Kan der gemme sig 2 i maven? (billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.134 visninger
92 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

Maalene

Hej piger

Ja, det kan godt være det bare er mig som er heeeelt tosset, men kan ikke lade være med at tænke over hvad min læge sagde i går...

Skulle have lavet VJ og hun lavede en gynækologisk undersøgelse og med det samme udbrød hun bare:

"Hold da op, din livmoder er godt nok vokset. Hvis I ikke var blevet scannet, ville jeg være sikker på, at du ventede tvillinger"

Man skulle jo synes hun har mærket på mange gravide kvinder igennem tiden, så tankerne kører jo rundt

Her er et billede fra tryghedsscanningen i uge 6+0, og har prøvet at markere, hvor der måske kunne være 2?

For hvis de nu har lagt op af hinanden, har vi jo bare set det som 1 hjerte, han scannede også kun i 20 sek. tror jeg...

Synes nemlig "den" er utrolig lang og rund i forhold til de andre billeder jeg har set af scanninger fra samme tidspunkt, men nu må I lige hjælpe mig piger...

KAN der være 2, eller har min læge bare fået kørt mig helt rundt på gulvet uden grund?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Moar2011

ej nu bliver man sku da heeeeelt nys, ja jeg tør ikke at åbne munden hihi.. men der må da et eller andet sted være noget om det, når de læge lyder så sikker, og det eneste der taler fra det, er at du har været scannet,  men det var jo ret tidligt i forløbet , det kan jo have gemt sig

uuuh hvor spændende !!

Anmeld

17. februar 2011

Faith

Uha det er svært at sige... Da jeg blev skannet første gang var jeg ikke i tvivl om at der var 2. Men som du selv skriver, så kan de jo ligge tæt op af hinanden. Kan godt forstå du er lidt rundt på gulvet

Anmeld

17. februar 2011

mortil4dejligepiger

Hmm...det er svært at se. Jeg synes, det ligner, at der ligger én lille mus . Men det er svært at sige.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at din livmoder sikkert er stor, fordi du har været gravid før? Det er jo ofte sådan, at er man flergangsgravid, så vokser livmoderen hurtigere. Også selvom man desværre har været så uheldig at abotere tidligere .

Jeg er glad for at høre, at der er hjerteblink og at du allerede er i 9. uge. Det skal nok lykkes denne gang .

Anmeld

17. februar 2011

Maalene

Babyklar skriver:

ej nu bliver man sku da heeeeelt nys, ja jeg tør ikke at åbne munden hihi.. men der må da et eller andet sted være noget om det, når de læge lyder så sikker, og det eneste der taler fra det, er at du har været scannet,  men det var jo ret tidligt i forløbet , det kan jo have gemt sig

uuuh hvor spændende !!

Ja, det er nemlig det jeg tænker... Hehe...

Men får kørt mig selv fuldstændig op, og er der jo ingen grund til, hvis der kun er 1... Hehe... Men hun lød bare SÅ sikker, så ved slet ikke hvad jeg skal tro

Man har jo hørt før, at de kan gemme sig "bag" hinanden... Sagde også, at min mave virkelig var vokset, men at jeg havde læst, det ikke kunne passe endnu, men der sagde min læge også, at hun godt kunne forstå, hvis maven var vokset og bukserne strammede, for livmoderen var blevet omkring 5 cm. højere allerede

Ihh altså søde - er helt rundforvirret

Anmeld

17. februar 2011

Maalene

smillaluna skriver:

Uha det er svært at sige... Da jeg blev skannet første gang var jeg ikke i tvivl om at der var 2. Men som du selv skriver, så kan de jo ligge tæt op af hinanden. Kan godt forstå du er lidt rundt på gulvet

Ja altså, hun kan jo ikke bare sige sådan noget og så sende en hjem helt rundtosset Haha...

Men må vidst bare væbne mig med tålmodighed og se hvad NF siger

Anmeld

17. februar 2011

Moar2011

Maalene skriver:

Ja, det er nemlig det jeg tænker... Hehe...

Men får kørt mig selv fuldstændig op, og er der jo ingen grund til, hvis der kun er 1... Hehe... Men hun lød bare SÅ sikker, så ved slet ikke hvad jeg skal tro

Man har jo hørt før, at de kan gemme sig "bag" hinanden... Sagde også, at min mave virkelig var vokset, men at jeg havde læst, det ikke kunne passe endnu, men der sagde min læge også, at hun godt kunne forstå, hvis maven var vokset og bukserne strammede, for livmoderen var blevet omkring 5 cm. højere allerede

Ihh altså søde - er helt rundforvirret

det jo for vildt hvornår skal du til NF ?

Anmeld

17. februar 2011

Maalene

mortil3dejligepiger skriver:

Hmm...det er svært at se. Jeg synes, det ligner, at der ligger én lille mus . Men det er svært at sige.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at din livmoder sikkert er stor, fordi du har været gravid før? Det er jo ofte sådan, at er man flergangsgravid, så vokser livmoderen hurtigere. Også selvom man desværre har været så uheldig at abotere tidligere .

Jeg er glad for at høre, at der er hjerteblink og at du allerede er i 9. uge. Det skal nok lykkes denne gang .

Spurgte hende nemlig, om det ikke kunne være fordi jeg havde været gravid før, men hun sagde, at den jo allerede var gået til i uge 6, og der ville livmoderen ikke rigtig være vokset endnu, slet ikke så meget, som den er nu, så hun var overbevist om, at det var fordi det var tvillinger, hvis det ikke var fordi, at vi var blevet scannet

Men kan sagten være der kun gemmer sig 1 lille putfis derinde, men den kommentar rundforvirrede mig fuldstændig

Anmeld

17. februar 2011

Maalene

Babyklar skriver:

det jo for vildt hvornår skal du til NF ?

Er 8+4 i dag, så der går nok 4 uger inden... Hehe... Har ikke fået brev endnu, kunne forestille mig, at jeg fik det i næste uge

Overvejer seriøst, om jeg skal købe mig en ny tryghedsscanning

Anmeld

17. februar 2011

ulleby

Er desværre ikke læge - syntes det er lidt svært at se

Må krydse finger for at de kan se det til næste scanning - det er så fed en oplevelse at se 2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.