydeligt se altså... mmm...

Også når hun blvier SÅ lykkelig for en legeaftale altså.

Håber det bliver en god dag for dem

Findes der familieklasse på jeres skole?? for det har jeg en veninde der går i sådan en med hendes søn som havde samme problemer, og han er blevet en helt anden dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.