Ingen søvn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

fif

Mathilde skriver:

Åh altså...det er bare frustrerende!

Husker tydeligt hvordan vi prøvede ALT. Vi gik fx med hende i barnevognen op til 1½ time....ofte uden held og hun VAR træt!

Håber det snart vender

Ja, vi går nemlig osse lange ture med hende, for at hun bare vil sove en time! Man forstår ikke at de ikke bare vil sove vel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

Ansemusen

fif skriver:

Heej derude!!

Min pige på knap 3 måneder, gider bare ikke sove om dagen og er ved at gå op i hat og briller!!! Idag har hun sammenlagt sovet i 2timer og 40 min, det er jo ikke normalt, så derfor tænker jeg om jeg skulle begynde at give hende flaske ved siden af amningen, og hvad kan I anbefalde?? - Har I nogle fif til hvordan I får jeres børn til at sove??

Hilsen Fie ...

Det kan sagtens være normalt! Nogle børn sover slet ikke i løbet af dagen, andre sover meget nogle en smule! Min dreng har i lange perioder kun sovet to gange 40 minutter i løbet af dagen. De kan ofte have svært ved at komme fra énn søvnfase til en anden om dagen (det går ofte bedre om natten, sikkert fordi de er trætte på en anden måde).

Så jeg tror egentlig ikke du skal gøre så meget, hvis din datter ellers er sund og rask. Så er bryst det bedste for hende!

Jeg har selv været meget frustreret over hans lille mængde søvn i løbet af dagen, fordi jeg mangler tid til mig selv. Men det har hjulpet mig meget at acceptere det! At acceptere, at sådan er det lige nu, at jeg ikke kan ændr på det og ikke mindst at ALT er faser (som regel). Nu efter flere måneder med (stort set altid på minuttet) kun 40 minutters søvn to gange om dagen, sover han endelig længere indimellem. Til gengæld svinger det nu fra 25 minutter til to en halv time pr. lur. Dog aldrig to rigtig lange lure.

Og så husk at nyde den tid du har til dig selv og lad rod være rod og snavs være snavs! Det må du ordne når din datter er vågen!

Anmeld

16. februar 2011

sne190810

Nogle børn sover altså bare ikke så meget om dagen. Min datter er 6 måneder på lørdag, og hun har aldrig været en af de babyer der sov 2-3timer til hverken formiddag eller eftermiddag .. Selvfølgelig kunne det da være rigtig rart at hun gjorde, men det gør hun jo nu engang ikke, og det har jeg bare læørt at tilpasse mig efter .. Hvis du syntes det er fordi du skal hænge meget på hænge, så få fat i en slynge/vikle/form for bæresele, og vip hende i sådan en. Så har du hænderne frie til at få lavet noget ..

Og det med om det fordi hun er sulten (ikke at jeg tror, dét er grunden til at hun ikke sover om dagen)  så bare læg hende til brystet, hvis hun virker sulten .. Ville mene deten åndsvag ide at begynde med MME, hvem siger ikke hun har et appetitspring? For så hjælper det jo ikke en dyt at give MME .. Så skal hun jo bare lægges til så ofte hun vil, for netop at kunne øge mælkeproduktionen, så den tilpasser sig hendes appetit .. Forstår du?  og ellers hvis det endelig er så om en lille måneds tid, kan du jo begynde med et par skefulde grød, hvis damen fortsat bliver ved med at crave meget mad.

Anmeld

16. februar 2011

K&S

fif skriver:

Ja, ved det godt... Det er self bare lettere at gå en tur end at stå det samme sted, og køre frem og tilbage.. hehe De er sku da heller ikke til at finde ud af!!

Hehe, vi bor i lejlighed, så jeg har stået på vores 10 kvm. altan og lavet knibeøvelser for at få tiden til at gå  2 fluer med 1 smæk...!

Anmeld

16. februar 2011

Ansemusen

fif skriver:

Men burde hun ikke sove mere end 2 timer om dagen kun??

Nej det er meget forskelligt! En i min mødregruppe har en datte, som slet ikke sov om dagen de første måneder!

Anmeld

16. februar 2011

h_bernie

min søn sov aldrig mere end 35 min ad gangen om dagen, da jeg var på barsel med ham. Det var virkelig hårdt. Han sov heller ikke godt om natten. I dag er han næsten 3 og er stadig ikke den bedste til at sove. Tror bare de har forskelligt søvnbehov.

I dag har jeg Alberte på 3 ½ måned og det er helt anderledes. Hun sover dejligt om dagen, men sover desværre ret elendigt om natten.

Åhh de kære små kunne de da ikke bare elske at sove som man selv gør

Held og lykke med det. Kan selv huske hvor frustreret jeg blev over at August bare aldrig sov. Man får jo ikke selv slappet af!

Anmeld

16. februar 2011

LinLin

Har ingen råd - begge mine har sovet minimalt om dagen! Men til gengæld sovet igennem fra de var hhv 3 og 4 mdr... Så du er ikke alene

Adam er 5 mdr og sover 4 x 30 min i løbet af dagen. Har bare accepteret at sådan er han...

Anmeld

16. februar 2011

fif

Ansemusen skriver:

Det kan sagtens være normalt! Nogle børn sover slet ikke i løbet af dagen, andre sover meget nogle en smule! Min dreng har i lange perioder kun sovet to gange 40 minutter i løbet af dagen. De kan ofte have svært ved at komme fra énn søvnfase til en anden om dagen (det går ofte bedre om natten, sikkert fordi de er trætte på en anden måde).

Så jeg tror egentlig ikke du skal gøre så meget, hvis din datter ellers er sund og rask. Så er bryst det bedste for hende!

Jeg har selv været meget frustreret over hans lille mængde søvn i løbet af dagen, fordi jeg mangler tid til mig selv. Men det har hjulpet mig meget at acceptere det! At acceptere, at sådan er det lige nu, at jeg ikke kan ændr på det og ikke mindst at ALT er faser (som regel). Nu efter flere måneder med (stort set altid på minuttet) kun 40 minutters søvn to gange om dagen, sover han endelig længere indimellem. Til gengæld svinger det nu fra 25 minutter til to en halv time pr. lur. Dog aldrig to rigtig lange lure.

Og så husk at nyde den tid du har til dig selv og lad rod være rod og snavs være snavs! Det må du ordne når din datter er vågen!

Jeg håber at du har ret, selvom det kan være så svært!! Min SP siger at hun tager fint på, men at jeg godt kunne supplere med MME hvis det var en gang imellem.. Hun er osse kun sådan her i perioder, men har nu aldrig sovet særligt meget.. - Og ja jeg må huske at lade roden være, og prøve i stedet at få slappet lidt af i de 10min man får hahah

Anmeld

16. februar 2011

fif

h_bernie skriver:

min søn sov aldrig mere end 35 min ad gangen om dagen, da jeg var på barsel med ham. Det var virkelig hårdt. Han sov heller ikke godt om natten. I dag er han næsten 3 og er stadig ikke den bedste til at sove. Tror bare de har forskelligt søvnbehov.

I dag har jeg Alberte på 3 ½ måned og det er helt anderledes. Hun sover dejligt om dagen, men sover desværre ret elendigt om natten.

Åhh de kære små kunne de da ikke bare elske at sove som man selv gør

Held og lykke med det. Kan selv huske hvor frustreret jeg blev over at August bare aldrig sov. Man får jo ikke selv slappet af!

Lige præcis, jeg må nok bare acceptere det! Men man kan jo ikk lade være med at tænke om der er noget galt, eller bliver hun nu mæt nok osv osv... Men man forstår dem bare ikk sov nu, lille ven!!

Anmeld

16. februar 2011

dorthemus

fif skriver:

Heej derude!!

Min pige på knap 3 måneder, gider bare ikke sove om dagen og er ved at gå op i hat og briller!!! Idag har hun sammenlagt sovet i 2timer og 40 min, det er jo ikke normalt, så derfor tænker jeg om jeg skulle begynde at give hende flaske ved siden af amningen, og hvad kan I anbefalde?? - Har I nogle fif til hvordan I får jeres børn til at sove??

Hilsen Fie ...

Sådan et barn har jeg også...nu er hun 8 måneder og sover meget svingende for at sige det mildt  HUn var ikke mere end tre uger gammel da hun havde hele vågne dage nærmest...jeg var ved at gå ud af mit gode skind  Nogle børn har bare ikke så stort et søvnbehov...som de andre siger, så skal man se det store billede; hvordan er humøret, appetitten, tager hun på, virker hun tilfreds og udvikler hun sig som hun skal?

Men jeg forstår din frustration

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.