tinasmor skriver:
Jeg synes at det vil være for tidligt at afskrive ham. Vent til barnet er født og hvis I ikke kan få en aftale mellem jer med hvor meget han skal se barnet, så synes jeg I skal tage i amtet.
Jeg synes du skal stoppe "venskab med mere". Det gør det hele meget mere kompliceret. Som du selv siger, så gælder det bebs nu. Så jeg ville sige, at det bedste vil være 100 procent venner eller hvad man siger. Dvs ingen kæresteri eller sex, det er jo også lidt tydeligt, at han jo ikke vil have dig som kæreste og derfor skal du heller ikke lade ham få "goderne"
Ja sex og småkæresteri kan da klart gøre det mere kompliceret. Og det er da heller ikke så tit længere, at vi er sammen. Vi har ikke haft sex siden jul, så det er jo ikke ligefrem et regelmæssigt forhold. Men problemet er, at vi har svært ved at holde fingrene fra hinanden. Det gør det ikke nemmere, at der altid er overnatning involveret, fordi vi bor 150 km fra hinanden.
Men vi prøver hele tiden som udgangspunkt at holde det platonisk.
Men jeg tror nu heller ikke, at det løser problemet, for mit problem med ham lige nu er også det meget ustabile venskab og kommunikation. På alle punkter er det hele tiden mig, der skal tage initiativ og det er jeg bare træt af. Hvis han vil mig og sin datter noget, så må han jo selv lære at tage initiativ og vise det.
Det er måske et forsøg på opdragelse fra min side, men det er også en måde at sige stop for noget, som ikke er holdbart for mig og som jeg kan frygte heller ikke er holdbart for min datter. Man er jo nødt til at vide, hvor man har folk og at man kan regne med dem.
En anden side af sagen er, at jeg er bange for at blive uvenner med ham, hvis jeg blir alt for skrap. Vi har hele tiden været enige om, at selfølgelig finder vi ud af det, for vi er jo voksne og fornuftige mennesker begge to. Og han har hele tiden sagt, at hans første prioritet er, at barnet har det godt, så han ku aldrig drømme om, at komme og kræve fælles forældremyndighed eller skabe ballade og komme på tværs, hvis vi ikke var enige om noget. Hvis barnet ellers trives, så lader han gerne mig om det. Men....han vil dog gerne se sit barn og have en relation til barnet. Hvilket jeg selvfølgelig også har givet udtryk for et ønske om som noget positivt.
Men jeg har bare set så frygtelig mange dårlige eksempler på, hvordan det kan gå galt. Og blir man først uvenner, så er fanden løs og folk slås i statsamtet eller retten og hva ved jeg. Det håber jeg virkelig, vi kan blive fri for