Anbragte børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

kamtok

Stakkels stakkels børn ..
Sådan et nyfødt barn har jo brug for sin mor og al den kærlighed og omsorg der findes i verden.. Jeg kan ikke lade være med at tænke på børnene.
Det skærer dybt dybt i mit hjerte, at vide at der snart bliver sat et barn til verden, som fra det bliver født vil være dybt svigtet og helt "alene" i denne store verden.. Stakkels stakkels lille menneskebarn.. De kan jo ikke have "nye forældre" klar til barnet lige efter fødslen, når de skal vurdere sagen først, så det stakkels lille barn skal først op til sin mor og så tages væk igen - så kan det da ikke blive mere svigtet og føle sig mere forladt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Shibby

Hvad sker der egentlig med barnet efter fødslen hvis kommunen ikke har en plejefamilie til det?

Anmeld

25. februar 2011

TinaPina

Shibby skriver:

Hvad sker der egentlig med barnet efter fødslen hvis kommunen ikke har en plejefamilie til det?

Så kommer det højest sandsynligt i en akutfamilie

Anmeld

28. juli 2011

BABYPIGEnr4

Hvis kommunen ikke har en plejefamilie til barnet, så kommer det på børnehjem. Her fra forsøger man så at finde en egnet plejefamilie. Spædbørn er som regel nemme at anbringe, hvis det er et normalt barn.

Jeg har både veninde der er sagsbehandler "hjemme-hos'er" og kender en plejefamilie, samt en familie der har fået fjernet 4 børn. Så er mere eller mindre frivilligt blevet meget oplyst.

Der sker mange ting inde for hjemmets fire vægge, som vi ikke kan se udefra. Den pæneste facade kan være ækel inde bag.

Jeg ved at der er temmelig gode grunde til, at min bekendte ikke har sine fire unger mere og jeg håber for deres skyld, at de aldrig kommer hjem igen (andet end på besøg).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.