Vægt uge 28

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

Moar2011

camillakrath skriver:

Du har helt ret

Før var jeg bare sådan en rigtig feminim pigepige. Korte røde kjoler, altid stilletter osv. Måske er det derfor lidt svært at acceptere at man blir så stor

lige præcis sådan var jeg nemlig også .. så tror også at det er derfor man har lidt svært ved at acceptere det .. men tænk på alle dem der er misundelige på os, fordi vi går med vores tykker mavser :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

JustMe

camillakrath skriver:

Du har helt ret

Før var jeg bare sådan en rigtig feminim pigepige. Korte røde kjoler, altid stilletter osv. Måske er det derfor lidt svært at acceptere at man blir så stor

Det ER svært, når man bliver tvunget til at tage hensyn, man ikke selv har valgt såsom ikke at atbe sig, selvom man måske gerne ville eller ikke gå i stiletter, selvom man før boede i dem. Jeg har også haft rigtig svært ved at se vægten stige, da jeg kort før graviditeten smed en masse kilo. Ganske som det stadig piner mig ikke at kunne tage et par lækre stiletter på til særlige lejligheder, fordi jeg ved, at mit bækken vil gå grassat, hvis jeg gør det.

Men måske det hjælper lidt, hvis du husker dig selv på, at det kun er for en periode, og at det er en billig pris at betale for det lille vidunder, du får i stedet  

Anmeld

3. marts 2011

gruener

Hej. 9 kilo er intet ...  I kan regne på den kalkulator alt hvad i vil, men nogle gange kan man bare ikke styre hvor meget man tager på, så kan den fint sige "burde". Jeg tog 38 kilo på..  Jeg vejede lidt mere end jeg skulle inden. Jeg blev sengeliggende fra uge 13, stoppede med at ryge og svulmede helt op med vand i kroppen... Så vær glad for at det kun er 9 kilo..  Det ku være meget værre. Jeg har nu smidt 27 af de kilo jeg tog på og min søn er 6 mdr.. 

Måske ligger det til familien. Min mor tog 30 kilo på.. min mormor det samme.. 

Anmeld

3. marts 2011

Moar2011

camillakrath skriver:

Hej tøser,

På fredag går jeg ind i uge 29. Har taget 9 kg på. Jeg synes det lyder af ret meget. Er 158 høj og vejede 47 inden graviditet.

Hvad vejer/vejede i på ca samme tidspunkt?

Knus

Tror altså slet ikke at du kan samligne din vægt med andre. for det kan være du har mere eller mindre fostervand, at din moderkage vejre mere eller mindre osv osv.. det er jo ikke ren 9kg fedt du tager på ..

Kan sige så meget, jeg er meget lille , og gik ind i uge 28 igår, og jeg har hvertfald taget 9kg ..

Anmeld

3. marts 2011

meem

er 27+1 idag og har taget 2,5 kg på.. men har været meget plaget af kvalme gennem hele graviditeten og er det stadig

Anmeld

3. marts 2011

camillakrath

Tak for jeres skønne svar!

Men ja .. Har også fundet ud af at det egentlig ikke er særlig meget. Og at det er svært at sammenligne.

Har ikke taget på efter jeg har skrevet indlægget, men vores bettemand er lige blevet scannet og ligger i den gode ende vægtmæssigt. Altså lidt over gennemsnittet.

Så måske skal man bare tage det lidt mere som det kommer

Anmeld

3. marts 2011

Anaglad

Hej derude..

Det er altså normalt at tage mellem 10 og 15kg, hvis man er normal vægtig.. så man skal ikke gå og have det skidt over at have taget på i graviditeten.. det er jo mening..  man må fokusere på at smide det igen efterfølgende, men ikke være fokuseret på at tage meget lidt på mens man er gravid. Selvfølgelig skal man ikke ud og spise 10 flødeboller om dagen bare fordi man er gravid..

Jeg er næsten 35 uger og har taget 11kg på. Det er jeg meget tilfreds med og regner da med, at der kommer et eller to kg mere på da babyen jo skal vokse lidt mere endnu.

Så mit råd er.. spis fornuftigt og nyd din graviditet.. man skal absolut ikke på slankekur eller noget mens man venter sig.

Anmeld

3. marts 2011

camillakrath

Anaglad skriver:

Hej derude..

Det er altså normalt at tage mellem 10 og 15kg, hvis man er normal vægtig.. så man skal ikke gå og have det skidt over at have taget på i graviditeten.. det er jo mening..  man må fokusere på at smide det igen efterfølgende, men ikke være fokuseret på at tage meget lidt på mens man er gravid. Selvfølgelig skal man ikke ud og spise 10 flødeboller om dagen bare fordi man er gravid..

Jeg er næsten 35 uger og har taget 11kg på. Det er jeg meget tilfreds med og regner da med, at der kommer et eller to kg mere på da babyen jo skal vokse lidt mere endnu.

Så mit råd er.. spis fornuftigt og nyd din graviditet.. man skal absolut ikke på slankekur eller noget mens man venter sig.

Nej slankekur er helt forbudt.

Må indrømme at jeg tager nogen chokoladekiks hvis jeg har lyst osv. Er egentlig efterhånden blevet helt glad for min gravide krop

Anmeld

3. marts 2011

camillakrath

meem skriver:

er 27+1 idag og har taget 2,5 kg på.. men har været meget plaget af kvalme gennem hele graviditeten og er det stadig

Ej hvor må det være hårdt  Jeg havde det selv i ca. 4 - 5 uger, og det er bestemt ikke sjovt!

Håber virkelig det snart blir bedre

Anmeld

3. marts 2011

Anaglad

camillakrath skriver:

Nej slankekur er helt forbudt.

Må indrømme at jeg tager nogen chokoladekiks hvis jeg har lyst osv. Er egentlig efterhånden blevet helt glad for min gravide krop

Sådan skal det være! Nyd det. Det er en dejlig tid og den kommer ikke tilbage. Ingen dårlig samvittighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.