ARGH jeg er så splittet... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

pussepige

Zafir skriver:

Det er også derfor ejg IKKE FORSTÅR hvorfor hendes mor har haft 100 ting der lige var i vejen, for at de to kunne lege sammen noget før?!... mmm... Og derfor det chokere mig at det skal være stedmoren der reagerer... Mmm...

Jeg er virkelig ked af at høre det med din søn Bliver der ikke gjort noget i klassen?

I Iduns klasse aftalte vi på sidste forældremøde at have legegrupper. Så er der 4 i en gruppe, der bliver sat tilfældigt sammen også skal de inviterer hjem alle 4 på én gang 1 gang om måneden på skift. Når det har været hele gruppen igennem, bliver der lavet nye grupper, så der kommer til at blive leget med flere på tværs af normale lege relationer.

Tilsyneladende virker det ret godt... mmm... Måske var det et forslag i din søns klasse???...

Vi har haft legegrupper i min søns klasse.. Men der er så nogen forældre her ude der ikke synes de "gad" mere så nu er det gået i opløsning.. Her hvor jeg bor er det desværre sådan at man er af bestemt rang hvis man kan sige det sådan. Og er man ikke en af de høje ja så er ens børn jo ikke så meget værd.. For min søns vedkommende tror jeg ikke det hjælper at få lave legegrupper igen da forældrene her ude jo ikke ændre sig af den grund  alligevel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

tinasmor

Hvis Idun har sådan en "høj" plads i klassen, så tror jeg der skal mere til end en legeaftale mv til at hun selv skulle gå hen og blive mobbet.

Synes det er flot det i gør. På mig virker det også vildt mærkeligt, at pigens mor ikke med det samme hoppede til da du tilbød i starten.

De må jo selv vide at hun ikke har nogle venner og hun ikke er så social dygtig til at begå sig.

Anmeld

24. februar 2011

Zafir

Albertesmor skriver:

Findes der familieklasse på jeres skole?? for det har jeg en veninde der går i sådan en med hendes søn som havde samme problemer, og han er blevet en helt anden dreng

Har aldrig hørt om en familieklasse. Det er en ret lille skole, så det tror jeg ikke...

Hva er det?

Anmeld

24. februar 2011

slettet_7530

Zafir skriver:

Har aldrig hørt om en familieklasse. Det er en ret lille skole, så det tror jeg ikke...

Hva er det?

Jamen det er en klasse hvor de børn med de problemer kommer 1 gang om ugen sammen med ders forældre og så får de nogle opgaver, altså i korte træk får de styrket deres selvværd, og et pointsystem så de lærer at begå sig socialt, det er så pædagoger der er i den klasse, jeg vil gerne finde noget mere om det hvis du er interesseret.

Anmeld

24. februar 2011

Zafir

pussepige skriver:

Vi har haft legegrupper i min søns klasse.. Men der er så nogen forældre her ude der ikke synes de "gad" mere så nu er det gået i opløsning.. Her hvor jeg bor er det desværre sådan at man er af bestemt rang hvis man kan sige det sådan. Og er man ikke en af de høje ja så er ens børn jo ikke så meget værd.. For min søns vedkommende tror jeg ikke det hjælper at få lave legegrupper igen da forældrene her ude jo ikke ændre sig af den grund  alligevel..

ARGH hvor er det bare træls for din søn altså

Så har ejg ikke rigtig flere idéer

Anmeld

24. februar 2011

pussepige

Zafir skriver:

ARGH hvor er det bare træls for din søn altså

Så har ejg ikke rigtig flere idéer

Det gør skam ikke noget.. Det er heller ikke bare lige at løse sådan et problem desværre..

Anmeld

24. februar 2011

Zafir

tinasmor skriver:

Hvis Idun har sådan en "høj" plads i klassen, så tror jeg der skal mere til end en legeaftale mv til at hun selv skulle gå hen og blive mobbet.

Synes det er flot det i gør. På mig virker det også vildt mærkeligt, at pigens mor ikke med det samme hoppede til da du tilbød i starten.

De må jo selv vide at hun ikke har nogle venner og hun ikke er så social dygtig til at begå sig.

PRÆCIS!!!!... Det skulle man da mene, specielt, når klasselæren siger at de har opmærksomhed på det, skulle man da mene at det var sammen med forældrene...

Anmeld

24. februar 2011

Zafir

Albertesmor skriver:

Jamen det er en klasse hvor de børn med de problemer kommer 1 gang om ugen sammen med ders forældre og så får de nogle opgaver, altså i korte træk får de styrket deres selvværd, og et pointsystem så de lærer at begå sig socialt, det er så pædagoger der er i den klasse, jeg vil gerne finde noget mere om det hvis du er interesseret.

Jeg er i skolebestyrelsen. Så det vil jeg gerne have mere ativde om Så kan jeg tage det med.

Det lyder rigtig godt...

Anmeld

24. februar 2011

Frk. Himmelblå

Godt gået af dig, Zafir. Flere af din slags, tak! 

Kan godt forstå din bekymring, men tror nu den vil vise sig at være helt unødvendig. ( Din barndom minder MEGET om min søsters ud fra, hvad du skriver, så kan godt følge dig. De "udstødte" smitter - sådan bliver de opfattet, og derfor bliver det også sådan reelt. Selvom det (til at begynde med) er noget forbandet vås!).

Som en anden også skriver, synes jeg, du kan inddrag flere forældre - evt. på et møde eller på intra. Jeg mener, det er alles ansvar at HELE klassen trives. Og ikke bare i forhold til pågældende pige.

Går selvfølgelig også ud fra, at du fortæller Idun, at hun endelig må sige fra, hvis det begynder at føles forkert.  

Anmeld

24. februar 2011

slettet_7530

Jeg er i skolebestyrelsen. Så det vil jeg gerne have mere ativde om Så kan jeg tage det med.

Det lyder rigtig godt...

Den her spalte beskriver ret godt hvad det går ud på.
http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow.aspx?ObjectId =42540

Her meget kort http://www.engskolen.kk.dk/Infoweb/indhold/Undervisning%20generelt/om%20familieklasse.htm

og igen her http://www.engskolen.kk.dk/Infoweb/indhold/Undervisning%20generelt/om%20familieklasse.htm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.