En far udenfor kommunikation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.094 visninger
39 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg har i andre indlæg skrevet en del om mit utraditionelle forhold til mit barns far, så det vil jeg ikke (igen) komme med en lang forklaring på, men nøjes med at spørge til, hvad man gør med en far, man ikke kan lave aftaler med ?

Siden jeg gav ham den melding for ca. 14 dage siden, at jeg var træt af, at vores relation hele tiden var på mit initiativ, har jeg ikke hørt et pip fra ham og jeg begynder at tænke på, hvad jeg skal gøre, hvis ikke jeg hører fra ham. Vi har jo en masse ting, vi skal ha aftalt omkring barnet, fødsel osv.

Det er ikke sådan, at vi er uvenner. Vi har igennem noget tid kørt et semi-kæreste forhold eller "venskab med mere", men jeg er bare igennem længere tid kørt træt i, at han er så initiativløs og hele tiden overlader det til mig at sørge for, at vi har noget tid sammen. Jeg har efterlyst noget synlig begejstring og tegn på værdsættelse fra hans side. Så jeg nægter simpelthen igen at være den, der tager initiativet og tager kontakt. Nu må han altså tage sig sammen og komme ud af busken. Også fordi jeg ikke kan holde ud, hvis det skal fortsætte på den måde, også omkring barnet, at jeg skal hive i ham og trække læsset. Han må fandme møde mig på midten og også vise lidt vilje.

Tror ikke, det er fordi, han ikke ønsker at engagere sig. Han har mange gange sagt, at han ville blive ked af at miste mig. Han er bare sådan lidt....tja....viljeløs og initiativløs hvad relationer angår, synes jeg....I ved den der type, der altid lader andre ringe og arrangere fælles oplevelser og sammenkomster. Og så er han fandens konfliksky, så lige så snart, der er optræk til diskussion eller ballade, så blir han tavs og tager ikke kontakt. Når jeg spør ham hvorfor, så siger han altid, at han skam HAR tænkt på at ringe....han har bare ikke fået det gjort....  men det kan jeg jo ikke bruge til noget. Tanken er fin, men handling er bedre. Tror simpelthen det er fordi, han ikke ved, hvad han skal sige.

Men så må han jo lære det, for han skal altså snart ha barn nr. 3. Og med mig ! Da vi bor langt fra hinanden og ikke som sådan er kærester, så kræver det også visse konkrete aftaler, hvis han skal være en del af det. Men det kan jeg bare ikke lave med ham, for hver gang jeg prøver, så trækker han altid i land ved at sige, at han jo selvfølgelig ikke kan garantere noget, altså at han kan stille op til dit og dat, fx fødslen. Så i realiteten kan jeg ikke regne med ham en skid.

Det bekymrer mig især på mit barns vegne, fordi jeg ikke rigtig ved, hvor meget min datter så kan regne med ham og hvad jeg skal fortælle hende og ikke fortælle hende. Altså om han skal præsenteres som far fra starten. Jeg er bange for, at det giver hende for mange behov i hans retning, som ikke blir indfriet og deraf følgende skuffelser og sorg.

Indtil, hvor det kun har været ham og mig, der sku finde ud af det, har det været ok med et løsere forhold, hvor vi ikke havde snor på hinanden og ikke var fast forpligtede, men nu hvor der er en lille pige, der også har et behov for at vide, hvor hun har mor og far, er det blevet vigtigt for mig at vide, hvor vi har ham, hvor meget og hvor lidt og hvornår.

Men hvis jeg nu ikke kan få lavet nogle konkrete aftaler med ham, hvad gør jeg så ? Det ville ikke være sjovt at skulle slæbe ham med i retten, så det vil jeg da helst undgå.

Har I nogle erfaringer på den front ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Koen.

Jamen hvis han ikke vil være med til at lave aftale ovs er der jo desværre intet du kan gøre! Du kan ikke tvinge ham til at se sit barn desværre. Skal man stille det helt firkantet op så, i har dyrket sex, du bliver gravid, du vil beholde barnet, du "hænger" på bebs i 18 år+ han hænger relativt kun på at betale børnepenge!

Håber i finder den bedste løsning for bebs

Anmeld

11. februar 2011

Rockertand

Hvis jeg har forstået jeres forhold korrekt, så skulle han være sæddonor, og du skulle være enlig mor.......men som jeg har læst dine indlæg over tid, så er der fra din side opstået noget forvirring i takt med hormonerne?

Helt ærligt, så virker han (stadig) ikke interesseret i andet end "venskab med mere", som jeg vælger at tolke som sex og intet andet.

Det indlæg, du har skrevet nu, er lige netop det, jeg frygtede, da du kom med den meget alternative idé omkring jeres forhold og undfangelse af et barn, der er helt uforskyldt i denne situation.

Spørgsmålet er nu, om dine forventninger til hans rolle i jeres liv er helt urealistiske - og at du lever din tilværelse på et håb, som aldrig har været og aldrig kommer til at være sandhed?

Anmeld

11. februar 2011

thilde-tusindfryd

lillespurv20 skriver:

Jamen hvis han ikke vil være med til at lave aftale ovs er der jo desværre intet du kan gøre! Du kan ikke tvinge ham til at se sit barn desværre. Skal man stille det helt firkantet op så, i har dyrket sex, du bliver gravid, du vil beholde barnet, du "hænger" på bebs i 18 år+ han hænger relativt kun på at betale børnepenge!

Håber i finder den bedste løsning for bebs

Nej, jeg kan selvfølgelig ikke tvinge ham til at se sit barn. Det ku jeg da heller ikke drømme om. Jeg vil bare gerne ha nogle klare aftaler, så det ikke bare blir efter hans humør og hvad han nu tilfældigvis har tid til. Altså med andre ord, hvis han gerne vil være far og se sit barn, så skal han altså også stille op til at lave nogle konkret aftaler og overholde dem. For jeg vil ikke ha en skuffet og såret lille pige....

Og jeg er meget i tvivl, om jeg skal åbne for muligheden til samvær overhovedet, eller om barnet måske har bedre af at undvære helt. Forhåbentlig møder jeg en mand på et tidspunkt, som så måske også gerne vil være far til mit barn, tænker jeg... 

Anmeld

11. februar 2011

thilde-tusindfryd

Rockertand skriver:

Hvis jeg har forstået jeres forhold korrekt, så skulle han være sæddonor, og du skulle være enlig mor.......men som jeg har læst dine indlæg over tid, så er der fra din side opstået noget forvirring i takt med hormonerne?

Helt ærligt, så virker han (stadig) ikke interesseret i andet end "venskab med mere", som jeg vælger at tolke som sex og intet andet.

Det indlæg, du har skrevet nu, er lige netop det, jeg frygtede, da du kom med den meget alternative idé omkring jeres forhold og undfangelse af et barn, der er helt uforskyldt i denne situation.

Spørgsmålet er nu, om dine forventninger til hans rolle i jeres liv er helt urealistiske - og at du lever din tilværelse på et håb, som aldrig har været og aldrig kommer til at være sandhed?

Du er lidt galt på den i forståelsen af vores relation....

Der har aldrig været tale om, at han bare skulle være sæddonor. Han har hele tiden sagt, at han gerne vil være far. At tanken om bare at ha et barn derude, som man ikke har kontakt til, ikke var noget, han brød sig om. Så vi har hele tiden snakket om, hvordan vi skulle gøre det, hvor meget han sku se barnet osv. Problemet er bare, at han er så dårlig til at selv at tage initiativ, og det kan jeg jo ikke leve med.

Det er heller ikke et spm om, at han ikke vil MIG. Han ønsker ikke at miste relationen til mig. Omend vi måske har lidt forskellig behov ift., hvad denne relation skal indholde. Du har ret i, at jeg nemt lader mig involvere mere, end han har lyst til at stille op til. Men det er ikke kun hormoner, men også et brændende ønske om et parforhold. Men jeg har samme holdning til vores relation - at han heller ikke er den rigtige for mig. Jeg lader mig nok bare nemmere følelsesmæssigt rive med.

Men det er sådan set lidt sekundært i dette spørgsmål. For det drejer sig nu om min datters trivsel.

Anmeld

11. februar 2011

Koen.

thilde-tusindfryd skriver:

Nej, jeg kan selvfølgelig ikke tvinge ham til at se sit barn. Det ku jeg da heller ikke drømme om. Jeg vil bare gerne ha nogle klare aftaler, så det ikke bare blir efter hans humør og hvad han nu tilfældigvis har tid til. Altså med andre ord, hvis han gerne vil være far og se sit barn, så skal han altså også stille op til at lave nogle konkret aftaler og overholde dem. For jeg vil ikke ha en skuffet og såret lille pige....

Og jeg er meget i tvivl, om jeg skal åbne for muligheden til samvær overhovedet, eller om barnet måske har bedre af at undvære helt. Forhåbentlig møder jeg en mand på et tidspunkt, som så måske også gerne vil være far til mit barn, tænker jeg... 

det jeg har citeret er jeg så enig i ! Jeg havde det problem i starten med lærkes far da vi gik fra hinanden, at når han var glad og frisk ville han gerne være sammen med hende, men var han træt ovs. gad han ikke meldte ud at det var inten eller, han sku ikke bare være der halvt! nu ser hn hende meget ofte og de har kanon forhold! nå off topic men pointen er at du er nød til at melde ud overfor ham at han NU må vælge hvad han vil !

Anmeld

11. februar 2011

thilde-tusindfryd

lillespurv20 skriver:

det jeg har citeret er jeg så enig i ! Jeg havde det problem i starten med lærkes far da vi gik fra hinanden, at når han var glad og frisk ville han gerne være sammen med hende, men var han træt ovs. gad han ikke meldte ud at det var inten eller, han sku ikke bare være der halvt! nu ser hn hende meget ofte og de har kanon forhold! nå off topic men pointen er at du er nød til at melde ud overfor ham at han NU må vælge hvad han vil !

Jamen det har jeg gjort mange gange. Har forsøgt at få ham til at lave konkrete aftaler, men han viger hele tiden udenom. Han vil helst bare ha, at han selv kan bestemme, hvornår og hvor tit.

Anmeld

11. februar 2011

Koen.

Jamen det har jeg gjort mange gange. Har forsøgt at få ham til at lave konkrete aftaler, men han viger hele tiden udenom. Han vil helst bare ha, at han selv kan bestemme, hvornår og hvor tit.

jamen så må du tage valget og udelukke ham, at det muligvis koster jeres "venskab med mere" er jo bare ærgeligt, for din kommende datter er vigtigst!

Anmeld

11. februar 2011

thilde-tusindfryd

lillespurv20 skriver:

jamen så må du tage valget og udelukke ham, at det muligvis koster jeres "venskab med mere" er jo bare ærgeligt, for din kommende datter er vigtigst!

Men er det det bedste for min datter ? Hun mister jo så muligheden for et forhold til sin biologiske far.

Anmeld

11. februar 2011

Koen.

Men er det det bedste for min datter ? Hun mister jo så muligheden for et forhold til sin biologiske far.

det kan der blive en hed debat om tror jeg, men jeg ville vælge det, for ville ikke kunne bære at se min skuffede datter i øjne når far ENDNU engang svigtede hende.. og som du skriver finder du jo nok engang en kæreste/mand hun kan se som en farrolle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.