Kan der gemme sig 2 i maven? (billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

MaybeBaby

Maalene skriver:

Hej piger

Ja, det kan godt være det bare er mig som er heeeelt tosset, men kan ikke lade være med at tænke over hvad min læge sagde i går...

Skulle have lavet VJ og hun lavede en gynækologisk undersøgelse og med det samme udbrød hun bare:

"Hold da op, din livmoder er godt nok vokset. Hvis I ikke var blevet scannet, ville jeg være sikker på, at du ventede tvillinger"

Man skulle jo synes hun har mærket på mange gravide kvinder igennem tiden, så tankerne kører jo rundt

Her er et billede fra tryghedsscanningen i uge 6+0, og har prøvet at markere, hvor der måske kunne være 2?

For hvis de nu har lagt op af hinanden, har vi jo bare set det som 1 hjerte, han scannede også kun i 20 sek. tror jeg...

Synes nemlig "den" er utrolig lang og rund i forhold til de andre billeder jeg har set af scanninger fra samme tidspunkt, men nu må I lige hjælpe mig piger...

KAN der være 2, eller har min læge bare fået kørt mig helt rundt på gulvet uden grund?

Jamen jamen jamen! Uha, har du fået at vide, hvornår du skal til NF? Synes det er svært at se på sådanne billeder, om hva der er hvad, når du ikke har været længere henne, men hvad nu hvis? Hvad ville I så gøre? Gå i panik og derefter være vildt begejstret måske?

Kan jo også være pga din tidligere graviditet, at den er vokset. Det er jo hørt før. Håber du snart får ro på ved den der NF, selvom der jo snildt kan gå 3-4 uger endnu! Men jeg  for at det bliver lige præcis hvad I har overskud til

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Faith

ulleby skriver:

Er desværre ikke læge - syntes det er lidt svært at se

Må krydse finger for at de kan se det til næste scanning - det er så fed en oplevelse at se 2

Anmeld

17. februar 2011

Maalene

ulleby skriver:

Er desværre ikke læge - syntes det er lidt svært at se

Må krydse finger for at de kan se det til næste scanning - det er så fed en oplevelse at se 2

Ja, kan jo godt være, det er fordi jeg bilder mig ind, at der kan være 2

Sådan en kommentar, kan man da ikke bare komme med som læge, når jeg er EKSTREMT nysgerrig anlagt Haha !

Anmeld

17. februar 2011

Rockertand

Maalene skriver:

Ja, kan jo godt være, det er fordi jeg bilder mig ind, at der kan være 2

Sådan en kommentar, kan man da ikke bare komme med som læge, når jeg er EKSTREMT nysgerrig anlagt Haha !

Vi kan jo kun forholde os til det enkelte billede, du har lagt ud - men på det billede er der helt sikkert kun én.

Anmeld

17. februar 2011

mortil4dejligepiger

Maalene skriver:

Spurgte hende nemlig, om det ikke kunne være fordi jeg havde været gravid før, men hun sagde, at den jo allerede var gået til i uge 6, og der ville livmoderen ikke rigtig være vokset endnu, slet ikke så meget, som den er nu, så hun var overbevist om, at det var fordi det var tvillinger, hvis det ikke var fordi, at vi var blevet scannet

Men kan sagten være der kun gemmer sig 1 lille putfis derinde, men den kommentar rundforvirrede mig fuldstændig

Jamen, så kan det da være der er 2 . Kan godt forstå, du tænker på, at købe en tryghedsscanning selv. Så kan du da i hvert fald få vished. Hvis du gør det - så HUSK AT SKRIVE HERINDE!  Vi er nok en del, der følger lidt med

Anmeld

17. februar 2011

Maalene

MaybeBaby skriver:

Jamen jamen jamen! Uha, har du fået at vide, hvornår du skal til NF? Synes det er svært at se på sådanne billeder, om hva der er hvad, når du ikke har været længere henne, men hvad nu hvis? Hvad ville I så gøre? Gå i panik og derefter være vildt begejstret måske?

Kan jo også være pga din tidligere graviditet, at den er vokset. Det er jo hørt før. Håber du snart får ro på ved den der NF, selvom der jo snildt kan gå 3-4 uger endnu! Men jeg  for at det bliver lige præcis hvad I har overskud til

/Mette

Jeg vil uden tvivl blive jublende lykkelig, hvis der er 2
Tror manden vil være noget mere bekymret, men er sikker på, at han hurtigt vil blive glad for det også... Er ikke det mindste i tvivl om, at vi sagtens kan klare 2 små krudtugler, selvom det selvfølgelig også bliver hårdt

Spurgte også, om det kunne være fordi jeg havde været gravid før, men det sagde hun, at det ikke kunne, da den allerede var gået til i uge 6 der, og livmoderen på det tidspunkt ikke rigtig var begyndt at vokse... Hun var sikker på der var 2, hvis det ikke var fordi vi var blevet scannet

Har ikke fået brev ang. NF endnu, men vil tro det kommer i næste uge, så bliver bare spændende... Hehe...

Anmeld

17. februar 2011

Maalene

Rockertand skriver:

Vi kan jo kun forholde os til det enkelte billede, du har lagt ud - men på det billede er der helt sikkert kun én.

Okay, så er det nok bare min livmoder der har vokseværk

Anmeld

17. februar 2011

Maalene

mortil3dejligepiger skriver:

Jamen, så kan det da være der er 2 . Kan godt forstå, du tænker på, at købe en tryghedsscanning selv. Så kan du da i hvert fald få vished. Hvis du gør det - så HUSK AT SKRIVE HERINDE!  Vi er nok en del, der følger lidt med

Det lover jeg at gøre

Men kan godt være, jeg væbner mig med tålmodighed... Hehe... Det er nok fordi det er så nyt med hendes kommentar, at det lige nu bare kører på højtryk oppe i knolden på mig

Anmeld

17. februar 2011

Oliver,Troia&Wictor

min søns scannings billede fra uge 5 så ligeså dan ud og varpå det tidspunkt tvilling... han tog desværre alt nærringen fra den anden så den ene gik til men det er en tro kopi at mit billede

Anmeld

17. februar 2011

Moar2011

Maalene skriver:

Er 8+4 i dag, så der går nok 4 uger inden... Hehe... Har ikke fået brev endnu, kunne forestille mig, at jeg fik det i næste uge

Overvejer seriøst, om jeg skal købe mig en ny tryghedsscanning

Det kan jeg i den grad godt forstå.- tænk hvis i har fået dobbel gave altså . og så selvf for at få tanken væk fra tvillinger hvis der kun et et vidunder .. hvor stor er chancen for at de sad tætte sammen fosterne så man ikk ku se at der var 2?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.