DK skriver:
Thilde: Hvad vil du gerne have at vi skal svare dig? Jeg er nervøs nu og tør næsten ikke sige dig min ærlige mening til din tråd af frygt for at blive skældt ud over at være subjektiv, kritisk og arrogant? Hvis kun folk der er helt enige med dig må svare, så har du vel som sådan ikke brug for nogle svar? Hvis du kun har brug for "rygklapperi" så skal du nok tale med nogle veninder som kan give dig det, istedet for at lade fremmede baby.dk brugere kommentere/debattere/hjælpe dig her på siden!
Naturligvis er ALLE herinde subjektive. Vi kan da ikke være andet! Vi er jo ikke eksperter eller psykologer der skal forholde os objektivt til dit og "kærestens" forhold. Vi er jo kvinder og mødre der kun kan give dig svar i forhold til hvad vi selv mener og tænker! -Jeg går ud fra at det også er derfor du er herinde? For at snakke om din situation med andre almindelige dødelige kvinder! Ikke for at få objektiv proffessionel hjælp? Derfor bliver du også nødt til at tage det sure med det søde! Du kan ikke forvente kun at få svar der falder i din smag!
Når alt det her er sagt, så vil jeg sige til dit indlæg, at for mig lyder det ikke til at ham din fyr har tænkt sig at gå helhjertet ind i projekt-barn. Hvis han ville det, så tog han vel selv knoglen og ringede af og til og tjekkede hvordan du havde det, og kom med forslag til samvær med barnet! Hvis det kun skal være samvær med barnet han skal have, så er der vel som sådan heller ikke nogen grund til at han "kigger forbi" før barnet er født? Naturligvis synes jeg at i to skal have afklaret hvor stor forældrerolle han vil have og kan overholde, men deruodver lyder det ikke som om for mig at han vil have andet eller mere end det! Og så vidt jeg forstår ud fra hvad du skriver, så er det vel også alt han har lovet? -Altså at han vil være en far i "weekend-far" omfang for jeres barn? Måske er grunden til at han ikke ringer osv pt at han føler sig lidt fanget af dit stigende behov for "kæresteri". Og det kan jeg sagtens forstå at du har, man bliver lidt mere sårbar og tryghedssøgende som gravid! Måske skal du melde klart ud overfor ham at du bare gerne vil vide hvad han tænker i forhold til barnet, og at du er afklaret med at i to ikke skal være kærester (hvis du altså er det?)
Knus Ditte!
Jeg har ikke bedt folk kommentere på mit forhold til barnets far. Hvor læser du det ?
Jeg har bedt om nogle bud på, hvad man gør med en far, som ikke selv tager kontakt, når man har et behov for at lave nogle aftaler. Bl.a. hvad lovgivningen og statsamtet siger om disse ting og hvordan normal procedure er.
Hvordan barnets far og jeg har indrettet os som forældre, er jo sagen fuldstændig uvedkommende. Man ville kunne se lignende eller andre problemer i mange andre variationer af relationer far og mor imellem. Og jeg er dødtræt af at høre andres meninger om det. Jeg HAR truffet en beslutning om dette for meget længe siden, at det er den optimale løsning for både mig og mit barn og jeg tror på den kærlighed og frihed, der er i det. Og så er jeg sådan set fuldkommen revnende ligeglad med, hvad andre mener om den sag. Jeg ved da godt, at der er mange i dette lille samfund, som ikke kan tænke særlig langt ud over deres små firkantede parcelhusgrunde. Men det er jo i og for sig deres problem. Min verden er heldigvis større end det og det takker jeg både gud og min egen store sjæl for, for jeg ku slet ikke holde ud at leve i så små sko.
Du må meget gerne kommentere på selve problemstillingen: manglende kommunikation med faderen, men du (og andre) må også samtidig forstå, at det IKKE hænger sammen med, hvordan vores relation er, kærester eller ikke kærester, men er et spm om PERSONLIGHED. Barnets far og jeg ku sagtens være kærester og have nøjagtig samme problemer. Det er IKKE et spm om han vil eller ikke vil mig eller barnet, for det vil han, men et spm om, hvordan man som menneske reagerer i forskellige situationer. Som jeg HAR skrevet tidligere, og jeg begynder efterhånden at føle at jeg gentager mig selv i det uendelige, så har han samme problem med ANDRE mennesker...... Gid folk dog ville læse, hvad jeg skriver. Det ville gøre tingene lidt nemmere........