Rockertand skriver:
Jeg ved godt, at det er utroligt svært - men hvis du prøver at sætte dig i hans situation....hvad kan du tilbyde, som han ikke allerede har? Du har jo selvfølgelig allerede følelser for din datter, mens hans engagement i hende først starter, når hun er født - hvis det vel og mærke bliver til noget med samvær. Han har allerede 2 børn, som han har et godt forhold til, og det kører for ham uden de store besværligheder, og derudover er der udfordringen med den geografiske afstand, som unægteligt sætter jeres forhold i en vanskelig situation - det er jo ikke nogen hemmelighed, at de fleste mænd ser babyer som uinteressante, og hvis han så nedprioriterer din datter i forhold til hans andre børn pga. afstanden og børnenes alder, så vil hans interesse nok ikke lige blusse op, fordi hun pludselig når en alder, hvor hun begynder at blive "sjov", og så er skaden jo allerede sket.
Jeg tror, at du er nødt til at tage udgangspunkt i at klare dagligdagen og udfordringerne, som de kommer, og at klare det hele alene og så indse, at din datter kommer til at vokse op uden en far.
Endnu engang er jeg nødt til at lufte min forundring: Jeg har hele tiden læst dig som et meget intelligent menneske - og jeg kan undres over, at hele det følelsesmæssigt perspektiv er kommet så meget bag på dig, men du skal nok indstille dig på, at det bliver værre - du kommer til at se din datter ked af det så mange gange, og det kan virkelig rive et moderhjerte itu. Håber, at I får en eller anden form for afklaring, men tænk på dig selv som enlig mor og prøv at komme videre mentalt.
Jeg tror ikke, at det er sådan, det hænger sammen. Jeg ser ham ikke på den måde og er ret sikker på, at det ikke er derfor, at han ikke lader høre fra sig.
Min oplevelse er, at han glæder sig til den lille. Han tror bare, at det hele kommer af sig selv, til ham, uden at han selv skal yde noget for det. Han tager det for givet, så at sige. Både mig og den lille.
Men det er klart, at det generelt ikke er helt så virkeligt for manden, som det er for kvinden, som bærer barnet i maven. Men til sammenligning med så mange andre mænd, så virker han faktisk ret interesseret - NÅR han altså er der. Det er bare som om "ude af syne, ude af sind" og så er han optaget af sit eget liv og sit studie og tiden løber for ham. Han siger, at det ikke passer, at han ikke tænker på mig, men han får bare ikke ringet........og jeg ved, at han er 100% (og måske mere til) engageret i sit studie. Det er hele livet for ham i øjeblikket, som han lever og ånder for. Og han har den der arbejdsnarkoman tendens til at lade sig fuldstændig opsluge og glemme alt omkring sig. Det kan ind imellem forekomme mig en smule sygeligt, men der er jo mange mennesker, og måske især mænd, der har det sådan med deres karriere/erhverv 
Mht. at lade det følelsesmæssige komme bag på mig....jeg er ikke helt med på, hvorfor du læser det sådan ? Jeg har hele tiden været klar over, at situationen med delebarn med en på denne måde indeholder nogle problemer. Men jo ikke flere problemer end hvis jeg havde valgt en anonym donor. Bare nogle andre problemer. Jeg ville i det tilfælde også skulle forholde mig til et potentielt skuffet barn, der havde svært ved at acceptere ikke at ha nogen far. Det var et spm om at vælge den bedste mulighed af de muligheder, jeg havde. Men helt at leve sig ind i de følelser, som situationen ville indebære, kan man vel dårligt nok, især ikke når det er ens første barn. Jeg kan ikke på forhånd gøre mig begreb om, hvordan jeg følelsesmæssigt vil reagere som mor. Det er jo noget, man udvikler hen af vejen. I øvrigt kan man efter min mening aldrig vide på forhånd, hvordan en fremtid vil opleves, med mindre måske at det er noget, man har prøvet hundrede gange før. Så det er klart, at jeg ikke har kunnet forudse alle følelsesmæssige aspekter af dette her. Og det har bestemt ikke noget med intelligens at gøre 
Men jeg mener iø ikke, at et barn i en kernefamilie nødvendigvis blir mere harmonisk, lykkelig og velafbalanceret end et barn i mange andre familie sammenhænge. Det er bare nemmere for mange mennesker at forholde sig til kassetænkningen med kernefamilien, fordi det er den form, vi kender gn. århundreder. Ikke at den nogensinde har fungeret, men det er der jo mange, der bilder sig selv ind. Og for nogle fungerer det selvfølgelig også, men jeg tror, at det for lige så mange aldrig har fungeret.
Og nu lever vi i år 2011, hvor der ikke findes en normal og en ideal-type af opvækstforhold for børn. De fleste børn idag lever enten i skilsmisse familier, sammensatte familier, regnbuefamilier eller uden en far eller mor....og der er for mig at se fordele og ulemper ved alle formerne.
Men ku vi nu ikke lade være med at diskutere mit valg af familieforhold ? Det er så træls, at blive ved med at diskutere. Jeg kan godt forstå, at det er interessant, fordi det er anderledes, og at det for nogle også virker provokerende, men for mig er det altså et bevidst valg. Og det er ikke det, jeg ønsker respons på. Jeg har det sådan, at jeg er glad for mit valg og skulle jeg gøre det om, ville jeg gøre præcis det samme. Så det er slet ikke problemet. Jeg har nogle problemer med barnets far og det er at sammenstille med andre typer af problemer, man kan have med barnets far, hvad enten han nu er en kæreste, ens mand, eller ex, eller hvilken rolle han nu spiller i ens liv. Der er ikke meget, der tyder på, at problemerne kvinde og mand eller mor/far imellem blir mindre af, at man lever sammen. Det er måske bare nogle ANDRE former for problemer. Og jeg har så DISSE problemer, som er en del af den familieform VI har valgt.
Håber I kan se forbi kasserne og så forholde jer til problemet i stedet