Brystreduktion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.375 visninger
52 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

JCS

Jeg har en tid til forundersøgelse på Aarhus Kommune Hospital om en måned. Skal have at vide om jeg er egnet til en offentligt-betalt brystreduktion, og vil lige vide om der er nogen af jer der kender til proceduren og kravene? -Det jeg er mest interesseret i at vide (kan ikke finde det andre steder på nettet) er, hvor lang tid der går fra første undersøgelse til operationen? Har hørt et par gange, at hvis det offentlige sygehus har længere en 3 mdr venteliste, kan man tage til et privat hospital og få det betalt af landet?

Over and out!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

JCS

22. februar 2011

Kamulla

jeg har en godkendelse fra Rigshospitalet til en brystreduction til at hænge på køleskabet.. det er skønnet over 3mdr ventetid, så det er hos det private.. skal dog først til sommer efter mine eksamener. da jeg ellers ikke har en ferie der er lang nok til at kunne komme mig.. og kan ikke få så lang tids fri fra skole...

jeg skulle undersøgel på kryds og tværs, og så fik du taget billeder... skriv hvis du ville vide mere.. kan dog ikke svare dig på operationen... den skal jeg jo som sagt først igennem til sommer

Anmeld

22. februar 2011

JCS

Sallisørøver skriver:

jeg har en godkendelse fra Rigshospitalet til en brystreduction til at hænge på køleskabet.. det er skønnet over 3mdr ventetid, så det er hos det private.. skal dog først til sommer efter mine eksamener. da jeg ellers ikke har en ferie der er lang nok til at kunne komme mig.. og kan ikke få så lang tids fri fra skole...

jeg skulle undersøgel på kryds og tværs, og så fik du taget billeder... skriv hvis du ville vide mere.. kan dog ikke svare dig på operationen... den skal jeg jo som sagt først igennem til sommer

Hej med dig. Hvor er det dejligt med svar - har aldrig snakket med nogen der har fået en brystreduktion eller overvejer det

Så det er rigtigt, at hvis der er over 3 mdrs venteliste, kan man gå til det private?

Hvordan var forundersøgelsen? Hvordan med strørrelse - hvad bruger du og hvad ønsker du at komme til at bruge?

Anmeld

22. februar 2011

Aves.

Held og lykke til jer to...jeg har fået løftet mine bryster, dog ikke reduktion, men det er samme fremgangsmåde og ender med samme år.

Må I selv vælge kirurg eller er der bestemte steder de laver det? der er jo meget forskel på hvor dygtige de forskellige kirurger, det skal man lige have med når man vælger..

Men held og lykke..

Anmeld

22. februar 2011

Kamulla

ved det ikke.. de sagde bare til mig at der var for lang ventetid på riget, så jeg ville komme på det private... ikke noget jeg har valgt selvom det først er til sommer.. jeg skal sende blanketten tind 3uger før jeg kan opereres, da der er ca. 3 ugers ventetid på det private  

jamen de går ud fra din vægt, højde og så hvor store brysterne er.. jeg var lige på grænsen til at kunne godkendes.. så min sag røg med på konferance hvor hende lægen sagde at jeg nok ikke skulle regne med at få lov. men det fik jeg altså alliigevel

jeg er 161 høj og vejer 55kg, bruger en 70-75 H/I.. de undersøger ved først mærke efter om der er knuder i brystet.. så har de sådanne agtige magrethe skåle hvor de putter brystet ind i for at se hvilken en af skålene du fylder ud.. nok for at finde brystets volumen. og så måler de fra krave ben og ned til brystvorten og så bliver der snakken en masse osv... man udfylder et skema som de kigger på...

jeg ville gerne have en Alm C skål

Anmeld

22. februar 2011

Kamulla

Eva. skriver:

Held og lykke til jer to...jeg har fået løftet mine bryster, dog ikke reduktion, men det er samme fremgangsmåde og ender med samme år.

Må I selv vælge kirurg eller er der bestemte steder de laver det? der er jo meget forskel på hvor dygtige de forskellige kirurger, det skal man lige have med når man vælger..

Men held og lykke..

tak.. jamen der står ikke noget med jeg selv kan vælge.. man bare bliver henvist til et privathospital.. så håber jeg da de har styr på det sådan et sted 

Anmeld

22. februar 2011

Aves.

Sallisørøver skriver:

tak.. jamen der står ikke noget med jeg selv kan vælge.. man bare bliver henvist til et privathospital.. så håber jeg da de har styr på det sådan et sted 

Ok...øv... men ja, mon ikke de har...da jeg fik lavet mine lå jeg med en der var godkendt gennem det offentlige, men hun valgte selv at betale fordi hun havde lidt insider viden om området og vidste hvem hun ville og bestemt ikke ville have til at lave hendes bryster-....det er jo resten af livet man skal leve med dem...og ikke alle bliver lige flotte...prøv at gå ind på mylooks eller google brystløft og reduktion, der er mange billeder....og selvfølgelig handler det også om hvad udgangspunktet er...

Jeg fik både lavet mindre brystvorter og så løftet..fra en lang F skål til en fast en.. mener også man gennem det off. får en C skål...og ikke kan vælge, sådan har det i hvert fald været..

Men det er godt lige at undersøge en masse-....inden..men det gør I sikkert også..

Anmeld

22. februar 2011

Ansemusen

Er der ikke også et krav til hvad ens BMI må være?

Anmeld

22. februar 2011

JCS

Sallisørøver skriver:

ved det ikke.. de sagde bare til mig at der var for lang ventetid på riget, så jeg ville komme på det private... ikke noget jeg har valgt selvom det først er til sommer.. jeg skal sende blanketten tind 3uger før jeg kan opereres, da der er ca. 3 ugers ventetid på det private  

jamen de går ud fra din vægt, højde og så hvor store brysterne er.. jeg var lige på grænsen til at kunne godkendes.. så min sag røg med på konferance hvor hende lægen sagde at jeg nok ikke skulle regne med at få lov. men det fik jeg altså alliigevel

jeg er 161 høj og vejer 55kg, bruger en 70-75 H/I.. de undersøger ved først mærke efter om der er knuder i brystet.. så har de sådanne agtige magrethe skåle hvor de putter brystet ind i for at se hvilken en af skålene du fylder ud.. nok for at finde brystets volumen. og så måler de fra krave ben og ned til brystvorten og så bliver der snakken en masse osv... man udfylder et skema som de kigger på...

jeg ville gerne have en Alm C skål

Okay, vildt. Ellers burde du, inden du lader dig operere, undersøge stedet, da du jo har frit sygehusvalg og kan vælge det sted, du bedst kan lide. - Det er jeg i hvert fald 98% sikker på at du kan

Jeg er 1,69, vejer 61 og bruger nogenlunde det samme som dig, 75 h/i (og ønsker mig også en c-skål), og forstår slet ikke, hvis du lige var på grænsen? Jeg synes da, at jeg selv har verdens største bryster

Hvor lang tid gik der så fra undersøgelsen til du fik svar? Og er du slet ikke bange for at resultatet bliver grimt e.l. - du virker mega afslappet!?

p.s. Fed hjemmeside du har - jeg er selv fotograf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.